حکیم در اولین کنفرانس بین‌المللی "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" تاکید کرد

تحقق حکومت شیعیان عراق به برکت انقلاب اسلامی ایران

یکی از نوادگان آیت‌الله حکیم با اشاره به تشکیل حکومت شیعیان در عراق در سال 2005 گفت: حکومت امروز شیعیان عراق به برکت انقلاب اسلامی ایران تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ، "سیدباقر حکیم" در اولین کنفرانس بین‌المللی "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" گفت: حماسه سیاسی و اقتصادی که در کشورمان رخ داد حماسه‌ای بود که تاثیرات آن فراتر از کشورهای اسلامی است.  
 
وی با تاکید براینکه دانشجویان و نخبگان نباید انقلاب را مخصوص به خودشان بدانند اظهار داشت: حماسه علمی فراتر از کشور حرکت کرده و این دستاوردی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است.
 
یکی از نوادگان آیت‌الله حکیم با بیان این که صدور انقلاب اسلامی ایران دقیقا از هفته بعد از پیروزی در کشورهای همسایه آغاز شد تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران تاثیرات بسزایی در کشورهای همسایه و مخصوصا عراق داشت به گونه‌ای که تبادل اقتصادی ایران و عراق صورت گرفت و در حال افزایش است.
 
حکیم با تاکید براینکه حضور امام خمینی(ره) در نجف تاثیرات بسزایی در صدور انقلاب به عراق داشت گفت: حرکت‌های جهادی توسط یکی از احزاب عراق یک هفته پس از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و در نجف افزایش پیدا کرد تا زمانی که صدام احساس خطر کرده بود و تصمیم به تغییر رویکرد گرفت.
 
وی با اشاره به سرکوب کردن انقلاب اسلامی ایران توسط صدام گفت: "محمد باقر صدر" بعد از خروج امام راحل از نجف توصیه‌ای به جوانان کرد که هر کس به دنبال پیروزی و استقلال است باید در شخصیت امام خمینی ذوب شود.
 
یکی از نوادگان آیت‌الله حکیم افزود: ذوب شدن در شخصیت امام خمینی(ره) یعنی مانند ایشان شدن، همان طور که امام راحل در اسلام ذوب شد.
 
حکیم با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر این که ما صدور انقلاب، علم و اقتصاد را از جوانان می‌خواهیم اظهار داشت: جوانان وظیفه دارند تا این فرمایش امام را انجام دهند و فناوری‌های ایران را فراملی بدانند و به کشورهای اسلامی برای تقویت اسلام ارائه دهند.  
 
وی ادامه داد: همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند ایران با صدور انقلاب به دنبال کشورگشایی نیست و در چارچوب استقلال و آزادی مردم می‌خواهد تا انقلاب را صادر کنند و همان طور که می‌بینید امروزه مردم کشورهای مختلف در چارچوب اسلامی برای حفظ استقلال تلاش می‌کنند.
 
یکی از نوادگان آیت‌الله حکیم با اشاره به تشکیل حکومت شیعیان در عراق در سال 2005 تاکید کرد: حکومت امروز شیعیان عراق به برکت انقلاب اسلامی ایران تحقق یافته است، همان طور که نقش حماسه‌های انقلاب اسلامی در کشورهای همسایه بسیار پررنگ و در حال افزایش است.
 
حکیم خاطر نشان کرد: از همه مدیران، نخبگان و مسئولان می‌خواهم با وجود ایران هراسی که از سوی کشورهای مزدور صورت می‌گیرد ارتباط و علم خودشان را بین‌المللی کنند که این امر هنوز جای کار دارد تا شاهد ثمره‌های آن‌ در سال‌های آتی باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کنفرانس ، حماسه ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار