مسکو بر اهمیت توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت توافقنامه هسته‌ای ایران هم به نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور پایان می‌دهد و هم باعث می‌شود که ایران از حقوق هسته‌ای خود برخوردار باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ ویتالی چورکین در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در سخنانی ضمن تشکر از کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه ی اروپا به علت حضور در شورای امنیت و سخنرانی در جلسه این شورا گفت: فدراسیون روسیه همیشه حامی توسعه و بهبود همکاری بین سازمان ملل متحد و سازمان های منطقه ای بوده است که مبتنی بر منشور سازمان ملل متحد و فصل هشتم آن باشد.

وی افزود:اتحادیه اروپا یکی از بازیگران کلیدی اقتصادی و سیاسی در عرصه بین المللی است و از تقویت چندجانبه گرایی که نقش رهبری آن بر عهده ی سازمان ملل متحد باشد، حمایت می‌کند. 

ویتالی چورکین گفت: اتحادیه اروپا با چالش ها و تهدید های جدید مبارزه می کند و آثار بلایای طبیعی و فقر را از بین می برد. 

وی گفت:در مورد تلاش های اتحادیه اروپا برای یافتن   راه حل صلح آمیز برای  برنامه هسته ای ایران باید بگویم که از طریق تلاش های مشترک می توانیم ادامه موفقیت آمیز اجرای گام‌های اولیه براساس توافقنامه ی ژنو را تضمین کنیم و طرح اقدام مشترک را اجرا کنیم ، این طرح کمک خواهد کرد که برخی از نگرانی های سخت و دشوار در مورد اقدام هسته ای تهران رفع شود.این امر کمک خواهد کرد که ایران براساس ان پی تی از حقوق خود برخوردار باشد.

ویتالی چورکین در ادامه به اوضاع جمهوری آفریقای مرکزی هم اشاره کرد.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت: ما  کار اتحادیه اروپا برای ارائه کمک های انسان‌دوستانه برای آوارگان داخلی در سوریه را درک می کنیم اما تحریم های یکجانبه اتحادیه ی اروپا علیه سوریه باعث شده است که تاثیرات مثبت کارها از بین برود. این مسائل باعث تشدید اوضاع انسانی در این کشور می شود. برداشتن این تحریم ها باعث خواهد شد که کمک واقعی برای کاهش درد و آلام مردم سوریه صورت گیرد. روی هم رفته باید گفت تحریم های یکجانبه که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را تصویب نکرده باشد اقدامی است که نتیجه ی معکوس خواهد داشت.

ویتالی چورکین گفت:کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به موضوع اوکراین اشاره کرد، ما در دیدگاههای او(کاترین اشتون) سهیم هستیم .این مردم اوکراین هستند که باید مسیر خود را پیدا کنند. امیدوارم که این ایده در نهایت اجرا شود و هیچ تهدید تحریم یا رقابت برای ترویج ارزش های اروپایی، وجود نداشته باشد. ما همچنین معتقدیم که اتحادیه اروپا می تواند تجربه خود را در باره چگونگی پاسخ دادن به تظاهرات خیابانی نشان دهد. نقش پیشتاز شورای امنیت در تامین صلح و امنیت بین الملل ، نقشی تزلزل ناپذیر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار