در نشستی خبری مطرح شد؛

اخضر ابراهیمی:هیات دولت سوریه ریشه کن شدن تروریسم را مسئله ای مهم می‌داند

نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه از اولویت هیات نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه المیادین:"اخضر ابراهیمی" در کنفرانس مطبوعاتی در سخنانی گفت:هیات دولت سوریه ریشه کن شدن تروریسم را مسئله ای مهم می‌داند.

"اخضر ابراهیمی" در نشست خبری در پایان مذاکرات ژنو بین دو هیات دولت سوریه و مخالفان گفت: درباره دستور کار دور آینده مذاکرات که شامل چهار بند است توافق کردیم. این بندها شامل توقف خشونت ها، مبارزه با تروریسم، آینده موسسات ملی و آشتی در سوریه است. 

ابراهیمی افزود: هر دو طرف بر موضع خود درباره اولویت ها در مذاکرات تاکید دارند. هیات نظام سوریه اصرار دارد که مبارزه با تروریسم اولویت داده شود و هیات مخالفان هم خواستار اولویت دادن به مسئله تشکیل دولت انتقالی است. 

وی خاطر نشان کرد : دولت سوریه تروریست را مهمترین مسئله می داند و مخالفان به آن اعتراض دارند. هیات نظام حاضر به مطرح کردن مسئله تشکیل دولت انتقالی نیست و این مسئله باعث تشدید شک و تردید مخالفان شده است. 

ابراهیمی گفت: نخستین روز دور بعدی مذاکرات درباره توقف خشونتها خواهد بود و روز دوم به تشکیل دولت انتقالی اختصاص پیدا خواهد کرد. 

وی افزود : من از ملت سوریه به علت ناتوانی در محقق کردن آرزوهای آنان عذرخواهی می کنم. این مذاکرات سرآغاز خروج از این بحران هولناک است. 
 
ابراهیمی اعلام کرد قرار است "جان کری و سرگئی لاوروف" وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه با حضور "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل برای بررسی مذاکرات ژنو تشکیل جلسه دهند . 

ابراهیمی در انتها تاکید کرد : سند ژنو برای کمک به ما برای پیشرفت در مذاکرات موثر است. من در دیدار با "بان کی مون" بهترین زمان برای برگزاری دور بعدی مذاکرات را بررسی خواهم کرد. امیدوارم این مذاکرات طولانی نباشد.

برچسب ها: اخضر ، سوریه ، مطبوعاتی ، هیات ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار