در گفتگوی ویژه خبری:

بروجردی: شجاعت، ایستادگی و استقامت ملت ایران در مقابل آمریکا ستودنی است/فضائلی: انقلاب اسلامی ایران کانون الهام‌بخش برای دنیا است + فیلم

"ریشه‌های غافلگیری‌ رسانه‌ها و سیاستمداران غربی از حماسه‌آفرینی ایرانیان در راهپیمایی سالانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران" شب گذشته (23 بهمن ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و "مهدی فضائلی" کارشناس مسائل رسانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "ریشه‌های غافلگیری‌ رسانه‌ها و سیاستمداران غربی از حماسه‌آفرینی ایرانیان در راهپیمایی سالانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران" شب گذشته (23 بهمن ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و "مهدی فضائلی" کارشناس مسائل رسانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بروجردی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا هر ساله سیاستمداران غربی درباره راهپیمایی 22 بهمن دچار اشتباه محاسباتی می‌شوند؟ گفت: سیاستمداران غربی با ایجاد جنگ روانی برنامه‌های گسترده‌ای را پیرامون راهپیمایی 22 بهمن انجام می‌دهند به گونه‌ای که این جنگ روانی با استفاده از رسانه‌های مختلف به وجود می‌آید اما باید گفت خوشبختانه مردم غیور ایران همیشه به صورت گسترده در صحنه آماده بودند.

*سیاستمداران غرب همیشه دچار اشتباه در محاسبه می‌شوند

وی با بیان اینکه سیاستمداران غرب همیشه دچار اشتباه در محاسبه می‌شوند، افزود: فرض این سیاستمداران براین است که مردم ایران به سبب فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها و جنگ رسانه‌ای در صحنه حضور نخواهند یافت. جنس انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت سه دهه تاکنون توسط دستگاه‌های طویل و عریض و دقیق دشمن قابل محاسبه نیست، نظام جمهوری اسلامی ایران دارای محوریت بسیار قوی است.

بروجردی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) از جایگاه بسیار والایی در انقلاب اسلامی ایران و همچنین در طول 35 سال گذشته برخوردار هستند، اظهار داشت: پیوند بسیار عظیم و ناگسستنی میان ملت و رهبری معظم انقلاب وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اقلیت‌های مذهبی در طول دوران دفاع مقدس حضور چشم‌گیری در صحنه داشته‌اند، گفت: پیوند میان مردم و رهبری معظم انقلاب اسلامی به قدری عمیق و قوی است که تمام طراحی‌های دشمن را مردم به سخره می‌گیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه مردم خط بطلانی را بر محاسبات دشمن می‌کشند، افزود: مردم هر ساله به صورت گسترده و فزاینده‌ای در راهپیمایی 22 بهمن حضور می‌یابند تا محاسبات دشمنان غلط از آب درآید.

بروجردی با اشاره به حضور 250 خبرنگار خارجی در راهپیمایی 22 بهمن ادامه داد: بسیاری از این خبرنگاران از کلمه میلیونی درباره حضور مردم در راهپیمایی استفاده کردند.

وی با اشاره به تاکید رسانه‌های غربی درباره حضور چند میلیونی مردم در روز راهپیمایی افزود: بسیاری از شبکه‌های برون‌مرزی اقدام به پخش مستقیم راهپیمایی 22 بهمن کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور مردم از همه سلایق عقیدتی و سیاسی در راهپیمایی خاطرنشان ساخت: ملت ایران و انقلاب اسلامی از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند.

بروجردی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا نسبت به ایران حساسیت زیادی وجود دارد به گونه‌ای که در کانون خبری دنیا قرار می‌گیریم؟ گفت: زمانی که انقلاب اسلامی ایران متولد شد ساختار سیاسی حاکم بر جهان دو قطبی بود به گونه‌ای که در آن دوران شعار شجاعانه نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی از سوی مردم سر داده می‌شد.

* شجاعت، ایستادگی و استقامت ملت ایران در مقابل آمریکا ستودنی است

وی با بیان اینکه پس از فروپاشی نظام دو قطبی آمریکا قدرت اول دنیا شد، افزود: شجاعت، ایستادگی و استقامت ملت ایران در مقابل دشمنان مخصوصا آمریکا ستودنی است.

*ملت ایران در برابر تمامی تحریم‌ها ایستادگی کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ایستادگی ملت شریف ایران در مقابل زورگویی‌های آمریکا و تحریم‌های اعمال شده افزود: ملت ایران در برابر تمامی قطعنامه‌هایی که بر ضد ایران اعمال می‌شد مقاومت کردند و نهایتا به پیشرفت‌های خوبی دست یافتند.

*ایران توان مقابله با قدرت‌های اولیه دنیا را دارد

بروجردی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های بزرگ و عظیمی دست یافته است، خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی ایران در تمام مراکز مهم تحقیقاتی دنیا مورد مطالعه قرار گرفته است به گونه‌ای که باید گفت ایران توان مقابله با قدرت‌های اولیه دنیا را دارد. ملت ایران با حضور گسترده خود در راهپیمایی استقلال، عزت و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند کمااینکه انقلاب اسلامی ایران در دنیا منحصر به فرد است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه به مدت10 سال چالش‌های جدی در عرصه هسته‌ای از سوی آمریکا بر علیه کشورمان صورت گرفت، گفت: کشورهای 1+5 تازه به این نتیجه رسیده‌اند که حق غنی‌سازی مردم ایران را لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت نوظهور تبدیل شده است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران الگوی تمام کشورهای اسلامی و حتی بسیاری از کشورهای غیر اسلامی شده است.

بروجردی با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه خاطرنشان ساخت: دولت هیچ گونه تدارکی را در جهت این راهپیمایی انجام نداده است اما خوشبختانه شاهد بودیم که هیچ اتفاقی در این روز صورت نگرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا همایش 22 بهمن در کمال آرامش برگزار شد؟ اظهار داشت: در طول سال مراسم‌های متعددی از جمله مراسم عاشورا و تاسوعا برگزار می‌شود به گونه‌ای که دولت کمترین نقش را در این رابطه ایفا می‌کند اما باز شاهد حضور میلیونی مردم در مراسم‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره اینکه نقش دولت در راهپیمایی 22 بهمن در حداقل بود، افزود: مردم به صورت خودجوش در این راهپیمایی شرکت کردند.

بروجردی با اشاره به احساس مسئولیت مردم برای حضور در صحنه ادامه داد: ملت و نظام برای انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را انجام دادند به گونه‌ای که ده‌ها هزار شهید در طول جنگ تحمیلی و انقلاب شاهد بودیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم به خوبی می‌دانند که باید از آرمان‌های انقلاب پاسداری کنند تا در راستای دفاع از عقیده‌شان قدم برداشته باشند.

*مردم ایران سیاسی‌ترین مردم جهان شناخته شده‌اند

وی با اشاره به اینکه مردم ایران به عنوان سیاسی‌ترین مردم جهان شناخته شده‌اند، افزود: گزینه روی میز اوباما به جوک در جامعه ایران تبدیل شده است.

بروجردی با اشاره به اینکه ملت ایران صاحبان تحلیل و نظر هستند، افزود: آمریکا فکر می‌کند که می‌تواند با تهدید جلوی پیشرفت مردم ایران و حضور آنها در راهپیمایی‌های مختلف بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان ساخت: مردمان ایران حاملان پیام انقلاب به سراسر جهان هستند زیرا آنها به پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و حساب مشکلات اقتصادی را کنار گذاشتند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر معادلات بین‌المللی چیست؟ گفت: صدها فرستنده رادیو تلویزیونی ضد انقلاب به زبان فارسی و با گویش‌های محلی راه‌اندازی شده‌اند تا بر روی افکار عمومی تاثیرگذار باشند.

*انسجام و اتحاد ملی مهم‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی ایران است

بروجردی با اشاره به اینکه انسجام و اتحاد ملی مهم‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی ایران است، گفت: خوشبختانه انسجام و اتحاد ملی روز به روز در حال افزایش است به گونه‌ای که این اتحاد و انسجام ملی توانسته تمام محاسبات دشمن را نقش بر آب کند.

*جمهوری اسلامی ایران سردمدار نهضت علمی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران فراتر از مرزها به یک قدرت فرامنطقه‌ای و فراملی تبدیل شده است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران عملا سردمداران نهضت علمی است که خروجی آن احیای تمدن عزیز اسلامی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها به خوبی توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران را درک کردند، گفت: نظامی که منسجم و متحد نباشد نمی‌تواند تحولات علمی را رقم بزند.

در ادامه "مهدی فضائلی" در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نوع پوشش رسانه‌های غربی و منطقه درباره راهپیمایی 22 بهمن چگونه بود؟ گفت: رسانه‌ها متناسب با نوع نگاهشان به راهپیمایی روز 22 بهمن توجه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها سعی می‌کنند تا از این فرصت به خوبی استفاده کنند، خاطرنشان ساخت: رسانه‌ها در این فرصت تلاش می‌کنند تا دیدگاه‌ها و نظراتشان را درباره انقلاب اسلامی ایران ارائه دهند. بخشی از این رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا برخی از دیدگاه‌های ناصحیح داخلی را مورد بازتاب خود قرار دهند و برخی از رسانه‌ها تلاش می‌کنند تا توافقات ژنو و موضوعات مطرح شده در آن را در ارزیابی‌های خود استفاده کنند.

مهدی فضاعلی با اشاره به اینکه برخی دیگر از رسانه‌ها به میزان حضور مشارکت مردم توجه اساسی داشته‌اند، گفت: سخنرانی رئیس‌جمهور در این اجتماع بزرگ نیز از سوی رسانه‌های خارجی مورد بازتاب وسیع قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سخنرانی رئیس‌جمهور در سال جاری به عنوان اولین سخنرانی عمومی در چنین اجتماع گسترده‌ای به حساب می‌آید، خاطرنشان ساخت: برخی دیگر از رسانه‌ها تلاش کرده‌اند تا حاشیه‌های موجود در راهپیمایی را مورد تحلیل خود قرار دهند. برخی دیگر از رسانه‌ها شعارها و رویکردهای حضور مردم در راهپیمایی را مورد رصد خود قرار داده‌اند و همه رسانه‌ها دشمنی ملت ایران را با آمریکا مورد ارزیابی خود قرار داده‌اند.

*انقلاب اسلامی ایران کانون الهام‌بخش برای دنیا است

فضائلی با اشاره به اینکه در سالگرد انقلاب اسلامی ایران بنیادها و اندیشکده‌های آمریکایی نشست‌های مخصوصی را در رابطه با انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌کنند، گفت: انقلاب اسلامی ایران کانون الهام‌بخش برای دنیا است.

این کارشناس مسائل رسانه با اشاره به اینکه بررسی جامعه‌شناسانه نسبت به انقلاب اسلامی ایران از سوی بنیادها و اندیشکده‌های آمریکایی صورت گرفته است، افزود: طی سال‌های اخیر قیام‌های متعددی در مصر، تونس، یمن و لیبی صورت گرفته است به گونه‌ای که قدرت دست به دست چرخید و تبدیل به جنگ و خونریزی شد.

مهدی فضائلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت 35 سال همچنان پا برجا مانده است، ادامه داد: مردم متولی اصلی انقلاب اسلامی هستند به گونه‌ای که به هم پیوستگی و در هم تنیدگی بسیار زیادی بین مردم و نظام وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تمایز جدی میان انقلاب اسلامی ایران و سایر انقلاب‌های دنیا وجود دارد، خاطرنشان ساخت: از انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی بزرگ یاد می‌شود. اتصال و همراهی مردم را یکی از راز و رمز پیروزی انقلاب است و اغلب انقلاب‌ها با آفت‌های بسیاری مواجه می‌شوند اما انقلاب اسلامی ایران به سبب وجود رهبری مقتدر و هوشمند همواره پایدار و استوار سرپا مانده است.

* انقلاب در مسیر آرمان‌های خود همچنان استوار است

مهدی فضائلی با اشاره به اینکه یکی از علت‌های خروج انقلاب در سایر کشورها عدم همراهی حضور مردم بوده است، گفت: مردم ایران آرمان‌های انقلاب را زنده نگه داشتند به گونه‌ای که انقلاب در مسیر آرمان‌های خود همچنان استوار است.

وی افزود: خداوند متعال نیز انقلاب اسلامی ایران را هدایت کرده به گونه‌ای که علی‌رغم همه گلایه‌ها و دلخوری‌هایی و مشکلاتی که مردم دارند در بزنگاه‌ها و نقاط حساس مردم از سوی خداوند مورد هدایت قرار می‌گیرند.

این کارشناس مسائل رسانه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن چه تاثیراتی بر منطقه خواهد گذاشت؟ گفت: رسانه‌های بیگانه به صورت مستمر تبلیغات منفی از ایران ارائه می‌دهند به گونه‌ای که دائم بر مشکلات و کمبودها و کاستی‌ها تاکید دارند.

مهدی فضائلی با اشاره به اینکه رسانه‌های بیگانه حاضر نیستند واقعیت‌های ایران را بگویند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه مختلف به پیشرفت‌های عظیمی دست یافته است به گونه‌ای که مجموعه اتفاقات در افکار عمومی دنیا و منطقه این پیام را می‌رساند که این نظام علی‌رغم تمام مشکلات دارای کارآمدی‌های بسیار زیادی است.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


برچسب ها: ریشه ، رسانه ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار