اعلام جانشين وزير مستعفی آلمان پس فردا دوشنبه

جانشین وزیر مستعفی آلمان پس فردا دوشنبه اعلام خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، "آ.اِر.دِ"؛ پس از جنجال متهم شدن هانس پتر فریدریش، عضو حزب سوسیال مسیحی پارلمان فدرال آلمان (بوندس تاگ) و وزیر کشاورزی مستعفی دولت آلمان به افشای اطلاعات محرمانه مربوط به یک پرونده قضایی در این کشور، حزب سوسیال مسیحی از معرفی جانشین فریدریش برای پس فردا دوشنبه خبر داد.
زِهوفر، رئیس این حزب محافظه کار در یک نشست حزبی در بامبرگ از این تصمیم خبر داد و همزمان از نحوه برخورد حزب سوسیال دموکرات آلمان در ارتباط با اتهام رسوایی اخلاقی سباستین اِداتی، سیاستمدار و نماینده سابق این حزب در پارلمان نیز انتقاد کرد. این رسوایی سرانجام دیروز، هانس پتر فریدریش را که پیش از تشکیل دولت جدید آلمان، وزیر کشور آلمان بود، تحت فشار شدید قرار داد و وی را مجبور به استعفا کرد. وی به افشای اسرار دولتی متهم شده بود. فریدریش به روسای حزب متبوع اداتی یعنی حزب سوسیال دموکرات در مورد بازپرسی های انجام شده از اداتی اطلاع رسانی کرده بود.
در همین زیگمار گابریل، رئیس حزب سوسیال دموکرات پارلمان فدرال آلمان (بوندس تاگ) نیز در واکنش به استعفای وزیر کشاورزی آلمان ابراز تاسف کرد. وی خاطر نشان کرد: فریدریش در اکتبر گذشته در یک موقعیت استثنایی قرار گرفت اما او توانست تصمیم بجایی بگیرد و تلاش کرد مشکل بوجود آمده را برطرف کند. او که تا حدود دو ماه قبل یعنی در دولت پیشین آلمان، وزیر کشور آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بود، بازپرسی های بعمل آمده از اداتی را به اطلاع حزب متبوعش رسانده بود. اداتی به نگهداری از عکس وفیلم های مستهجن (پورنوگرافی) کودکان متهم شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار