تغییر عناوین برخی کمسیون‌های شورای عطف /اضافه شدن اعضای جدید به کمسیون

برخی از عناوین کمسیون‌ها در جلسه دائمی عطف تغییر می‌کند چنانچه اعضای جدید نیز اضافه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه صد و چهاردهمین جلسه کمسیون دائمی شورای عتف در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه سه موضوع مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که عبارتند از بررسی آئین نامه دبیر خانه و کمسیون‌های تخصصی شورای عتف یکی از موضوعات این جلسه بوده است، چنانچه در حال حاضر این شورا دارای ۱۱کمسیون تخصصی و یک کمسیون هماهنگی و یک کمسیون دائمی است. 

وی افزود: در گذشته آئین نامه تعدادی از کمسیون تخصصی تنظیم و در کمسیون دائمی شورای عتف به تصویب رسیده بود ولی مصوب شورای عالی عطف رانداشته است. 

احمدی در ادامه تصریح کرد: البته پیشنهاداتی در زمینه تغییر عنوان برخی از کمسیون‌ها و اضافه کردن اعضای جدید به کمسیون‌ها ارائه شده است که پس از رای گیری در خصوص عنوان برخی از کمسیون‌ها واصلاحاتی که در جلسات گذشته این آئین نامه تکمیل و مقرر شد تا برای تصویب به شورای عطف ارسال شود. 

میزان پیشرفت طرح کلان پلد فرم ملی بررسی شد
وی در ادامه به بررسی پیشرفت طرح کلان پلت فرم ملی اشاره کرد و گفت: ارائه گزارش از آخرین پلت فرم Bخودروی سواری کلاس از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بوده است که با توجه به اینکه هم اکنون در کشور خودرو یکی از ضروریات کشور محسوب می‌شود و نقش اساسی در افزایش تولید ناخالص ملی دارد ولی متاسفانه در این زمینه نتوانسته‌ایم توفیقاتی کسب کنیم هم اکنون این طرح با تصویب شوراری عتف در حال اجرا است. 

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت به عنوان دانشگاه محوری در این طرح و دانشگاههای تهران صنعتی امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان دانشگاههای همکار در این طرح مشارکت دارند. 

احمدی تصریح کرد: دستگاه سفارش دهنده این طرح از شرکت پاییزوان پارسیان (خاتم الاوصیا) است و خوشبختانه از این طرح استقبال خوبی به عمل آمده است چنانچه اعتبارات این طرح ۱۰۰میلیارد تومان بوده که از این میزان تنها ۳میلیارد تومان ان محقق شده است و البته میزان پیشرفت این طرح ۷درصد بوده است که هم اکنون یکی از چالش‌های اصلی در پیشرفت آن عدم تزریق منابع مالی بوده است. 

برسی میزان پیشرفت طرح کلان مدیریت جامع آبخیزداری 
احمدی در ادامه به سومین بحث مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: بحث سوم با توجه به وضعیت آب و بحران موجود در این زمینه در خصوص طرح آبخیز داری بوده است، چنانچه در این زمینه اقدام اجرای در رابطه با این طرح کلان ملی صورت گرفته است. 

وی افزود: دانشگاه منابع طبیعی گرگان به عنوان دانشگاه محور و دانشگاههای شیراز گیلان علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری از دانشگاههای همکار در این طرح هستند. 

احمدی تصریح کرد: دستگاه سفارش دهنده این طرح سازمان جنگل و آبخیز و وزارت نیرو و جهاد کشاورزی است چنانچه تاکنون همکاری خوبی در رابطه با این طرح میان دستگاه‌ها صورت گرفته است. 

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات این طرح ۱۰۰میلیارد تومان بوده که از این میزان تنها ۱میلیارد تومان آن محقق شده است، چنانچه میزان پیشرفت این طرح 4.5 تا ۵درصد بوده است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها پیشرفت بهتری حاصل شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار