عمران الزعبي:

"مبارزه با تروريسم در سوريه" اولویت گفتگوهای ماست

عمران الزعبي ،‌وزیر اطلاع رسانی سوریه در اظهاراتی تاکید کرد : قبل از بررسي مبارزه با تروريسم در سوريه، درباره هيچ چيز ديگر گفتگو نمي کنيم .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ؛ این شبکه در خبری فوری به نقل از عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد: هیچ بندی از بندهای بیانیه ژنو-1 را زیر فشار یا به هر علت دیگری بررسی نخواهیم کرد مگر آن که پیش از آن توقف خشونت و مبارزه با تروریسم بررسی و درباره این مسئله با جزئیات کامل توافق شود.

وی افزود : اعلام حمایت رئیس هیئت ائتلاف مخالفان سوری از سازمان تروریستی جبهه اسلامی مستوجب محکومیت است و نشان می دهد وی از تروریسم حمایت می کند.

عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه تاکید کرد :‌ سفیر آمریکا در سوریه «رابرت فورد» نشست ها با ائتلاف مخالفان در ژنو را از اتاق مجاور دنبال می کرد به طوری که می توان هیئت مخالفان را هیئت فورد نام گذاشت.

الزعبی افزود: تا زمانی که تروریسم متوقف نشده باشد نمی توان هیچ مسئله دیگری را بررسی کرد و میانجی نمی تواند دستور کار را بر ما تحمیل کند زیرا باید دستور کار با توافق تهیه شود.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: به مبارزه با تروریسم ادامه می دهیم و این مسئله به روند سیاسی و گفتگو با کسانی که به راه حل سیاسی به عنوان راه حل بحران اعتقاد دارند ربطی ندارد. 

زعبی همچنین گفت، هیئت ائتلاف مخالفان به دنبال منافع ملی نیست زیرا از طرف کسانی که تامین مالی آن را بر عهده دارند اجیر شده است. با این حال ما آماده ایم بخاطر سوریه به هرجایی در کره زمین برویم ولی حاضر نیستیم از اصول ثابت ملی خود چشم پوشی کنیم.
برچسب ها: سوریه ، تروریسم ، دمشق ، الزعبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار