اردبیل/یکپارچه سازی اراضی:

به توسعه کشاورزی استان اردبیل شتاب می بخشد

معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل گفت: یکپارچه سازی اراضی به توسعه کشاورزی استان اردبیل شتاب بخشیده و باعث افزایش تولیدات کشاورزی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمد باقر بهشتی افزود: در استان اردبیل 63 درصد کشاورزان به صورت انفرادی اقدام به کشت محصولات خود کرده و تمایلی به کشت یکپارچه ندارند و این امر در توسعه و رونق کشاورزی به عنوان مانع و آفت عمل می کند.

او اظهار کرد: اگر نتوانیم فعالیت های اقتصادی را گروهی انجام بدهیم تولیدات ما افزایش نمی یابد، معنی کشاورزی این نیست که ما روش سنتی فعلی را ادامه دهیم زیرا با ادامه این وضعیت جایگاه و تولید ما افزایش نخواهد یافت.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به افزایش تعداد دانش آموخته های کشاورزی گفت : در دانشگاه های ما تعداد دانشجو بیش تر شده اما توانایی نیروی انسانی خیلی پیشرفت نداشته و در خدمت کشاورزی قرار نگرفته است.

بهشتی با اشاره به این که 105 هزار نفر در استان اردبیل در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، گفت که از این تعداد تنها پنج درصد تحصیلات عالیه دارند و بسیاری از کشاورزان نیز سواد کشاورزی کمی دارند.

وی نیاز به تحول فکری در حوزه کشاورزی را ضروری دانست و گفت: فرهنگ کشت مکانیزه، کشاورزی تجاری ، صنعتی و افزایش سواد کشاورزی نیاز اساسی بخش کشاورزی است/ش ک .


 

برچسب ها: اردبیل ، یکپارچه ، سازی ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.