رییس شورای اسلامی شهر تهران؛

کاهش رضایت از زندگی در تهران/ معماری مجلس شورای اسلامی نمونه مغایر معماری اسلامی در دولت

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: علی‌رغم توسعه‌های روزافزون تهران میزان رضایت از زندگی در تهران کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نشست کاربرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوزه مدیریت شهری عصر امروز با حضور راجش تیواری رییس مرکز مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی و مشاور نخست‌وزیر هند، برخی از اعضای شورای اسلامی شهرتهران و شهرداران مناطق22گانه تهران برگزار شد.

براساس این گزارش احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم استفاده از تجارب موفق سایر کشورها در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی اظهار داشت: در حوزه مدیریت شهری نیاز به استفاده از تجربه، خلاقیت و ابتکارات سایر کشورهای موفق در این حوزه که لازم است در شورای چهارم به آن بیشتر پرداخته شود و ظرفیت شورا در این خصوص افزایش یابد.

وی ادامه داد: بحثی که امروز در سطح جهانی مطرح است و قواعد نوینی برای آن وضع شده مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که باید با نگرش انسانی در شهر و شهرسازی اعمال شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان داشت: علی‌رغم توسعه‌های روزافزون در تهران متأسفانه امروز میزان رضایت از زندگی کاهش پیدا کرده که یکی از دلایل عمده آن عدم مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

وی افزود: در شهرسازی انسان‌گرا مسئولیت‌پذیری مشترک باید مبنی قرار گیرد و همچنین سیما و منظر شهری که می‌بایست مطابق با معماری اسلامی باشد و این امر باید از مسئولین شروع شود و برای مثال معماری مجلس شورای اسلامی در دولت هیچ نسبتی با معماری اسلامی ندارد.

مسجد جامعی در ادامه تصریح کرد: در حدود 10هزار شرکت با شهرداری کار می‌کنند و میزان 16هزار میلیارد نیز حداقل اعتبارات شهرداری که براین اساس می‌توان یک عامل جدید به عنوان مسئولیت پذیری اجتماعی را با استفاده از مشوق‌های لازم به این شرکت‌ها اضافه کنیم.
وی افزود: متأسفانه ایران از حیث نیکوکاری در شاخص‌های جهانی رتبه خوبی ندارد و در این چند ساله عقب رفته است و درحالیکه مردم ما تاریخ نیکوکاری دارند حیف است که نتوانیم آنرا عملی کنیم.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: فرهنگ هند یکی از فرهنگ‌های بسیار نزدیک به کشور ایران است که می بایست از تجربیات متقابل در این زمینه استفاده شود و مکانیزم‌هایی برای بنگاه‌های اقتصادی در جهت حل چالش‌های اجتماعی تعریف شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: کاهش ، رضایت ، اززندگی ، درتهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار