در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت ایام‌الله دهه فجر آمده است: متذکر شویم رود خروشان انقلاب هر تفکر و هر فردی را که بخواهد در مقابل استکبار جهانی کرنش کند و اصول انقلاب و دستاوردهای کشور را با عنوان پوچ اعتمادسازی برای غربی‌ها معامله کند از سرِ راه خود بر می‌دارد و اثری از آن باقی‌ها نمی‌گذارد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی بیانیه ای به شرح ذیل منتشر نموده است:
بسم الله اَلرّحمن الرّحیم

مردم ایران ثابت کردند که تحمل گرسنگی را دارند؛ ولی تحمل شکست انقلاب را هرگز نخواهند داشت. امام خمینی (ره)

انقلاب اسلامی ایران که هم اکنون در سی و پنجمین سالگرد پیروزی آن قرار داریم حاوی پیام‌ها، عبرت‌ها و آموزه‌های والایی است. که قلم فرسایی آن نه تنها به مثنوی هفتاد من کاغذ، بلکه زمانی بس طولانی می‌طلبد. در این وجیزه و بیانیه به طور اختصار به برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب بی‌نظیر تاریخ معاصر پرداخته می‌شود و وجدان بیدار مخاطبین را به قضاوت می‌طلبد:

۱- انقلاب اسلامی ایران بر خلاف تمام انقلاب‌های صورت گرفته در دنیا خود را وابسته به هیچ ابرقدرتی نمی‌-دانسته و نمی‌داند.

ویژگی بارز انقلاب استکبار ستیزی است. انقلابی است که نه تنها نظم موجود جهانی را نمی‌پذیرد بلکه یکی از آرمان‌ها و شعار‌های خود را نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی می‌داند. این انقلاب همانگونه که از بطن شعار‌های آن بر می‌آید تنها یک شاهرگ حیاتی دارد و آن هم اسلام ناب محمدی و آموزه‌های آن است. اگر انقلاب را دگرگونی معنا کنیم، انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی را تنها انقلاب در دنیا در دوره معاصر می‌توان نامید؛ چرا که تمام انقلاب‌های رخ داده در سراسر عالم یا جنبه و رنگ شرقی (کمونیستی) داشت و یا حنای قامت آنان غربی و آمریکایی بود!

۲- انقلاب اسلامی ایران برخلاف انقلاب‌های صورت گرفته معاصر وامدار ایدئولوژی‌های من درآوُردی عده‌ای فیلسوف نما نبوده است. این انقلاب برخلاف انقلاب‌های دیگر تنها به جنبه مادی زندگی بشر نمی‌نگریست و تنها انقلاب فرامادی حال حاضر دنیاست.

۳- انقلاب اسلامی ایران، انقلابی اخلاق مدار بوده است. هیچگاه جهت اثبات و حقانیت خود دست به ترور نزد. خون‌های به ناحق ریخته شدهٔ جوانانش را با هدیه گل‌های سرخ پاسخ می‌داد. کدام انقلاب در طول تاریخ سراغ دارید که اینگونه پایبند به موازین اخلاقی باشد؟

۴. کدام انقلاب را سراغ دارید که پس از پیروزی نوع نظام حکومتی خود را به همه پرسی بگذارد؟ کدام انقلاب را سراغ دارید که قانون اساسی خود را به همه پرسی بگذارد؟ و کدام انقلاب را سراغ دارید که به پشتوانه ۹۸ درصدی نظام ایدئولوژیک خود را تثبیت کند؟

بی‌شک نخستین ارمغان انقلاب اسلامی ایران که به رهبری روحِ جهانِ بی‌روح امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و از حمایت و پشتیبانی یک ملت برخوردار بود، استقلال بوده است. امام و امت هیچ‌گاه در مقابل مستکبرین سر تعظیم فرود نیاورد.

امام و انقلاب اسلامی نشان دادند که در سایه وحدت، ایستادگی و مقاومت و پایبندی به ارزش‌های اسلامی نه تنها در مقابل آمریکا بلکه در مقابل تمام جهان می‌توان ایستاد. پیروزی انقلاب در برابر نظام طاغوتی شاه و جنگ هشت ساله نمونه‌ای از این مدّعاست.

اکنون که در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب عزیزمان قرار داریم ضمن تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان (ره) و شهدای انقلاب به مسئولین و مردم عزیز کشورمان متذکر می‌شویم که راه برون رفت از مشکلات کشور‌‌ همان گونه که حضرت امام در سیره زندگی خود به ما آموخته‌اند تنها مقاومت و ایستادگی و حفظ استقلال کشور است. راه برون رفت از ظلم ابرقدرت‌ها پذیرش نظام کدخدا منشی در دنیا نیست، انقلاب است. راه حل مشکلات اقتصادی کشور از راه استقلال اقتصادی می‌گذرد نه گدایی کردن حقِ گرو گرفته شده خودمان توسط نظام سلطه با فروش عزت و اصول انقلاب. امام و انقلاب ثابت کرد که باطل باید برود حتی اگر آن باطل شاه و ارتش قدرتمند او باشد چرا منطق خلقت پروردگار عالم این گونه است.

لازم است در این ایام الهی به مسئولان کشور متذکر شویم رود خروشان انقلاب هر تفکر و هر فردی را که بخواهد در مقابل استکبار جهانی کرنش کند و اصول انقلاب و دستاوردهای کشور را با عنوان پوچ اعتمادسازی برای غربی‌ها معامله کند از سرِ راه خود بر می‌دارد و اثری از آن باقی‌ها نمی‌گذارد.

در پایان ضمن عرض تبریک به ملت شریف ایران به مناسبت ایام الله دهه فجر از تمامی آن مردم شریف دعوت می‌نماید تا با حضوری بی‌نظیر در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه هم بستگی خود را با امام و شهدای انقلاب و رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای اعلام نموده و متکبرین عالم بفهمانند که مردم ایران گدای استقلال‌اند و نه سبد کالا! و با سردادن شعار مرگ بر آمریکا نشان دهند که این ملت با تحریم و تهدید دست از اعلام برائت از مستکبرین عالم نمی‌کشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار