سمنان/

طرح ترسیب کربن در استان های کشور اجرا می‌شود

کند شدن روند بیابانزایی ،کاهش اثرات مخرب زیست محیطی و کاهش گازهای گلخانه‌ای از مهمترین اهداف اجرای طرح ترسیب کربن در استان‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ،مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح ترسیب کربن در 12 استان کشور خبر داد و گفت: در اجرای این طرح بین المللی از رویکردهای مشارکتی بسیج جوامع محلی و توانمندسازی آنها به منظور کارهای احیایی استفاده می شود.
 
عباس کارگر هدف اصلی پروژه های احیای مشارکتی منابع طبیعی ، توسعه روستایی و اشتغالزایی به منظور کاهش اثرات مخرب زیست محیطی وکاهش آلاینده ها اعلام کرد و نقش مشارکت مردم در موفقیت آن را مهم و تأثیرگذار دانست.

وی با اشاره به رویکرد پروژه در احیای مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی، بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی ساکنان محدوده طرح را از اهداف دیگر منطقه ای پروژه معرفی و از پروژه بین المللی ترسیب کربن به عنوان موفق‌ترین طرح بیابان زدایی یاد کرد.

کارگر، در بازدید از طرح بین المللی ترسیب کربن در دامغان گفت: موفقیت این طرح در احیای مراتع، اشتغالزایی برای روستاییان و جلوگیری از فرسایش خاک سبب شد تا این مدل موفق در استانهای کرمان، تهران، خراسان رضوی، فارس، البرز، اصفهان، آذربایجان غربی و مرکزی اجرا شود.

کارگر در نشستی با مجریان و تسهیل گران طرح ترسیب کربن در مناطق جنوبی شهرستان دامغان، با اشاره به اینکه طرح ترسیب کربن در 12 استان کشور اجرا می شود اظهار داشت: اجرای این طرح برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی کلید خورد و بعد از آن در پنج استان دیگر که استان سمنان شامل آن نیز می‌شود اجرا و در آینده در شش استان دیگر گسترش می‌یابد.

وی افزود: استان‌های دیگر نیز برای اجرای این طرح بین المللی که با همکاری دفتر عمران سازمان ملل انجام می‌شود متقاضی هستند که موضوع در دست بررسی است.

مدیرکل دفتر بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: در اجرای این طرح بین المللی از رویکردهای مشارکتی بسیج جوامع محلی و توانمندسازی آنها به منظور کارهای احیایی استفاده می‌شود./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.