پلیس فضایی، خارج جو زمین مستقر می‌شود + تصاویر

دانشمندان برای مبارزه با آلودگی‌ها فراجوی یک طرح منحصر به فرد در دست اجرا دارند تا به وسیله آن از خطرات سفرهای فضایی بکاهد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گروهی از دانشمندان علوم فضایی در نظر دارند که طرح پلیس فضایی برای مبارزه و کنترل ترافیک فضایی و مبارزه با زباله‌های فضایی را در آینده زود اجرایی نمایند.



گفتنی است، در حال حاضر در فضای اطراف کره زمین بیش از 20 هزار قطعه از فضاپیماهای شکسته، تجهیزات، پنل‌های خورشیدی و ماهواره‌های معیوب وجود دارد که تهدیدی جدی برای امنیت سفرهای فضایی است.



بررسی‌ها نشان می‌دهند، این گروه در نظر دارند که یک ماهواره به فضا ارسال کنند که این ماهواره می‌تواند ماهواره‌های دیگر را جابجاا کند تا از برخورد با سایر ماهواره‌ها یا موشک‌ها ایمن باشند.

در جریان ماموریت‌های فضایی تا به حال بار‌ها موشک‌ها، سفاین و ماهواره‌ها با هم برخورد و منفجر شده‌اند که منجر به آلودگی شدید فضای اطراف سیاره زمین شده است.



در عین حال سایر کشور‌ها مانند ژاپن نیز در طرحی مشابه یک تور ماهیگیری شکل در دست تولید دارند که در آسمان باز شده، زباله‌ها و قطعات فلزی و تجهیزات را به سوی خود جذب می‌کند و به این ترتیب فضا را پاک می‌کند.

تلاش‌ها برای پیدا کردن بهترین راه برای پاک کردن فضا میان دانشمندان با جدیت ادامه دارد.



انتهای پیام/
برچسب ها: پلیس ، فضا ، موشک ، ماهواره ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار