عمران الزعبی:

اولویت در مذاکرات توافق درباره مبارزه با تروریسم است

عمران الزعبی تاکید کرد هیات دولت این کشور در مذاکرات ژنو پیش از بحث درباره بند مربوط به مبارزه با تروریسم و توافق درباره آن حاضر نیست درباره دیگر بندهای بیانیه کنفرانس ژنو یک گفتگو کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیون سوریه ؛ الزعبی افزود: ما برای گفتگو درباره همه بندهای این بیانیه از جمله تشکیل دولت انتقالی آمادگی داریم. هیات ائتلاف مخالفان در حالی درباره تشکیل دولت سخن می گوید که توانایی متوقف کردن خشونت را ندارد و هیچ کسی در سوریه از آن پیروی نمی کند. 

وی خاطر نشان کرد: سوریه دولت آزاد، مستقل و با حاکمیت کامل است و هیچ کسی نمی تواند آن را زیر فشار قرار دهد. دوستان روس هم به هیچ وجه ما را زیر فشار قرار نمی دهند. 

این عضو هیات مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو گفت: هیات ائتلاف باید در برداشت سیاسی خود از بیانیه کنفرانس ژنو یک که پایه و اساس حضور ما در اینجاست، تجدیدنظر کند. ما برخورد گزینشی با بیانیه ژنو یک را نمی پذیریم. 

عمران الزعبی افزود: در جلسه امروز ابتدا هیات ائتلاف درباره تشکیل دولت انتقالی سخن گفت و سپس هیات دولت سوریه بر لزوم گفتگو درباره مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گزارشی درباره حملات تروریستی در کشور ارائه کرد. هنوز درباره دستور کار جلسات توافق نشده است. اخضر ابراهیمی باید به دستور کار توافقی باشد و نمی تواند دستور کار مورد نظر خود را تحمیل کند. ابراهیمی به عنوان میانجی نباید دیدگاه خود را تحمیل کند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه همچنین تاکید کرد روسیه موضع آشکاری دارد و به قوانین بین المللی پایبند است و هیچ تغییری در موضع مسکو به وجود نیامده است. 

الزعبی گفت: مسکو هر چه را که می گوید عمل می کند و هر کاری را که انجام می دهد بیان می کند. 

وی تاکید کرد در صورتی که فردا جلسات مذاکرات در ژنو ادامه داشته باشد، هیات دولت سوریه بار دیگر مسئله مبارزه با تروریسم را مطرح خواهد کرد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار