آنچه در نشست پرسش و پاسخ "طبقه حساس" گذشت؛

پیمان قاسم‌خانی: از 6 خان رستم گذشتیم تا این فیلم نامه مجوز بگیرد/ عطاران برای خندادن مردم حاضر به انجام حرکاتی عجیب شد

نشست خبری فیلم "طبقه‌ حساس" با حضور عوامل آن در کاخ جشنواره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر (‌برج میلاد) نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی "طبقه حساس" به کارگردانی کمال تبریزی عصر دوشنبه با حضور جواد نوروزگی تهیه کننده، پیمان قاسم خانی فیلم نامه نویس، کمال تبریزی کارگردان، شاهین امین منتقد، رضا عطاران، آزاده صمدی، پیمان یزدانیان آهنگ ساز و بهروز شکیبا بازیگر برگزار شد.
 
بنابر این گزارش کمال تبریزی در ابتدای این نشست گفت: جان مایه‌ی اصلی این فیلم از یک فرهنگ غلط که مورد اعتقاداتمان شده نشات گرفته و آن فرهنگ غلط ناشکر شدن ما و بی تفاوت شدنمان نسبت به داشته‌هایمان است.
 
وی افزود: در این فیلم جنبه‌ی انسانی و روابط عاطفی بین انسان‌ها مطرح بود.
 
تبریزی تصریح کرد: این برای اولین بار بود که با رضا عطاران همکاری داشتم و با توجه به اخلاق و منش او باید بگویم که رضا عطاران یک فرد خاص با ویژگی‌های خاصی است و وجه بدی که در برخی سوپر استارها وجود دارد در او نیست. زیرا برخی از بازیگران دچار غرور کاذبی می‌شوند، اما رضا عطاران هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارد.
 
این کارگردان عنوان کرد: هم در فیلم نامه و هم در اتد‌‌های بازی شوخی‌ها مناسب بود به طوری که همه‌ی این شوخی‌ها در فیلم نامه بود و فقط در بعضی موارد سر صحنه یک مقدار شوخی اضافه می‌کردیم.
 
تبریزی عنوان کرد: اشعار روی قبر‌ها مقاطع و گذر زمان را به خوبی نشان می‌داد و من و پیمان قاسم خانی و خرقه پوش در مرحله‌ی تدوین به این ایده رسیدیم.
 
سپس پیمان قاسم خانی فیلم نامه نویس گفت: فیلم نامه‌ی این اثر طرحی از سیروس همتی بود، البته باید بگویم که این ایده جزئیات زیادی نداشت و هنگامی که کمال تبریزی آن را برایم تعریف کرد بسیار از آن خوشم آمد.
 
قاسم خانی عنوان کرد: دو سال برای نگارش فیلم نامه وقت گذاشتم و چیزی که در این فیلم نامه برایم جذاب بود داستان عاشقانه‌ی موجود در آن بود.
 
قاسم خانی تصریح کرد: از ابتدا این فیلم را کمدی نمیدیدم و از نظر من ژانر فیلم ما کمدی نیست.
 
این فیلم نامه نویس عنوان کرد: فیلم نامه‌ی این اثر را 6 بار بازبینیی کردیم و آخرین بازنویسی آن ابتدای سال 92 انجام شد. اما باید بگویم که چهارچوب اصلی این داستان هیچ تغییری نکرد.
 
در ادامه حبیب رضایی بازیگردان این کار گفت: فیلم نامه‌ی این اثر مدت زیادی توقیف شده بود و امکان تولیدش وجود نداشت. از سال 88 که فیلم نامه‌ی این اثر را ارائه داده بودیم تا سال گذشته توقیف شده بود.
 
وی ادامه داد: در ابتدا به جای رضا عطاران قرار بر این بود که پرویز پرستویی به ایفای نقش بپردازد اما با توجه به وقفه‌های ایجاد شده و اشتغال پرویز پرستویی بر سر کارهای دیگر در نهایت رضا عطاران برای این نقش انتخاب شد و البته باید بگویم که در صورت حضور نداشتن رضا عطاران در این کار این پروژه به معنای واقعی خود نزدیک نمی‌شد.
 
عطاران تصریح کرد: من در میان مردم هستم و با آن‌ها بسیار صبحت می‌کنم. در این چند ساله متوجه شدم که نیاز اصلی آن‌ها خندیدن است.
 
این بازیگر اظهار داشت: یک بار یکی از منتقدان گفته بود رضا عطاران برای خنداندن مردم حتی حاضر است شلوار خود را پایین بکشد و در اینجا می‌گویم بله من حاضر هستم حتی برای خنداندن مردم شلوارم را پایین بکشم و هرجوری شده آن‌ها را بخندانم.
 
رضایی تصریح کرد: با توجه به نظارت دقیق تبریزی و تیم خلاق این گروه همه چیز به خوبی پیش می‌رفت و پیشنهاد‌های زیادی از سوی آنها برای بهبود کار ارائه می‌شد.
 
وی افزود: باتوجه به سواد بازیگری‌ام در این فیلم شاهد بازی‌های خوبی از سوی عطاران و بقیه‌ی بازیگران هستیم و آن‌ها کار خود را بسیار خوب انجام دادند.
 
رضایی خاطرنشان کرد: قرار بود عوامل فیلم سینمایی عصبانی نیستم امروز و در آن ساعت در اینجا حضور داشته باشند. من دلایل برگزار نشدن نشست آن‌ها را نمی‌دانم اما امیدوارم فرصتی پیش بیاید و درباره‌ی نستبهای ناروایی که به آن ها زده می‌شود دفاع کنم.
 
سپس رضا عطاران گفت: کمال تبریزی مرا به درستی شناخته است و برای شروع هرکاری با یک انرژی ثابتی به سراغ آن کار می‌روم و ادامه‌ی آن بستگی به شرایط کار دارد.
 
عطاران افزود: در این کار کمال تبریزی با انرژی زیاد خود انگیزه‌ی زیادی به من می‌داد و در طول کار به گونه‌ای رفتار می‌کرد که گویا اولین فیلم خود را می‌سازد.
 
آزاده صمدی دیگر بازیگر این کار گفت: کار در کنار عوامل این فیلم تجربه‌ی خوبی برایم بود و باید بگویم که با نظارت کمال تبریزی و حضور حبیب رضایی کارها به خوبی پیش می‌رفت.
 
در ادامه بهروز شکیبا گفت: اظهار نظر درباره‌ی بازی توسط یک بازیگر درست نیست اما بازی در این کار برایم بسیار لذت بخش بود و رضا عطاران و حبیب رضایی در این کار بسیار مرا یاری کردند.
 
جواد نوروزگی تهیه کننده گفت: این فیلم شرایط بسیار خوبی برای اکران دارد و مطمئنم که موفق خواهد شد. البته ما زمان خوبی را برای آن در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عرب سرخي
۰۰:۴۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
براي خنداندن مردم نيازي به انجام اعمال غيرعادي نيست.تنها كافيست تا از جنس مردم و در ميان آنان باشي،سپس متوجه ميشوي چگونه ميتوان مردم را خنداند و شاد كرد...
آخرین اخبار