نگاه طنز به ماجراهای جدی

"امیر رضا دلاوری" بازیگر نقش صابر در سریال "هفت سنگ"، معتقد است این سریال با وجود برخورداری از فضایی شیرین دارای سکانس‌های تکان دهنده و تاثیرگذار زیادی است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما، امیررضا دلاوری، بازیگر سریال در حال تولید "هفت سنگ" که در دو قسمت از این مجموعه بازی دارد، درباره ویژگی های نقش خود گفت: من در این سریال نقش صابر برادر محسن با بازی مهدی سلطانی را بازی می کنم. صابر پسر ساده لوحی است که دوران سربازی اش تمام شده و از شیراز به تهران می آید. او در این سفر درگیر ماجرایی عاشقانه می‌شود.

وی با بیان این که در قسمت بیست و یکم و بیست و دوم سریال هفت سنگ بازی دارد، درباره فضای کلی این سریال و ویژکی متن آن افزود: متاسفانه در حال حاضر سطح کیفی سریال های تلویزیونی به گونه ای شده است که نمی توانیم نام بعضی از آن ها را طنز بگذاریم. اما در سریال هفت سنگ اساسا فضای متفاوتی داریم و داستان های آن درباره زندگی روزمره چند خانواده است که با مسائل خود برخورد شیرینی دارند. به نظر من لفظ شیرین برای توصیف فضای کلی سریال مناسب استو من در دو قسمتی هم که در کار بازی داشتم این فضا را درک کردم. در این سریال حتی گاهی با مسائل و مشکلات هم از دریچه طنز نگاه می شود. اما به این معنی نیست که سریال لحظه های درام و جدی هم ندارد. بلکه این سریال از صحنه های تاثیرگذار و تکان دهنده ای هم برخوردار است.

دلاوری در پاسخ به این که آیا از لهجه و لحن خاصی هم برای ایفای این نقش استفاده کرده اید یا نه، ادامه داد: صابر اهل شیراز است و همچون برادرش محسن و پدرش که نقش آن را محمود پاک نیت بازی می کند، لهجه شیرازی دارد و چون تمام عمرش را در شیراز زندگی کرده است لهجه او نسبت به محسن غلیظ تر است.

وی درباره نخستین تجربه همکاری خود با علیرضا بذرافشان بیان داشت: من از زمان تولید سریال خط قرمز که نویسندگی آن را آقای بذرافشان بر عهده داشتند، ایشان را می شناسم. همچنین تجربه سریال سازی و نویسندگی ایشان در نابرده رنج هم توانمندی شان را نشان می دهد. در این سریال ایشان علاوه بر نگارش خودشان کارگردانی را برعهده دارند و این می تواند نوید اتفاق خوبی برای سریال باشد. بازی در این سریال برای من تجربه خوبی بود. همچنین سایر بازیگران هفت سنگ همگی افرادی حرفه ای و توانمند در کارشان هستند و جالب است که پیش از این بیشتر آن ها در کارهای جدی دیده ایم. آقای بذرافشان هم از کارگردانانی هستند که دست بازیگر را در ایفای نقش باز می گذارند و در مدتی که من در این پروزه حضور داشتم، هر پیشنهاد منطقی را می پذیرفتند مگر این که به کار لطمه ای وارد می‌شد.

سریال هفت سنگ کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست که به تهیه کنندگی مجید مولایی و کارگردانی علیرضا بذرافشان بیش از 75 درصد مراحل تصویربرداری خود را پشت سر گذاشته است و مراحل تدوین ان نیز به طور همزمان در حال انجام است. این سریال دارای 40 قسمت 45 دقیقه ای است و داستان زندگی سه خانواده از گروه های سنی مختلف را در بر می گیرد که در هر قسمت با ورود شخصیت های جدید به قصه ماجراهایی برایشان رقم می‌خورد.

سریال هفت سنگ بنا به تعبیر نویسنده و کارگردان آن دارای فضایی شیرین است و از نظر مضمونی به سریال های خانوادگی دهه 70 همچون خانه سبز و همسران شباهت هایی دارد. اما از ساختار و فرم کاملا متفاوتی برخوردار است.


انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار