غلامحسین الهام در مسجد لولاگر:

مردم 22 بهمن نشان می‎دهند انقلاب اسلامی تداوم دارد

مشاور رئیس جمهور سابق گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن قیام برای خدا به رهبری فقیهی مجاهد عارفی و اصل و اندیشمندی هوشمند و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران غلامحسین الهام مشاور رئیس جمهور سابق در سخنرانی در مسجد لولاگر با موضوع "انقلاب اسلامی و بررسی مسائل روز" اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن قیام برای خدا به رهبری فقیهی مجاهد عارفی و اصل و اندیشمندی هوشمند و انقلابی است. 
 
وی افزود: این انقلاب براساس آموزه‎های بنیانگذار آن قیامی برای خدا و به صورت جمعی و اجتماعی بود. 
 
الهام تصریح کرد: قیام جمعی برای خدا یعنی تحقق مقاصد الهی اهداف خدایی معرفت به خدا که به همراه آن مقاصد الهی دو دستاورد این حرکت است. 
 
عضو کابینه دولت دهم گفت: انسان کمال دوست و حقیقت طلب است و در پی کسب معرفت و نوشیدن شربت گوارا و مطهر توحیدی است. 
 
وی افزود: اخلاص، صداقت، پاکی، مهربانی مسیر حقیقی معنویت است یعنی انسان اگر بنده خدا باشد عبودیت مقام بلندی است که عالی ترین مقام معنوی است.
 
الهام اظهار داشت: حال انسان انقلابی بهترین احوال است و انقلاب در این معنا انقلاب معنی است و این دریافت های من از آن چه است که رهبر و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند، لذا قیام جمعی تحقق عدالت در همه ابعاد به ویژه عدالت اجتماعی در جامعه است و هدف از فرستادن پیامبران نیز همین بوده است که گویی عدالت تنها وظیفه حاکمان است و همه اجتماع باید از این وظیفه حمایت کنند. 
 
وی افزود: در فرمایشات امام راحل انقلاب دو مقصد فردی و جمعی دارد معنویت و عدالت انسان ها در بستر دولت حقه اسلامی و دینی که از عدالت مراقبت می کند به کمال و معنویت می رسند و استعدادهایشان شکوفا می شود و همان گونه که فرموده اند دنیا مزرعه آخرت است. 
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: جمع بین حرکت اجتماعی و سیاسی و حرکت عبادی یعنی همین معنویت و عدالت. 
 
وی افزود: این انقلاب با این هدف حکومت صالحان را هدفگیری می کند و باید زمینه را برای آرزوی بزرگ بشریت یعنی حکومت جهانی مصلح کل آماده کند. 
 
الهام اظهار داشت: نمی شود جامعه ای صالح نباشد و منتظر مصلح باشد، لذا باید صالح بود تا مصلح کل ظهور کند و مصلح کل هدف نهایی این انقلاب یعنی ساحت امام مطلق ولی الله عظم (عج) است. 
 
مشاور رئیس جمهور سابق گفت: اصل 5 قانون اساسی و اعتقاد پایه انقلاب یعنی ولایت فقیه برهمین مبناست یعنی راهی که جامعه را برای برقراری حکومت عدل و صلح مطلق و زیبایی و سرسبزی و آبادی که دل ها را شکوفا و عدالت را محقق می کند باز می گرداند. 
 
وی افزود: هر سال 22 بهمن باید با این آرمان ها تجدید عهد و از آن مراقبت کنیم و خدا را شکر کنیم که به رغم همه این تهدیدها از این انقلاب مراقبت کرده ایم و با شهیدان این آرمان ها همراهی داشته باشیم. 
 
الهام تصریح کرد: این یعنی همیشه مراقبت کردن از انقلاب و فاصله نگرفتن از آن و نزدیک تر شدن به امام عصر(عج) و آمادگی برای پذیرش ایشان لذا ایشان منتظر است ما برسیم از این جهت ایشان مضطر است و انقلاب اسلامی گامی است تا این اضطرار را کم کند. 
 
مشاور دولت احمدی‎نژاد گفت: البته این انقلاب تهدیدهای بسیاری در گذشته و حال داشته و این ملت با شناخت مسیرخود از پس فشارها و تهدیدها برآمده و آمادگی او در این جهت است که نشان دهد مصمم است نسل بعد از نسل این آرمان ها را نگه دارد. 
 
وی افزود: حضوری که با این جهت باشد معنادار و هر قدم آن استعلای کلمه توحید است و خدا برای هر قدمش حسنه می نویسد. 
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت: در انقلاب استقلال آزادی جمهوری اسلامی و یا پس از آن حکومت اسلامی که هر دو یک هدف را دنبال می کنند از شعارهای مردم بود که پای آن خون دادند و ایستادگی کردند. 
 
وی تصریح کرد: ملت در عمل نیز این استقلال را نشان دادند و گفتند آمریکا، چین و شوروی دشمنان ما هستند یعنی از هیچ قدرت خارجی نمی هراسند بلکه در مقابل آن ها ایستادگی می کنند. 
 
الهام گفت: هم نظام سرمایه داری غرب و آمریکا و هم نظام سوسیالیستی شوروی و هم نظام مائولیستی چین فهمیدند که انقلاب اسلامی متکی به هیچ قدرت خارجی نیست و نهضتی که شعارش نه شرقی و نه غربی بود به هیچ کدام از آن ها وابسته نیست که این را در عمل نشان داد و تحقق آن را مشاهده کردیم. 
 
عضو کابینه دولت دهم اظهار داشت: آزادی با این استقلال گره خورده تا بتوانیم بر سرنوشت خود حاکم باشیم و بانگ الله اکبر و عبودیت خدا را که عالی ترین مظهر آزادگی است انجام دهیم لذا هیچ انسانی آزاده تر از انسان موحد نیست. 
 
وی افزود: جمهوری اسلامی نظامی است که تحقق عینی پیدا کرد و قانون اساسی به عنوان سند حقوقی آن محسوب می شود امروز هم دولت ما اعلام می کند دولت حقوقدانان است یعنی بر سند حقوقی قانون اساسی اصرار دارد ما هم حرفمان همین است. 
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: این سند حقوقی نظام جمهوری اسلامی ایران را در عصر دوم آن تعریف کرده که نظامی است مبتنی بر اعتقاد به توحید یعنی اختصاص حاکمیت و قانونگذاری و سیاست گذاری به خداوند متعال و لزوم تسلیم در برابر امر او دوم اعتقاد به نبوت و وحی همه وجود ما از اعتبار رسول الله (ص) است و اگر می بینید که جامعه مستکبر به ساحت ایشان جسارت می کند از بنیان عدالت محور و صلح و محبت پیامبر خدا(ص) هراس دارد. 
 
وی افزود: سومین بند این اصل اعتقاد به معاد است یعنی زندگی فقط در این دنیا نیست و چهارم اعتقاد به امامت مستمر که شاهد و مصداق آن نظام امام و امت است و پنجم اعتقاد به کرامت انسان و قبول مسئولیت او در برابر خدا. 
الهام گفت: این نظام هدفی را دنبال می کند که از این طریق استقلال در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و قبل از آن قسط و عدل و همبستگی ملی میسر می شود یعنی سه اصل عدالت، استقلال و همبستگی ملی را این نظام همواره باید رعایت کند.
 
مشاور رئیس جمهور سابق تصریح کرد: اقوام و قومیت های مختلف تحت این نظام وحدت پیدا می کنند.
 
وی افزود: نظام برای تحقق این اصول سه روش دارد ابتدا اتحاد مستمر فقهای جامع الشرایط براساس کتاب و سنت رسول الله که نظام اجتماعی را می سازد.
 
الهام گفت: دومین روش استفاده از علوم و فنون و تجارب پیشرفته بشری و تلاش در جهت پیشبرد آن است.
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت: افراد پیرتر که نظام شاه و نهادهای وابسته به غرب را یادشان است می دانند که آن ها دائم می گفتند حکومت دینی ارتجاعی است و از نهضت دینی عقب گرد و استفاده نکردن از مسائل علمی را برداشت می کردند در حالی که امام خمینی بارها فرمودند ما با مظاهر پیشرفت بشر مخالف نیستیم بلکه با فساد و ظلم مخالفیم.
 
عضو کابینه دولت دهم تصریح کرد: علم در آن موقع به معنای تکنولوژی و نگاه مادی بود و نگاه توحیدی در آن نبود ما احساس حقارت می کردیم و بعد هم دنیا را به جهان پیشرفته و جهان عقب مانده تقسیم کردند که این تقسیم بندی در دست کسانی بود که تکنولوژی را در اختیار داشتند و با همین توی سر ما می زدند.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی علم و تکنولوژی را منافی با دین نمی داند و سومین روش این نظام نفی هرگونه ستمگری و ستم کشی و سلطه گری و سلطه پذیری است و همه این راهها ما را به استقلال و عدالت و معنویت می رساند.  
 
الهام گفت: قانون اساسی به صراحت تاکید می کند استقلال تمامیت ارضی و وحدت در این کشور تفکیک پذیر نیست و کسی حق ندارد به اسم آزادی استقلال را و به اسم استقلال آزادی ها را محدود کند لذا ملت ها براساس همین معیار دولت ها را بر سر کار می آورند و می سنجند.
 
وی افزود: این گونه است که امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود و انقلاب این استبداد و دیکتاتوری را از بین برده تا بتواند جامعه ای عدالت محور و دارای معنویت بسازد لذا این انقلاب پیام جدیدی دارد.
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت: ما باید جهت تکنولوژی را با معنویت همراه کنیم نظام سرمایه داری نتوانست پاسخی برای عدالت داشته باشد.
 
مشاور رئیس جمهور سابق تصریح کرد: مجموعه ای که وحدت داشته باشد و به این اهداف برسد جامعه ای مقتدر است.
 
وی گفت: ما در این عرصه با مشکلاتی روبه رو هستیم و امروز با مسائلی مانند توافق نامه ژنو برخورد کردیم.
 
الهام اظهار داشت: معنای استقلال جنگ با دنیا نیست هیچ وقت جنگ اصالت ندارد بلکه صلح اصالت دارد ما هیچ گاه پیشگام جنگ نستیم در قاموس ما جهاد دفاع از همه اصول خود است و زیر بار سلطه و زور نمی رویم لذا از جنگ نمی ترسیم اما در پی جنگ هم نیستیم.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما هشت سال دفاع مقدس کردیم و استراتژی جنگ نداریم بلکه استراتژی و سیستم نظامی ما سیستم دفاعی است و اگر جایی تهاجمی وجود دارد تهاجم دفاعی است.
 
الهام گفت: استقلال به معنای انزوا هم نیست و پیامبر دین ما به اطراف نامه می فرستاد و بخشی از قرآن نیز از حقوقی صحبت می کند که به اصطلاح امروز حقوق بین الملل است.
 
وی افزود: تعاملات لازمه نگاه انسانی است از این جهت ما ناسیولانیست نیستیم اما با همه وجودمان ایران عزیز را دوست داریم.
 
الهام گفت: در این استقلال ما باید در روابط خود مراقبت کنیم که منافع و اصول و ارزش ها ما اصالت دارد.
 
مشاور رئیس جمهور سابق اظهار داشت: البته در هر جامعه ای تاکتیک ها مختلف است یک روز صلح است و یک روز جنگ امیرالمومنین یک روز در صفین می جنگد و یک روز ناگزیر از پذیرش حکمیت می شود یک روز امام حسن(ع) صلح می کند و یک روز امام حسین(ع) عاشورا را می آفریند و همه این ها یک معنا دارد و در یک دستگاه قابل فهم است اما اصول در همه جهت گیری ها مشخص است.
 
وی تصریح کرد: ما موقعیت انعطاف پذیری داریم در زمانی که مغول ها به این کشور حمله کردند و به قتل و غارت پرداخت خواجه نصیرالدین توسی آن ها را آدم کرد و علامه هلی آن ها را شیعه کرد مسجد گوهر شاد و گنبد سلطانیه زنجان یعنی هنر و مکتب تشییع در همان دوران ساخته شد یعنی ملت ما با فرهنگ خود مسیر را تغییر داده و دشمن را مضمحل می کند لذا ما براین قدرت فرهنگی متکی هستیم.
 
الهام گفت: شرایط در یک زمان اقتضا می کرد که امام خمینی فرمودند قطع نامه 598 را می پذیریم ما باید در جامعه شرایطی را فراهم کنیم تا به آرمان های خود برسیم یک روز جنگ تا رفع فتنه بود و بعد از آن مسائل عراق و افغانستان از فتنه های بعد از جنگ بود.  
 
وی افزود: آیا شرایط امروز ما به گونه ای است که باید به توافقنامه ژنو تن دهیم آیا این موافقت نامه یک متن روشن و شفافی دارد که مردم از آن مطلع شده باشند همین قانون اساسی تاکید دارد که به خاطر حفظ استقلال و آزادی سیاسی و رفع استبداد و وابستگی در همه ابعاد روابط بین المللی ما باید شفاف باشد.
 
الهام تصریح کرد: در اصول 77 و 125 قانون اساسی آمده که هر موافقتامه و معاهده و قرارداد بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و بعد از آن به امضای رئیس جمهور یا نماینده او برسد یعنی دولت وقتی باید امضا کند که مجلس آن را تصویب کرده باشد.
 
وی افزود: یعنی هیچ معاهده بین المللی محرمانه نیست شفاف است و باید در مجلس مطرح شود باید به طور علنی باشد و از رادیو پخش شود جلسات غیرعلنی مجلس فقط در شرایط اضطراری است در غیر این صورت خلاف است.
 
این استاد دانشگاه گفت: در روابط سیاسی مصلحت ایجاب می کند تا  دو سویه و مذاکرات و اسناد وزارت خارجه محرمانه می ماند اما این بخش معاهده بوده که با آن متفاوت است لذا دولت نیز به نحو مطلق مجاز به انعقاد قرارداد بدون طی مسیر قانونی آن نیست.
 
وی افزود: نه خط مشی که مقام معظم رهبری تعیین کردند و نه قانون اساسی غیر از این را قبول ندارد.
 
الهام اظهار داشت: هر دولتی حق گفتگو و تعامل دارد اما تصمیم آن باید به تصویب مجلس برسد لذا این موافقت نامه به تصویب مجلس نرسیده است.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: آقای رئیس جمهور می گویند این موافقتنامه را نقد کنید اما چه چیز را باید نقد کنیم در حالی که هیچ متنی را در اختیار نداریم و متاسفانه این سخن بسیار بدی است که منتقدان را بی سواد بدانیم.
 
الهام گفت: آمریکایی ها استنباط دیگری از این قرارداد دارند و خود یک طرف دعوا هم ما هستیم وقتی طرف مقابل جور دیگری تفسیر می‏کند باید بر روی آن بحث کرد که چرا این طور است.
 
وی افزود: در قراردادها هم فارسی و هم انگلیسی می نویسند که اگر اختلافی شد دو نسخه باشد و هر نسخه حکم واحد دارد حال شما می گویید این موافقت نامه است و قرارداد نیست در حالی که هیچ تفاوتی نمی کند.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: شورای نگهبان می گوید همین یادداشت های تفاهم اگر تعهدآور است مشمول اصول 77 و 125 قانون اساسی است.
 
الهام گفت: ما نمی دانیم دولت چه تعهدی را سپرده است اما هر چه باشد وظیفه مجلس است و موافقت یا مخالفت برخی نمایندگان برهمین اساس است.  
 
وی افزود: دولت باید متن را رسما بیاورد و به شورای نگهبان برود و بعد مجلس درباره آن بحث کند لذا امضای قرارداد تعهدی نمی آورد و این برخلاف قانون اساسی است هر کس که بخواهد باشد.
 
وی تصریح کرد: هدف این موافقت نامه محل مناقشه است که از سه قسمت گام اول، میانی و بلندمدت تشکیل می شود.
 
وی افزود: در گام اول به عنوان دوره مقدماتی شش ماهه گفته اند که تمام اورانیوم غنی سازی 20 درصد حذف می شود و یکی بخشی از آن اکسید می شود و تا مدتی می تواند از نظر فنی بماند و بعد به راکتور تهران داده شود و نصف دیگر آن باید به 5 درصد تبدیل شود.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: هیچ خوراک آبشار و سانتریفیوژ جدیدی به هیچ کدام از مراکز ما نباید داده شود و اگر سانتریفیوژی از کار افتاد نوع طرح ریزی آن پیشرفته تر نباشد.
 
الهام اظهار داشت: آن ها گفته اند باید از فرآوری مجدد سوخت خودداری کنید و در فوردو، نطنز و اراک هیچ اقدام جدیدی نباید کرد و تمام اقدامات هسته ای ما متوقف می شود.
 
مشاور رئیس جمهور سابق گفت: تحقیقات علمی و دانشگاهی ما تحت نظارت آن ها قرار می گیرد و گفته اند نباید موجب انباشت اورانیوم غنی شده شود ما نمی دانیم انباشت یعنی چه بعضی مفاهیم باید توسط کارشناسان فنی و بعضی توسط کارشناسان حقوقی تعریف شود لذا تحقیقات در یک حدی متوقف می شود و برگشت پذیر هم نیست.
 
وی افزود: علاوه بر آن نظارت های بیشتری را مطرح کرده اند که این دارای مفاهیم و اصطلاحات و پیوست هایی که دقیقا باید بررسی و کارشناسی شود.
 
الهام تصریح کرد: آن ها گفته اند ظرف سه ماه همه اطلاعات تاسیسات هسته ای، سطح عملیات در هر یک از آن ها، فعالیت های هسته ای، اطلاعات معادن، منابع اولیه و ارائه پرسش نامه جدید درباره راکتور اراک به عنوان بازرسی جدید به آن ها داده شود.  
 
الهام گفت: بازرسی های موضعی با تعریفی که باید دید مقصود آن ها از این چیست و بازرسی های دوره ای، روزانه و سرزده در هر مکانی که بخواهند و با هر ضوابطی که تشخیص دادند از جمله موارد دیگر این قرارداد است یعنی همه بخش هسته ای در این مقطع تعلیق می شود.
 
الهام گفت: استفاده از علم و فناوری پیشرفته از وسایل رسیدن به استقلال و پیشرفت است اما آن را متوقف کردند کارگاه های تولید سانتریفیوژ و محل نگه داری آن ها و معادن اورانیوم تحت مراقبت و تعطیل می شود یعنی گام اول توقف کامل فعالیت های هسته ای ما است.
 
وی افزود: اما آیا تحریم ها برداشته می شود؟ صراحتی در این مسئله نداریم آن ها گفته اند میانگین خرید نفت ما که 1200 بشکه است کماکان همین مقدار می ماند و اضافه نمی شود و پولی که گفته اند برمی گردانیم از عواید فروش نفت خودمان به صورت اقساط است یعنی پولی که خودمان نفت فروختیم و آن هم نه به طور کامل.
 
الهام تصریح کرد: آن ها گفته اند برای مقاصد انسان دوستانه و تامین نیازهای مواد غذایی، کشاورزی و دارویی این یعنی نفت در برابر غذا و نفت در برابر دارو و آن چه که در عراق با جنگ تحمیل کردند.
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت: تحریم بانک مرکزی که سخت ترین تحریم ها بوده در این توافق نامه برداشته نشده و گفته اند که می خواهند از طریق بانک های ایرانی غیرتحریم شده و از کانال مالی مشخص پول بدهند و حتی بدهی های حق عضویت ما را به سازمان ملل در همین کانال قرار داده اند  در حالی که آمریکا بزرگترین بدهکار سازمان ملل است.
 
وی افزود: از دیگر بندهای این قرارداد پرداخت مستقیم شهریه به دانشگاه ها و دانشجویان ایرانی خارج از کشور است یعنی دانشجویان عزیز ما در خارج از کشور شهریه بگیرند در حالی که این بورسیه نیست و مشکلی از آن ها حل نمی کند.  
 
