سی و پنجمین حماسه 22 بهمن/

صالحی: ما هیچگاه از حقوقمان عدول نخواهیم کرد / حضور پرشکوه مردمی نشانگر یگانگی دولت و ملت است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: این حضور نشان از این دارد که ملت و دولت ما از یک مسیر است و هیچ افتراقی و یا دوگانگی بین دولت و ملت ایران دیده نمی‌شود این یگانگی نشان از این دارد که انقلاب و دولت ما مردمی بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر صالحی در راهپیمایی امروز 22 بهمن حضور یافت و در جمع خبرنگاران پیرامون حضور مردم و دستاوردهای این حضور اظهار داشت: جا دارد این روز فرخنده را به ملت بزرگ ایران تبریک بگویم، 22 بهمن جز ایام الله است و ما باید همیشه متذکر این ایام الله باشیم، این روز طلیعه آزادی و آزادگی ملت ایران است که سال‌ها زیر یوغ استعمار بوده است.
 
وی ادامه داد: 35 سال پیش در چنین روزی ملت ایران اراده کرد تا از زیر یوع استعمار خود را برهاند و به حیات مقدس طیبه برسد همه این دستاوردها در بستر دین باوری انجام شد و با نقش آفرینی امام راحل به عنوان رهبر انقلاب به وجود آمد.  
 
صالحی با بیان این که امروز تجلی اراده ملت ایران بر ظلم، استکبار، بردگی و بندگی است تصریح کرد: این حضور نشان از این دارد که ملت و دولت ما از یک مسیر است و هیچ افتراقی و یا دوگانگی بین دولت و ملت ایران دیده نمی‌شود این یگانگی نشان از این دارد که انقلاب و دولت ما مردمی بوده است.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان این که دولت ما به گونه‌ای حرکت می‌کند که اراده ملت خود را تحقق می‌بخشد اضافه کرد: راهپیمایی امروز طرف مقابل را برای سومین بار متوجه می‌کند که این دولت بی‌پناه نیست چرا که دولتی است با پشتیبانی 78 میلیونی و نشان دهنده قدرتمندی، عزت و تمدن ساز بودن این ملت است.
 
صالحی با اشاره به مسائل بین‌المللی تصریح کرد: امیدواریم غرب دوباره ماجراجویی جدید سیاسی ایجاد نکند چرا که نه منطقه تحمل ماجراجویی سیاسی جدیدی دارد و نه جهان در شرایطی است که چنین ماجراجویی راه بیفتد.
 
صالحی تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم شرایط مهیاست تا طرف مقابل با فهم، درک و شعور و این بار با حسن نیت وارد شود و اعتماد 35 ساله‌ای را که از دست رفته جور دیگری بازسازی کند.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ما هیچگاه از حقوقمان عدول نخواهیم کرد 8 سال جنگ تحمیلی را تحمیل کردیم 35 سال انواع فشارها را متحمل شدیم اگر قرار بود از مواضعمان عدول کنیم سال‌های پیش این کار را انجام داده بودیم.
 
صالحی تاکید کرد: حال با مقاومت ملت و عزتمندی آن‌ها در صحنه بین‌الملل به عنوان یک بازیگر و نقش آفرین مهم هستیم، امروز در منطقه قدرت بلامنازع و در تعاملات سیاسی بین‌المللی قطعا یک بازیگر و نقش آفرین مهم هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز ۱+۵ در یک طرف میز و جمهوری اسلامی به عنوان یک ملت حماسه ساز در طرف دیگر قرار دارد، تصریح کرد: آنچه که ما همواره از آن برخوردار بوده‌ایم حمایت مردمی بوده است، این حمایت اراده ما را در پیشبرد منافع ملی قوی‌تر خواهد کرد، چرا که کاری که در صنعت هسته‌ای انجام داده‌ایم تامین منافع ملی بوده است.  
 
صالحی افزود: ما به دنبال کار واهی و عبس نیستیم به دنبال تامین منافع ملی هستیم. من به عنوان خادم و امین ملت در این عرصه به یقین می‌گویم که این صنعت با سرعت و شتابی بیش از پیش به جلو خواهد رفت.  
 
صالحی با بیان اینکه مقررات بین المللی آن چیزی را که برای ملت ما تعیین کرده است حق مسلم ما بوده و ما از آن عدول نخواهیم کرد، اظهار داشت: کسی برای ما تعیین نخواهد کرد، ما در مشی سیاسی خودمان حرکت می‌کنیم، ۳۵ سال پیش اراده کردیم که از مدار سیاسی دیگران خارج شده و در مدار سیاسی خود قرار بگیریم.  
 
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که در مقایسه با کشورهای در حال توسعه تنها ملتی هستیم که این چنین از استقلال سیاسی برخوردار هستیم.  
 
صالحی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات پادمان و ایران پرداخت و افزود: این مذاکرات خوب بود. سه ماه گذشته به شش سوال آژانس بین المللی پاسخ دادیم و نظرات آن‌ها نیز تامین شد.  
 
صالحی با بیان اینکه در دور دوم مذاکرات ۷ مورد جدید مورد توافق قرار گرفته است، تصریح کرد: ۵ مورد در چارچوب مذاکرات ۱+۵ قرار دارد و براساس این تفاهم بایستی مواردی را جمهوری اسلامی ایران انجام دهد. این ۵ سوال در خصوص مواردی است که در تفاهم نامه ژنو منعکس شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صالحی ، سازمان ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار