مفتی های عربستان سعودی پس از حمایت‌های گسترده از داعش و بیعت علنی با فرماندهان نظامی این گروه، هم اکنون به تکفیر این گروه در سوریه پرداخته است و آن‌ها را جنایتکار توصیف می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛مفتی‌های عربستان سعودی از جمله شیخ عدنان العرعور پس از حمایتهای گسترده از گروه موسوم به داعش و بیعت علنی با فرماندهان نظامی این گروه ، هم اکنون ، به تکفیر این گروه در سوریه پرداخته است و آنها را جنایتکار توصیف می کنند.

 تا به حال فتواهای تکفیری شیخهای فتنه سعودی ، به افروخته شدن آتش فتنه در میان مسلمانان به ویژه مردم سوریه و دامن زدن به جنگ داخلی در این کشور منجر شده است. فتواهایی که از عقاید در خدمت سیاست زدگی و کشتار مردم استفاده کرده است. این فتواها برای هرکس که پول بیشتری پرداخت کند بیشتر صادر می شود. 

شیخ های فتنه ابتدا گروه موسوم به داعش را به عنوان یکی از گردانهای جهادگر در سوریه برای آزادی مردم سوریه معرفی کردند و گفتند کشته شده های گروه داعش شهدایی دربهشت خواهند بود . اما هم اکنون این گروه را به گروه تجاوز گر و ستمگری که قاتل ملت سوریه است توصیف می کنند و کشته شده‌های این گروه را به جهنم وعده می دهند. بنابراین تمجید و تکریم گروه داعش در نهایت به تکفیر آن‌ها سوق داده شده است.

خبرنگار العالم در گزارش ارسالی خود به این شبکه گفت : فتواها در خدمت درگیری‌های مسلحانه بکار گرفته شده است . اختلافات موجود بین گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام و گردانهای مسلح دیگر در حال حاضر غیر قابل انکار است. این اختلافات همچنین با اختلافات عقایدی در سوریه در جریان است.

شیخ عدنان العرعور چند روز بعد از اینکه گروه داعش را برادران خود توصیف کرد با چرخش صدو هشتاد درجه ای از مواضع قبلی هم اکنون این گروه را خیانتکاران و جنایتکارانی در سوریه توصیف می کند.

"شیخ عرعور" در یکی از شبکه های عربستان سعودی تاکید کرد: «نیروهای گروه داعش برادران ما هستند و 99ر99 درصد از آنان مومن ومسلمان و راستگو و مخلص و جهادگر هستند و من با "ابوبکر البغدادی" بیعت می کنم زیرا گروه داعش نیروهای مخلصی هستند که برای حمایت از مردم سوریه از نیروهای داخلی و خارجی سوریه به این کشور آمده اند».

در این هنگام مجری برنامه تلویزیونی که شیخ عدنان العرعور در آن سخن می گفت دوباره تاکید کرد: آیا شما می گویید 99ر99 درصد آنها مخلص هستند؟ وی پاسخ داد: «من این مسئله را از اطلاع کافی و یقینی که دارم گفتم ».

اما در برنامه دیگر تلویزیونی با اظهاراتی که کاملا ناقض اظهارات قبلی وی است تصریح کرد: « گروه داعش مجرم و جنایتکار است و اکنون دیگر پرده از این گروه جنایتکار  برداشته شده است . زیرا خائن کسی است که جوانان را بدون آموزش به جنگ می فرستد و به آنها کمربند انتحاری می‌بندد و به مناطق مختلف می فرستد تا آنها را از بین ببرد. ای احمق‌ها بدانید اینها همه صفت خائنان است».

شیخ عدنان العرعور به این مقدار بسنده نمی کند بلکه در  پایگاه‌های اجتماعی تویتر تاکید می‌کند:« گروه داعش به ریختن خون مسلمانان اقدام کرده است و حتی خون علمای اسلام را به زمین ریخته است زیرا اولین اقدام تکفیری ها از بین بردن علمای اسلام است!». وی همچنین از افراد مسلح موجود در سوریه خواست فورا خود را از گروه داعش جدا کنند.

از سوی دیگر شیخ طلحه ملا حسین رئیس کمیته موسوم به شورای قانونی انقلاب سوریه در پایگاههای اجتماعی تویتر گروه موسوم به «الجبهه الاسلامیه» را که از شش گردان تشکیل یافته است به حمله به نیروهای داعش متهم کرده است.

این در حالی است که ابوعمر چچنی فرمانده نظامی گروه داعش از دلایل حمله گروه‌های مسلح دیگر به منازل افراد بیگانه‌ای که از کشورهای خارجی آمده اند  و برای جنگ با نظام سوریه به این کشور آمده اند می گوید : «آیا این پاداش برادران ما در این سرزمین است که هزاران شهید تقدیم کنیم؟ پانصد شهید فقط از قفقاز و چچن تقدیم کرده ایم ».

زهران علوش فرمانده نظامی گروه «الجبهه الاسلامیه» با توصیف گروه داعش به گروه تجاوزگر گفت:« ما هم اکنون در برابر گروهی که خونهای مسلمانان را حلال شمرده و در حال ریختن خون مردم است قرار داریم زیرا گروه داعش مردم را مجبور می کند تا عقایدی که در سر می پروراند تایید کنند». خبرنگار العالم افزود: با پیگیری حوادث سوریه می توان به صحت و سقم ادعاهای زهران علوش پی برد. زیرا این شخص که خود را در برابر گروه داعش فردی معتدل و میانه رو نشان دهد همان کسی است که هر کس را که مخالف عقاید وی است تهدید کرده و گفت: «شیعیان از بدو تاریخ تا کنون و از این به بعد نیز همچنان افراد ذلیل باقی خواهند ماند». 

خبرنگار افزود: درگیری‌های لفظی در ادامه درگیریهای مسلحانه این بار به رسانه های تلویزیونی  کشیده شده است.

زیرا شبکه های تلویزیونی که از حامیان مخالفان مسلح سوریه شناخته شده اند بحث و گفتگوهایی داغ در زمینه پیچیدگی‌های موضوع و پوشیده بودن هویت واقعی داعش پخش می‌کنند. 

احمد فواد شمیس از کارشناسان این شبکه ها گفت:«آیا اسلام اینطور باید باشد که من با کسی بیعت کنم که اصلا او را نمی شناسم و در پشت پرده ها مخفی باشد؟».

"شیخ عدنان العرعور" نیز در یکی از این شبکه ها گفت: «امیدوارم و تلاش می کنم تا با ابوبکر البغدادی تماس ایجاد کنم و من آماده بیعت با وی هستم من در این رسانه بیعت با وی را اعلام می کنم و از هر کسی که از من پیروی می کند می خواهم با وی بیعت کند!».

از سوی دیگر "شافعی العجمی" از شیخهای مفتی کویت استمرار گروه داعش در کشتار مردم و ربودن شخصیتها را جنایت توصیف کرد. وی گفت: «در میان گروه داعش توهمی با عنوان خلافت وجود دارد در حالی که این خلافت همان خلافت حقیقی نیست».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
کسی که باد می کارد توفان درو می کند ، دیر نیست این جنایتکارهائی را که به سوریه و عراق فرستاده اند دامن خودشان و نوامیسشان را بگیرند و در سرزمین حجاز جشن نکاح برقرار کنند .
Iran (Islamic Republic of)
bijan
۱۳:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
واقعا اسم با مسمايي داره اين شيخ عرعرو
آخرین اخبار