الهام گفت: آن ها از رفع تحریم در پتروشیمی صحبت کردند در حالی که ما در این عرصه مشکلی نداشتیم و بازارهای جدید و راه خود را پیدا کرده بودیم آن ها از رفع تحریم فلزات صحبت کردند در حالی که مشکل کلیدی ما در این نیست بلکه در قطعات خودرو و هواپیماست.
 
وی افزود: در گام اول هر چه ما تعهد داده ایم آن ها هم می گویند تحریم هایی را که مربوط به موضوع هسته ای است برمی دارند اما تحریم های مربوط به حقوق بشر و سایر مسائل پابرجاست.
 
الهام تصریح کرد: از نظر حقوقی نیز نهادهایی مانند سازمان ملل و سازمان بین المللی انرژی اتمی وجود دارند اما نهاد حقوقی به معنای 1+5 و سه کشور اروپایی به همراه آمریکا و روسیه و چین نداریم چرا این کشورها را به عنوان یک نهاد بین المللی محسوب کرده ایم.  
 
الهام گفت: متاسفانه ما با این قرارداد این کشورها را در عرض سازمان ملل وشورای امنیت قرار داده و به آن ها اعتبار حقوقی داده ایم در حالی که آمریکا تحریم های خودسرانه غیرقانونی داشته و شرکت ها را جریمه می کرد مانند دزد سرگردنه و یک دولت زورگو. لذا این ها حقوقی نیست.
 
وی افزود: یک دولت را تا حد نهاد حقوقی  بالا بردن یعنی به شیطان رسمیت و اعتبار حقوقی دادن چرا ما این کار را کردیم.
 
عضو کابینه دولت دهم تصریح کرد: در گام دوم دوره زمانی میان مدت است که مدت آن باید مورد توافق کشورها قرار گیرد که از 20 سال 50 سال یا 100 سال می تواند تفاوت کنند واین یعنی یک مرحله تست دیگر.
 
الهام گفت: آرام آرام درباره تحریم های شورای امنیت و دسترسی به حوزه های تجاری و مالی ما صحبت می کنند.
 
وی افزود: در حد توافق و بعد حد غنی سازی و ظرفیت آن و سطح و دامنه فعالیت های انسانی که فقط برای نیازهای عملی باشد صحبت می کنند.
 
الهام تصریح کرد: آن ها می گویند ما اگر برای خودمان نیروگاه ساختیم می توانیم سوخت خود را تهیه کنیم و می گویند این نیاز واقعی ما نیست این در حالی است که ما طرح هزار مگاواتی را در دستور کار داشتیم و آن ها گفته اند هر وقت خود ما نیروگاه ساختیم می توانیم سوخت تولید کنیم اما این که کجا باید تولید کنید معلوم نیست و هم چنان استخوان لای زخم باقی است تا این گام طی شود.
 
الهام افزود: سپس گام نهایی است که تازه پرونده عادی می شود یعنی در آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی که ما مشکلی نداشتیم.
 
وی اظهار داشت: آن ها گفته اند این توافق همه یا هیچ است یعنی یا همه بندهای آن باید انجام شود و یا هیچ کدام از آن ها انجام نشود لذا اگر به این موضوع تن بدهیم کار به آن جا می رسد.  
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: رئیس جمهور منحوس آمریکا نیز گفت بحث اعتماد نیست بلکه بحث عمل است.
 
وی افزود: واقعا باید بینیم بین خود و خدا ضرورت دارد از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با این شتاب و حجم تبلیغات به این سمت برویم و سیستمی را که با خون شهدای هسته ای و علمی به دست آمده همه را قفل کنیم.  
 
الهام گفت: من یادم هست در سال 83 در اصفهان بودم و وقتی آن جا را پلمپ کردند یک جواب فارغ التحصیل دانشجوی 25 ساله توضیح می داد که ما با زحمت و تلاش علمی به این نقطه رسیدیم که پیشرفت علمی در انرژی هسته ای داشته باشیم حالا همه را تعطیل کردند و امروز به من می گویند فقط پشت این مانیتور بنشین و کنترل کن که پلمپ باز نشود من این بی غیرتی را چه کنم که باید مراقبت از عدم باز شدن پلمپ داشته باشم.
 
