داود اوغلو:ترکیه در آستانه از سرگیری روابط با اسرائیل است

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد، پس از مذاکره با رژیم صهیونیستی درباره پرداخت خسارت حادثه کشتی مرمره، کشورش در آستانه از سرگیری روابط با اسرائیل است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آناتولی:"احمد داود اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه گفت:بعد از اینکه رژیم صهیونیستی بطور رسمی درباره حادثه حمله به کشتی مرمره عذرخواهی و حاضر شد بیشتر درخواست های ترکیه را پاسخ دهد،کشورش در آستانه از سرگیری روابط خود با اسرائیل قرار گرفته است.

داود اوغلو گفت:دو مسأله خسارت و محاصره کردن نوار غزه همچنان میان دو طرف باقی مانده است که باید بررسی شود و افزود: مذاکرات دو طرف درباره خسارت ها با پیشرفت خوبی همراه بوده و در حال حل و فصل شدن است.

گفتنی است،بعد از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه برای نوار غزه که موجب کشته شدن 9 فعال ترک شد، روابط دوجانبه میان ترکیه و رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق در آمد، زیرا اسرائیل از عذرخواهی در خصوص این موضوع امنتاع می ورزد اما سرانجام با وساطت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، دوم فروردین ماه سال جاری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیتی طی مکالمه تلفنی با رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه از وی به دلیل حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار