سرماخوردگی در دوران بارداری خطری جدید را متوجه کودکان می‌کند

دانشمندان هشدار می‌دهند، مادران در دوران بارداری به شدت از خود مراقبت انجام دهند زیرا حتی یک بیماری ساده مانند سرماخوردگی می‌تواند کودکان آنها را با خطری جدی مواجه نماید.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مطالعات جدید نشان داده است که مادرانی که در دوران بارداری مبتلا به سرماخوردگی می‌شوند با احتمال بیشتری کودکان بدنیا آمده آنها دچار مشکل آسم می‌شوند.

گفتنی است: دانشمندان علت این امر را اثرگذاری باکتری‌ها و ویروس‌های سرماخوردگی بر جنین وضعیت نمودن سیستم ایمنی بدن او می‌دانند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ سرماخوردگی مادر می‌تواند نوزاد را در معرض ابتلا به حساسیت به مواد انرژی‌زا، گردو غبار، موی حیوانات و حساسیت‌های غذایی در آینده قرار دهد.

علاوه بر سرماخوردگی اگر هر کدام از والدین دچار مشکل آسم و آلرژی باشند کودک با احتمال 75درصد دچار آن مربوط به آلرژی و آسم خواهد بود.

دانشمندان این نتایج را از تحقیق بر روی 513 مادر باردار و بررسی وضعیت آسم و آلرژی بر روی 526 کودک بدنیا آمده بدست آورده‌اند.

پزشکان به مادران باردار رعایت احتیاط برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و یا آنفولانزا را توصیه می‌کنند و همینطور مشاوره با پزشک متخصص آسم و آلرژی در خصوص داشتن سابقه‌ی حساسیت در خانواده تا تمهیدات لازم برای تولد نوزادی سالم اندیشیده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارداری ، نوزاد ، آسم ، ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۴
سلام هفته ی دوازده بارداری هستم گلوم چرکی هست ایاواسه جنین ظرر داره یانه
Iran (Islamic Republic of)
پری
۲۳:۰۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
هفته ۱۹بارداری هستم سرماخوردم واسه جنین خطر داره یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۳
سلام هفته 28بارداری هستم سرما خوردگی دارم سرم سنگین شده. واسه جنین ضرر نداره
آخرین اخبار