وی افزود:  7، 8 سال پیش در 22 بهمن آن شور و احساس برای احیای انرژی هسته ای دیده شد.
 
الهام گفت: ما چند سال قبل از این به نقطه مبادله رسیدیم و آن ها گفتند 20 درصد را بدهید و 5 درصد بگیرید و اکنون هیچ تعهدی نداده اند که سوخت راکتور تهران را که داروی مورد نیاز بیماران را تامین می کند را بدهند.  
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت: ما در چنین وضعی زیر بار این معامله نرفتیم و آن ها با زورگویی و تحریم و فشار با ما برخورد کردند.
 
الهام گفت: آن روزها که شما می گفتید تحریم تاثیری نداشته و بی کفایتی دولت 70 درصد تاثیر داشته چرا یک شبه تاثیر تحریم ها صددرصد شد لذا یا بی جهت دولت را متهم می کردید و یا اطلاعات شما غلط بود در حالی که نباید در سطح ملی این حرف ها زده شود که ضربه به کشور است چه شد که یک شبه شرایط ما را به این نقطه رسانده است.
 
وی افزود: ظرفیت های اقتصادی در دولت قبل برای دور زدن تحریم ها راههای جدیدی را نشان داد که می توان در جاهای دیگر کشور ظرفیت ها را احیا کرد و برای کشف منابع جدید اقتصادی و خروج وابستگی به نفت اقداماتی آغاز شد.
 
الهام تصریح کرد: ما باید بدانیم با دشمنی طرف هستیم که بحث او هویت ماست بحث هسته ای نیست و موضوعات موشکی و فضایی و نانوتکنولوژی وهر چیزی که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک الگو در جهان که نشان دهنده پیشرفت و معنویت و اخلاق و همزمان با آن پیشرفت علمی است نشان بدهد را می خواهند جلوگیری کنند اما هنوز هم به فضل خدا این ظرفیت ها وجود دارد.
 
این استاد دانشگاه گفت: به هر حال این شرایط ظرفیت، توانمندی و وحدت که 22 بهمن تجلی آن است وجود دارد و مردمی که این مسائل را تحمل کردند آزاد هستند اعتراض کنند اما مردم برای منافع ملی خود منسجم هستند.
 
وی افزود: نعمت وجود رهبری برای ملت بسیار اهمیت دارد و در هیچ کجای دنیا این انسجام وجود ندارد و ملت را از تفرقه نجات می دهد مردم به رهبری اعتماد دارند که اگر بگویند صلح یا جنگ قبول می کنند.
 
الهام تصریح کرد: در دین ما همسایه آنقدر احترام دارد و پیامبر(ص) آنقدر سفارش همسایه را کردند که برخی تصور کردند همسایه نیز ارث می برد اما یک ضرب المثل می گوید هر کس به امید همسایه خوابید گرسنه می ماند لذا آیا ما باید منتظر باشیم تا از آمریکا و چین و روسیه به حقوق خود دست یابیم.
 
الهام گفت: باید بگوییم تعامل و ارتباط و هوشمندی سیاسی آری و قرآن کریم می فرمایند منافقین می آمدند قسم می خوردند تا رضایت رسول الله را جلب کنند در حالی که خدا و رسول خدا اولا هستند.
 
این استاد دانشگاه اظهار داشت: ما باید به دنبال جلب رضایت خدا و رسولش باشیم و در این صورت خدا ما را پیروز می کند.
 
عضو کابینه دولت دهم افزود: ان شالله فردا روز اعلام اعتماد به خدا و تجدید عهد با آرمان های انسانی و اسلامی آزادمنشانه و صلح طلبانه و عشق و پاکی و عدالت است.  
 
وی خاطر نشان کرد: مردم فردا دست در دست هم نشان می دهند انقلاب اسلامی تداوم دارد و از این حوادث عبور خواهد کرد و با اعتماد به خدا حق پیروز است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مشاور ، رئیس ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار