تظاهرات هزاران ساکن نوار غزه عليه تحريم‌های رژيم صهيونيستي عليه مردم این منطقه

هزاران نفر از اهالی نوار غزه در اعتراض به تحریم های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم این منطقه تجمع کردند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، هزاران فلسطینی در نوار غزه در اعتراض به تحریم های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم این منطقه تجمع کردند. 

شبکه تلویزیونی القدس گزارش داد: افزایش فشار تحریم های اسرائیل بر نوار غزه وضع زندگی مردم این منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

کمیته مردمی مقابله با تحریم های اسرائیل در غزه در اعتراض به ادامه تحریم ها تجمع اعتراضی گسترده ای را برگزار کرد.

"محمد الداعور" خبرنگار این شبکه در گزارشی در این باره گفت: تجمع کنندگان در برابر گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه تجمع و کنفرانس خبری برگزار کردند و از جامعه بین المللی خواستند رژیم اشغالگر اسرائیل را برای برداشتن تحریم ها از نوار غزه تحت فشار قرار دهد.

یکی از اعضای کمیته مردمی مقابله با تحریم های اسرائیل علیه غزه گفت:95 درصد نیازهای مردم وارد نوار غزه نمی شود و چندین پرژه عمرانی متوقف شده است.

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل مانع ورود مصالح ساختمانی به ارزش پانصد میلیون دلار به نوار غزه شده است، و واقعیت این است که با منع ورود تجهیزات و مصالح ساختمانی ده‌ها کارگر بی‌کار و چندین کارخانه تعطیل شده است.

محمد الداعور خبرنگار این شبکه در ادامه گزارش گفت: بسته شدن گذرگاه رفح و بازگشایی نا منظم آن رفت و آمد هزاران فلسطینی که در محاصره قرار دارند (نوار غزه) را مختل کرده است.

یک زنان میانسال فلسطینی در این باره در مرز رفح گفت: ما 3 روز است که در این مرز در وضع  بلا تکلیفی به سر می بریم و از انتظار کشیدن خسته شدیم و اصلا معلوم نیست چه زمانی به ما اجازه ورود بدهند.

از سوی دیگر یک مرد میانسان فلسطینی که قصد ورود به مصر را داشت گفت: ما از دیروز منتظریم که وارد مصر شویم اما تا کنون موفق نشدیم .

"یحیی السراج" عضو کمیته مردمی مقابله با تحریم ها علیه غزه گفت: واقعیت این است که همه مردم، نهادها و سازمانهای، محلی و بین المللی در غزه از فشار تحریم ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته اند.

وی افزود: بی کاری در غزه به پنجاه درصد رسیده است و بخش های آموزشی، دانشگاهی، واردات و صادرات با تعطیلی روبرو است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار