قناعتی: برنامه‌های سازمان ورزش در توسعه ورزش همگانی ستودنی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروزه ورزش به عنوان یک فعالیت که مانع بروز بیماری‌های جسمی و روانی می‌شود به رسمیت شناخته شده است.

ابوالفضل قناعتی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در شهری مثل تهران با حجم انبوهی از فعالیت های روزانه مواجه هستیم و با شتاب به دنبال زندگی می‌دویم و کمتر به ورزش فکر می‌کنیم و به همین علت مسیر رسیدن به شهر ورزشی کمی طولانی است با توجه به اینکه فضاهای ورزشی زیاد هنوز به شهر ورزشی تبدیل نشده است و چاره این است که ما ورزش را به همه محله‌ها، کوچه‌ها و بوستان‌ها ببریم و فرهنگ ورزش را در سطح شهر نهادینه کنیم.

وی در ادامه افزود: شهرداری تهران در سال‌های اخیر کوشیده تا با توسعه ورزش همگانی در همه محله‌های تهران بخشی از این کمبودها را جبران کند. ما در این حوزه نیازمند یک انقلاب هستیم تا همه بتوانند به ورزش آسان و ارزان دسترسی داشته باشند، بدون اینکه لازم باشد برای رسیدن به یک فضای ورزشی مسافت طولانی را طی کند.

قناعتی در ادامه تأکید کرد: باید برای رسیدن به این هدف از تمامی امکانات موجود تبلیغی و فرهنگی بهره برد همواره می‌بایست این واقعیت را به شهروندان تهرانی یادآور شویم که انجام منظم و هدفمند ورزش در ساعت‌های مختلف علاوه بر آن که شادابی و سلامتی را برای آنها به ارمغان می‌آورد بهداشت روانی و سلامت فکری این عزیزان را نیز به دنبال خواهد داشت و باعث بهبود و کیفیت زندگی می‌شود اگر شهروندان بدانند که نیمی از مشکلات روحی و جسمی آنها ریشه در کم تحرکی و دوری از ورزش دارد و این امر باعث پیری زودرس و چاقی می‌شود قطعاً از برنامه‌های متنوع ورزشی در سطح شهر تهران بیشتر استقبال خواهند کرد.

قناعتی در خصوص توسعه ورزش همگانی در شهر تهران گفت: ورزش همگانی و نهادینه کردن آن در میان اقشار مختلف جامعه و ایجاد فضاهای متنوع ورزشی خدمت به مردم است بیش از این باید خودمان باور کنیم که ورزش در روزگار ما تنها یک بازی و سرگرمی ساده نیست، بلکه پدیده‌ای است که بخش عمده‌ای از بیماری‌های روحی و جسمی را برطرف می‌کند و حتی می‌تواند از وقوع جرم و خیانت بکاهد. ایجاد فضای امن، سالم و قابل دسترس برای همه شهروندان یکی از نیازهای ضروری و ابتدایی برای مردم است که در سه روز گذشته شورای شهر توجه کمتری به آن شده است. در دوره‌های گذشته به کمیسیون ورزشی توجیهی نشده و مصوبات و امور مرتبط با ورزش پیگیری لازم را نداشته است تقویت کمیسیون ورزشی و تمرکز بر طرح مصوبات و البته نظارت بر فعالیت‌های ورزشی از برنامه‌هایی است که در راستای آسایش شهروندان پیش‌بینی شده و می‌بایست در دور چهارم به آن پرداخت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح سازمان ورزش در توسعه ورزش همگانی در همه فضاهای شهری ستودنی است از جمله برنامه‌هایی که در جهت ارتقای نشاط روحی و جسمی شهروندان پیش بینی شده تأمین وسایل ورزشی در تمام تفرجگاه‌ها و پارک با تعیین حریم ارتقای حریم مشخص بانوان و آقایان، تجهیز فضاها و اماکن عمومی با وسایل ورزشی مجهز و مدرن است و شهروندان تهران نشان داده‌‌اند که هر کجا وسیله و امکانات ورزشی وجود داشته باشد آنها از این امکانات استقبال خواهند کرد. به همین دلیل اعضای شورای اسلامی شهر تهران و  مدیریت شهری باید به این نکته توجه داشته تا کنون فعالیت‌ها و اقدامات مناسبی انجام شده و در این دوره بیشتر به گسترش فرهنگ ورزش در سطح شهر فکر کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.