جنبش توحید و جهاد کشور مالی مسئولیت ربایش کارکنان صلیب سرخ را بر عهده گرفت

مسئولان جنبش توحید و جهاد کشور اعلام کرده‌اند که کارکنان کمیته صلیب سرخ ،که پشتر ناپدید شده‌ بودند، توسط افراد این گروه ربوده شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، رهبران جنبش توحید و جهاد در غرب آفریقا به فرانس پرس امروز سه‌شنبه اعلام کرده‌اند که عناصری از این جنبش، کارکنان گروه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ،که روز گذشته سازمان ملل اعلام کرده بود که از آن ها خبر نیست، را ربوده‌اند.

"یورو عبدالسلام" از رهبران شاخص این جنبش در مکالمه‌ کوتاه تلفنی با خبرگزاری فرانس پرس داشت، گفت : ما به حمدالله از دشمنان اسلام ماشینی را همراه با کارکنان آن به غنیمت گرفتیم. وی گفت : افراد ربوده شده کارمندان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هستند که در حال حاضر زنده هستند و در سلامت کامل به سر می‌برند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیروز اعلام کرده‌ بود که در شمال مالی که اوضاع نگران کننده است ارتباطش را با یکی از ماشین‌های این سازمان از دست داده است که در این ماشین 5 کارمند این سازمان بوده است.

"کریستوف لویدی" رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مالی در بیانیه ای اعلام کرد : این افراد از کیدال به سوی پایگاهشان در گائو درحرکت بودند که ما ارتباطمان را با آن‌ها از دست دادیم.

شایان ذکر است که شمال مالی از سال 2012 همزمان با ائتلاف جنبش "شورشیان طوارق" با گروه‌های جهادی مرتبط با القاعده شاهد تنش‌هایی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار