زیباکلام در مناظره «تعامل انقلاب اسلامی با غرب»:

اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم/ مشکل ما نگاه ایدئولوژیک به جهان است

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه علت دشمنی رژیم صهیونیستی با ایران بدین خاطر است که ما می‌خواهیم آنان را محو کنیم، گفت: من کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، صادق زیباکلام عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مناظره‌ای با موضوع «تعامل انقلاب اسلامی با غرب» با حضور عبدالله گنجی گفت: من در گذشته تضاد و مبارزه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی با غرب را متاثر از میراثی که از جریان چپ مارکسیستی به جریانات انقلابی رسیده بود، می‌دانستم اما الان معتقدم شروع ستیز جمهوری اسلامی با غرب از جایی بود که مسلمانان انقلابی در سال 58 جا پای مارکسیست‌ها گذاشت و همان باورهای آنان را پذیرفتند.

وی افزود: ضدیت جریانات اسلام‌گرا با غرب که نقطه تحقق آن با اشغال سفارت همراه بود به خاطر رقابت نفس‌گیری بود که بین مارکسیست‌ها و بچه مسلمانان وجود داشت. این رقابت آنقدر جدی بود که این بچه‌ها تنها با گلوله به هم شلیک نمی‌کردند البته دست بالا به مارکسیست‌ها تعلق داشت به همین خاطر از طرف یاران امام(ره) قول و قرارهایی با سفارت آمریکا در ایران گذاشته شد و «شان من» عنوان می‌کند که من دیدم آقای بازرگان، بهشتی و موسوی اردبیلی به سفارت می‌آمدند و مذاکره می‌کردند.

استاد علوم سیاسی ادامه داد: مارکسیست‌ها جریانات اسلام‌گرا را به حالت تدافعی کشیده بودند و این جریانات تلاش می‌کردند تا از سلامت انقلاب دفاع کنند و بعد از اشغال سفارت آمریکا موازنه به سرعت به نفع مسلمانان انقلابی برگشت و آن هیبت انقلابی برای جریانات اسلام‌گرا به وجود آمد و رهبران انقلاب نیز با همه وجود به این جریان پیوستند چون متوجه شدند هیبت و پرستیژ اجتماعی برای آنان به وجود می‌آورد و از این طریق می‌توانند رقبای خود را قلع و قمع کنند. شنل آمریکاستیزی که بر دوش رهبران انقلاب ایران افتاد باعث شد آنان به راحتی این شنل را از دوش خود بر ندارند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به تفاوت روحیه انقلابی در سال 58 و 92 گفت: در سال 58 چهره‌های متشخص انقلابی کسانی بودند که با امپریالیست آمریکا مبارزه می‌کردند و مانند الان نبود که پرستیژ انقلابی را افرادی مانند نلسون ماندلا داشته باشند که بعد از روی کار آمدنش یک نفر را هم اعدام نکرد.

وی افزود: زمانی که ما قبول کردیم گروگان‌ها را آزاد کنیم نتوانستیم هیچ امتیازی از آمریکا بگیریم و حال کسی نیز از بیانیه الجزایر دفاع نمی‌کند. در مورد مسئله هسته‌ای نیز این داستان در حال تکرار شدن است.

زیباکلام با طرح این سوال که چه شد این جریان آمریکاستیزی ادامه پیدا کرد، گفت: در ایران موج امپریالیسم‌ستیزی ادامه پیدا کرد اما این موج در جهان ادامه پیدا نکرد بدین خاطر که جمهوری اسلامی خود را یک نظام ایدئولوژیک تعریف می‌کند. تفاوت ما با ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی این است که آنان مسلمانانی هستند که در یک انتخابات دموکراتیک نصف+1 را به دست آوردند و به قدرت رسیدند اما ما این نگاه را نداریم و نگاهمان به نظام جمهوری اسلامی یک نگاه ایدئولوژیک است که مرکز همه خوبی‌ها است.

وی ادامه داد: این نظام به طور طبیعی خود را رقیب جلوه می‌دهد و وارد پیکار می‌شود در حالی که ما مشاهده می‌کنیم حزب عدالت و توسعه در ترکیه نگاه ایدئولوژیک به حکومت ندارد در حالی که ما معتقدیم نظام سیاسی و اقتصادی ما برترین است و به همین خاطر مجبوریم خودمان را در تضاد با غرب ببینیم و نمی‌توانیم قبول کنیم که غرب از جهت اقتصاد و مناسبات سیاسی از ما برتر است.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه رویکرد ما به اسلام ایدئولوژیک‌محور است، گفت: البته این نوع نگاه بیشتر در حکومت وجود دارد و بیرون از حوزه حکومت در حال رنگ باختن است و بزرگترین مشکل آن نیز نسل تحصیل‌کرده است.

وی افزود: اسلامی کردن علوم انسانی نیز بدین خاطر است که نظام متوجه شده که نسل تحصیل‌کرده ما خودشان را در تضاد با غرب نمی‌بینند و فکر نمی‌کنند نظام اسلامی ما در حوزه سیاسی و اقتصادی برتر است.

* آنچه در شوروی اتفاق افتاد در جمهوری اسلامی هم اتفاق می‌افتد

زیباکلام تاکید کرد: نظام ما روزبه‌روز مانند شوروی در اقلیت قرار می‌گیرد و آنچه که در شوروی اتفاق افتاد در جمهوری اسلامی نیز اتفاق خواهد افتاد و این نظام خود را از درون اصلاح خواهد کرد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اگر در تشیع یک روحیه مبارزه و ستیز نهفته است که باعث می‌شود جمهوری اسلامی روحیه مبارزه‌گرایانه داشته باشد پس چرا در شیعیان عراق این وضعیت وجود ندارد و چرا آیت‌الله سیستانی شیعیان را علیه آمریکا بسیج نمی‌کند؟ البته نمی‌دانم اگر حمایت ایران از حزب‌الله برداشته شود آنان چقدر می‌توانند دوام بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین ویژگی تشیع غیرسیاسی بودن آن است، گفت: کافی است به نظر علمای گذشته از صفویه تا پهلوی نگاه کنید و ببینید که راجع به حکومت و سیاست چه گفته‌اند ما شاهدیم که در دوره صفویه علما تاج پادشاهی را بر سر شاهان قرار می‌دادند و در آن دوران علمای شیعه در کنار حکومت هستند و نهضت مشروطه نیز علما را همسو با خود کردند و در زمان محمدرضا پهلوی نیز علما کاری به سیاست نداشتند تنها روحانی‌ای که این وضعیت را به هم زد امام(ره) بود در غیر این صورت تمام علمای بزرگ تشیع با حکومت همراه بودند به همین خاطر وقتی ما می‌بینیم که علما با شاه و حکومت طاغوت کاری نداشتند طبیعتا با غرب نیز کاری نداشتند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دو نگاه به اسلام وجود دارد، گفت: یک عده معتقد هستند که اسلام باید رو به جلو حرکت کند و باید توسعه‌گرا باشد و دین تنها برای دنیای دیگر ما نیست مانند بن‌لادن. در ایران نیز این نگاه غالب است که باید با نظام سلطه مبارزه کنیم و یک نگاه کاملا ایدئولوژیک‌زده به دین در حالی که دیگر مسلمانان این نوع نگاه را ندارند. آنچه که افول خواهد کرد نگاه ایدئولوژیک‌زده به دین است چراکه نگاهی سیاست‌زده است.

زیباکلام در ادامه با اشاره به نگاه بازرگان به دین گفت: بازرگان تمام عمرش را صرف این کرد که بگوید اسلام برای این دنیا نیز حرف دارد تا این دنیا را برای ما بهشت کند و نسل 57 نیز با تمام وجود معتقد بود که اقتصاد توحیدی وجود دارد و ما در اوایل انقلاب نگاه ایدئولوژیک به اسلام داشتیم و معتقد بودیم که کامل‌تر از ایده‌های غرب و شرق است.

وی افزود: اما بازرگان در آخرین سخنرانی‌اش در حسینیه ارشاد طوری سخن می‌گوید که انگار می‌خواهد عنوان کند تجربه نظام جمهوری اسلامی باعث شده به این نتیجه برسد که اسلام آمده است تا بگوید آن دنیا و پیامبری نیز وجود دارد. شما از کجای قرآن می‌توانید استخراج کنید که نظام بانک به وجود بیاید و بتوانیم عربستان را سر جایش بنشانیم اما این نگاه در سال 57 وجود داشت.

زیباکلام در ادامه افزود: ما در اوایل انقلاب اعتراض داشتیم که چرا اقتصادی که در شورای نگهبان تصویب شد لفظ توحیدی ندارد ما تا این حد ایدآل‌گرا بودیم به همین خاطر به خانه شهید بهشتی رفتیم تا اعتراضمان را به آنان اعلام کنیم که شهید بهشتی در پاسخ به ما گفتند ما تلاش کردیم اما دیگران موافق نبودند و این موضوع رای نیاورد البته الان متوجه می‌شوم که آن دیگران درست می‌گفتند الان ما می‌بینیم که اقتصاد توحیدی ما بهره 25 درصد می‌گیرد و حال آیا شما فکر می‌کنید در اسلام اقتصاد وجود دارد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه مشکلات رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و گفت: ما قائل هستیم که باید اسرائیل را نابود کنیم به همین خاطر جنبه ایدئولوژیک گرفته‌ایم و برای آن همه‌کار می‌کنیم، سوال بنده این است که این رسالت را چه کسی برعهده ما گذاشته است؟ چرا سیاست خارجی ما براساس همین تفکر اقدام می‌کند؟

* مشکل ما نگاه ایدئولوژیک ما به جهان است


زیباکلام تصریح کرد: ما وقتی صحبت از اقدامات آمریکا علیه خودمان را می‌خواهیم بیان کنیم لیست بلندبالایی ارائه می‌دهیم اما هیچ‌وقت نمی‌گوییم که با نگاه ایدئولوژیکمان چه اقداماتی علیه غرب و آمریکا کرده‌ایم و چه تحریفات و دروغ‌هایی علیه آنان به کار برده‌ایم، مشکل اصلی ما نگاه ایدئولوژیک ما به جهان است. وقتی ما می‌خواهیم نظام سلطه و اسرائیل را نابود کنیم آیا می‌شود توقع داشته باشیم که آنان کاری نکنند؟

عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ما روز به روز در حال باختن هستیم چراکه نتوانسته‌ایم نسل‌های تحصیل‌کرده بعد از انقلاب را حفظ کنیم و حمایتمان از بشاراسد باعث شده تمام اعراب را علیه خودمان بسیج کنیم و به دلیل سیاست‌های غلطمان سنی‌ها از هویت سنی بودنشان آگاه شدند.

زیباکلام با اشاره به حضور در دانشگاه زاهدان گفت: حدود 80 نفر از دانشجویان آن دانشگاه با لباس بلوچی و با حرارت کامل از کینه‌هایشان صحبت می‌کردند و هیچ ترسی نیز از حراست دانشگاه نداشتند. ما نه‌تنها در عرصه بین‌الملل هر کسی را که توانستیم علیه خودمان دشمن کردیم بلکه در عرصه داخلی نیز همین کار را انجام دادیم. سرمایه‌گذاری‌های ما در ونزوئلا چه نتیجه‌ای داشت اگر امام (ره) الان حاضر بودند چقدر تضمین می‌دادید که سخنان سال 57 را تکرار می‌کردند اگر ما فقط به سخنان امام در 30، 40 سال گذشته رجوع کنیم پس باید درب دانشگاه امام صادق(ع) و تهران را گل بگیریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما به جای اینکه نگران غرب باشیم سعی کنیم وضعیت مملکت خودمان را حل کنیم. بنده کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
اگر سازمان ملل میزان عدالت بود الان حال وروز جامعه جهانی این نبود
Iran (Islamic Republic of)
نصیر
۰۹:۰۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
برای درک یک داغ دیده بزرگ مثل مردم فلسطین 4 کار باید کرد: اول خود و خانواده خود را " واقعاً " نه خیالی جای یک خانواده مظلوم فلسطینی قرار دهید و ببینید طی 70 سال چه زجر ها و سختیهایی و چه خفت هایی کشیده اند، دوم اگر مسلمان هستید ببینید قران و پیامیر(ص) در خصوص یهود چه گفته اند ، سوم تحقیق کنید ببینید صهیونیست چه خیانتهایی در دنیا بر علیه مسلمانان و مسیحیت انجام داده وهم اکنون در حال انجام اند، چهارم خود را از از قید و بند زمان و مکان خارج کنیدو از بالا مجموعه جهان کنونی و بشریت را بدقت ملاحظه کنید و ببینید جایگاه شخصی خود در این پازل سرنوشت ساز کجا هست و کجا باید باشد . انگاه اگر فرد منصفی باشید به یقین می بینید امام و رهبری و تمام ازادگان راستین بهترین راه را در مقابل شیاطین روزگار ازجمله اسراییل در پیش گرفته اند و وظیفه ما نیز ادامه و حمایت از راه انها است .البته اضافه کنم هر چه از خدا ، قران ، ائمه و امام و رهبری دور تر باشید به شیطان نزدیکترید و قطعا بدانید شیطان در حال حاضر نزدیکتراز هر زمان به دولتمردان اسرائیلی و امریکایست .
-
ناشناس
۰۸:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
نوچه شیطان اسرائیل غده سرطانی است که باید از صفحه روزکار حذف شود .
Iran (Islamic Republic of)
بسيجي
۰۸:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
براي شما متاسفم توبه كنيد كه فراموش كرديد تمام جنايتها بدست اسراييل هست تا اخرين قطره خون خواهيم ايستاد چون با امام وشهدا رهبر عزيزمان عهد بسته ايم
Iran (Islamic Republic of)
جاوید
۰۸:۳۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
اقای زیبا کلام کلامتون رو زیبا کنید وگرنه.......
-
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
کی تورو عضو هیئت علمی کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
تاریخ را بخونید و از آن عبرت بگیرید آقای زیباکلام
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی رشتی
۰۳:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
بد نیست آقای زیبا کلام نمره هایی که بازدید کننده ها به این خبر رو دادن رو نگاه بکنه.آخه آقای مثلا استاد دانشگاه چند بار حضرت امام(ره)مواضعشون رو راجع به اسراییل گفته باشن خوبه؟آقای زیبا کلام شما به جای این حرف های بی پایه بد نیست کمی تاریخ انقلابی رو که با خون جوونامون به دست آومده رو مطالعه بکنی.
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
ایشون کلا توی صحبتهاشون یا توی توهم هستند یا دارند از رویاهاشون صحبت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۲۳:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
هرکسی به هر نحوی در هر جایگاهی از اصول و تفکرحضرت روح الله و امام خامنه ای جدا شود و یا برعکس آن را ترویج کند مفسد فی الارض میباشد .
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
حیف از تو باصطلاح استاد دانشگاه - تو نوکر امریکا و انگلیس و اسرائیل هستی
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
سلام.نظرات آقا صادق نه مهم ونه محترمه .نه در گذشته نه الان ونه در آینده.همیشه بدون منطقه.کلا جدی نگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۲۲:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
آمريكا شيطان بزرگ است باشيطان نبايد صلح كرد
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۲۲:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
كافيه فقط جناياتي كه آمريكا واسراييل عليه ماانجام دادن رويادآوري كرد.آمريكايي كه به مازورميگه ...مااگه اوناروبه رسميت بشناسيم تكليف شهداي هسته ايمون چي ميشه.مااگه باآمريكا صلح كنيم تكليف بلاهايي كه توجنگ سرمون آوردن چي ميشه تكليف هواپيمامسافربريمونوكه موشكبارون كردند و..........
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۱:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
آقای زیبا کلام در کلام شما همه چیز بود الا زیبایی ،آیابه جمله امامی که تمام قلبها را تسخیر کرد اندیشیده ای که گفت ما اسراییل رامحو خواهیم کرد .حال شما نیستی وفنا را به رسمیت میشناسی-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
اونامجبوربودن قبولش كنن چون خودشون اونم بابرنامه قبلي بوجودش اوردن ولي متاسفم براي يك ايراني مسلمان كه غيرتش گم شده بادوتافرمول كه نميشه حرف زد.
Iran (Islamic Republic of)
کرمان
۲۰:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
من دانشجوی علوم سیاسی هستم متاسفم واسعه صادق زیبا کلام که رژیم خونخوار و دستساز را به رسمیت میشناسه نمی دونم این آقا به اصطلاح خودشو مسلمان می دونه و داره از یک رژیم نژاد پرستی حمایت میکنه که خون مسلمانان را میخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
حمايت از ظالم و غاصب حماقت است مرگ بر اسرائيل
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۵۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
این آقا روی هر چی ضد اسلام و ضد شیعه رو سفید کرده مرگ بر اسراِییل
-
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
شتر درخواب بيند پنبه دانه
-
صادق
۱۱:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
این اعمال بیشتر به دم تکان دادن شباهت دارد برای رسیدن به هدفی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۳۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
آقای زیباکلام نظر خودتان را محکمه پسند و علمی بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۲:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
کسی که از شارون جناینکار دفاع کنه در کشتن مردم مظلوم و بی پناه فلسطین شریکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل
Kazakhstan
حسین
۲۱:۰۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
اسرائیل دشمن ما و دشمن همه ملت های آزاده جهان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۰:۵۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
روح شارون رو شاد کردی آقای زشت کلام
تو در قتل هزاران فلسطینی شریکی چون رژیم جعلی رو به رسمیت شناختی!!!!!!!!!!

تا فرصت داری توبه کن.
Iran (Islamic Republic of)
علی رضایی
۲۰:۴۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررگ بر اس را ئ ی ل (من حتی این رژیم غاصب در حدی نمیبینم که اسمشون درست بنویسم)
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۹:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
آقای زیبا کلام برایت متاسفم ما کشوری به این نام نمشناسیم
Iran (Islamic Republic of)
javad
۱۹:۴۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسرا ئیل ...
خدا این آقا رو هم هدایت کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
چندکلاس درس ومدرک نشانگردانایی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل .به این به اصطلاح استاد بگویید برود اهداف صهیونیست هارابخواند وبعد نظر دهدوهمجنین نظر رسانه های غربی درمورد کشور ما.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
نسل تحصیل کرده ما آگاه تر از این هستند که گول حرفهای افرادی مثل شما را بخورند. اگر بی طرفانه به قضیه نگاه کنیم آیا واقعا طبق حقوق بین الملل اسرائیل شرایط به رسمیت شناخته شدن را دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل
-
ابراهیم
۱۸:۵۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
اسرائیل یک لکه ننگ است باید از بین برود آقای استاد دانشگاه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
واقعاً که اینم از استاد دانشگاه-دانشجوهای این استاد مواظب خودشون باشن نزدیک استاد نشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
بازم خوش به حال ما که نگاه ایدئولوژیکمان را خودمان طراحی کرده ایم نه اینکه جیره خوار سازمان ملل باشیم که در موارد بیشماری و به وضوح حقوق خیلی از ملل را تضییع کرده است و میکند.
مرگ بر اسرائیل
Germany
لبیک یا صاحب الزمان
۱۷:۰۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
سر امام حسین رو هم با همین حرف های به اصطلاح روشنفکری و استدلال های بدون برهان دینی بریدند
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
اما این زشت کلام و دوستان دنیا پرستش بدانند که ما اهل کوفه نیستیم و حسین خود را تنها نمی گذاریم حتی اگر از سرهایمان کوه بسازند
Iran (Islamic Republic of)
علی ش
۱۶:۳۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
این که اوووووووووووستاد دانشگاهمونه وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای بحال من و مااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۳۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
آیا فکر نمیکنید به رسمیت شناختن اسرائیل بی انصافی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بررژیم منحوص وادمکش صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۶:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
درك سطحي از اسلام وشيعه نتيجش همين صحبتهاي اقاي به اصطلاح استاد ميشه.براي گرفتن پناهندگي اين تنها راهي بود كه به ذهنت ميرسيدجناب استاد.مرگ بر اسراييل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
واقعا یه سئوال چرا وقتی مر گ بر اسرایل گفته می شه منفی می زنید اخه اینا ادم اند که شما به خاطرشون منفی می زنید که ازشون حمایت می کنید اگه واقعا می دانید چی می کنید که دیگه کار تون باخدا ولی اگر نمی دانید تاریخچه ی جنایت های این رژیم رو برید مطالعه کنید مثل:حمله به لبنان - حمله به حماس - ایجا د فرقه هایی مثل وهابیت و بهاییت و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۵:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
ما از شنیدن این نقطه نظرات آقای زیبا کلام تعجب نمی کنیم. ایشان از دوره اصلاحات تا کنون مدام جهت گیری های متضاد داشته اند. این یکی را هم باید به آن نقطه نظرات بدیع!!!! افزود. خدا انشاء اله همه ما را به راست هدایت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
خجالت هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
جلیل جواهری
۱۱:۴۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
بدانید اسراییل شمر زمانه است
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۱:۴۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
اقای زیبا کلام ؛امام (ره) فرمودند : اسراییل از صفحه روزگار محو خواهد شد.
پس هر جا پای اسراییل وسط باشه ما هم هستیم و دست از حمایت مظلوم بر نمیداریم .
Austria
حبیب
۱۱:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
چنین اظهار نظری ازایشان بعید نیست .ایشان حرف امام ره و ایت الله مدرس را در مورد عدم جدایی دین از سیاست رد می کنند.اگرخودشان یک فرد سیاسی دان هستند چرا دخالت درامور دینی می کند .از کلامش بجای روشنگری بوی تفرقه وناامید ی میآید
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه
۱۱:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسرائیل غاصب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
امام(ره)فرمودن که اسراییل غده ی سرطانی هست وباید این غده ی سرطانی رو کند وانداختش دور.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۰:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
جوانان ما رو تو مرزها یا شهید می کنن یا اسیر اونوقت این آقا تو امنیت کامل نشسته داره حرفهاوکارهای دشمنان این کشور رو تایید می کنه!
Iran (Islamic Republic of)
تبسم
۱۰:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
حیف لفظ استاد...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
اولا تشکر میکنم از باشگاه خبرنگاران برای انعکاسی بی کم و کاست نظرات آقای زیبا کلام ... نکته جالب این است برخی در بوق و کرنا کرده اند که در ایران آزادی نیست ... اگر آقای زیبا کلام عربستانی بودند آیا دولت عربستان چنین اجازه ای به ایشان می داد این سخنان را ایراد نمایند... انصاف هم چیز خوبی است ...مشکل ما غربزدگی است نه ایدئولوژی ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
چنین سخنانی از استاد دانشگاه تهران مایه بسی تاسف است. مرگ بر اسرائیل وسربازان اسرائیل
-
اکبر
۱۰:۳۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسرائیل
-
مصطفي
۱۰:۳۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
آقاي زيبا كلام بدان كه اگر رژيم منحوس صهيونستي را به رسميت بشناسي مطمئنا شريك جنايات آنان خواهي شد به تعبير امام خامنه اي اين رژيم يك رژيم جعلي و حرامزاده است تا دير نشده خودت را اصلاح كن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
توزیبا کلامی یا زشت کلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
متاسفم براتون که نه در گفتارتان صادق بودید و نه کلامتان زیبا بود
Iran (Islamic Republic of)
احمدعلی
۰۶:۴۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مسلمانی که به فکر برادر مسلمان خود نباشد مسلمان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
انسانی که به فکر برادر مسلمونش خودش نباشه انسان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۰۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
آقای به اصطلاح استاد سیاسی مثل اینکه حضرتعالی از الفبای سیاست آن هم از نوع اسلامی آن بی اطلاع هستید ..راه توبه باز است. تساهل وتسامح تا چه حد مسئولین جلو ایشان را بگیرند وگرنه اگر کار به مردم واگذار شود جوابی دندان شکن خواهد شنید.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۲:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۱:۵۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
تقصیر کیه که ایشان تونستند چنین گستاخی کنن اگه جواب این آقا رو ندهند جای سوال و تعجب داره
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۱:۰۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
من میخوام به آفای زیبا کلام بگم که لابد فردا سازمان ملل بگه ایران باید از بین بره در این صورت شما هم حتما می گوید بله ما ایرانی ها باید از بین بریم چون سازمان ملل اینو گفته !!!!!!
واقعا براتون متأسفم ...
Iran (Islamic Republic of)
کیا1001
۰۱:۰۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
ههه
بچه ها آخرالزمانه هنوز کلی فتنه داریم که باید بگذرونیمشون
نمیدونم چرا یاد این حدیث افتادم که گفتند: مردم آخرالزمان غربال میشن!!!
خاصیت آخرالزمانه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
باید اسمتو به زشت کلام عوض کنی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
این آقامی خواهدبااین حرف ها جایی برای خودش بازکندتااگرازدانشگاه بیرون انداخته شدیابازنشسته شدبه آنجا( اسرائیل یاآمریکا)برود.باعث تـاسف است برای دانشجویانی که بایدبه تفکرات این فردگوش دهند.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۷:۴۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
شک نکنید که اگراینگونه ادامه دهد میرود
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۰۰:۱۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
آقای زیبا کلام
آی کاش مثل اسمت زیبا کلام بودی
مگر خدا در قرآن نگفته از مظلوم حمایت کنید
خیلی متاسفم که زیبا کلام نیستی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۱۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
متاسفم برای استاد دانشگاه و خودم که می خواهم فرزندم را به دانشگاه بفرستم . بهتر است فرزندم را به چوپانی بفرستم که این حرف ها را نشنود اگ صدای حیوان را بفهمد بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۳:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
باسلام اللهم صل علی محمدوال محمدوعجل فرجهم فتنه بزرگی که چندوقت پیش رهبری خطر ان رااعلام کرده بودندشروع شده است مواظب باشیم حرفهای زیباکلام نمونه های کوچکی ازان است
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۵۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
باسلام
جناب آقای زیبا کلام
شما اسرائیل را به رسمیت می شناسید مخالف ایدئولوژیک با غرب شما چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
مرگ براسراییل
Ireland
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
فتنه های آخرالزمان یعنی همین.
Iran (Islamic Republic of)
زیباتراززیباکلام
۲۲:۵۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
این آقا میخواد خودشو نشون بده هر چند گاهی چیزی میگه تا تیتر خبرگزاری ها بشه ما که به همین راحتی جنایتهای اسراییل رو فراموش نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسرائیل
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
فتنه های آخرالزمان یعنی همین.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
اسراییل باید از صفحه ی روزگار محو گردد.
امام خمینی(ره)
خدایا امثال این آقایان رو هدایت کن.
Iran (Islamic Republic of)
کرمی
۲۲:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
تازندایم گفته های امام رافراموش نخواهیم کرد اسراییل بایدازصفحه ی روزگارمحوشود اقای سیاه کلام
Iran (Islamic Republic of)
هریسی
۲۲:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۲۲:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
حيف كه فاميلتان زيبا كلامه ولي كلامتان زيبا نيست مرگ بر اسرائيل
Iran (Islamic Republic of)
اللهويردي فيضي نژاد
۱۹:۳۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
سلام استاد عزيز شما كه اينقدر به فرهنگ غرب علاقه داريد چرا نميريد به آمريكا و اونجا زندگي نمي كنين كه بيشتر از اين روشنفكر باشيد تا به علم تان نيز افزوده بشه .
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
غفلت ریشه اصلی گناهان است.غافلی استاد.ب خودت بیا
Germany
علی
۱۹:۲۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراییل و حامیان اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ
۱۸:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
اقای استاد دانشگاه خواهشمند است کمی نهج البلاغه مولا علی (ع) را مطالعه کنید تا به ورطه اشتباه نیفتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
تا ما جوانان انقلابی هستیم اسراییل به رسمیت شناخته نخواهد شد-
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
شما ملی گرا هستید ؟ مسلمان هستید؟ ایرانی هستید؟ هر که هستید کمی فکر کن اسرائیل چه جنایتها که مرتکب نشده ، حتی یک گاو اسرائیلی حق ندارد در صحرای فلسطین بچرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
شما که چیزی از اسلام نمی دونید چرا در این مورد اظهار نظر می کنی خدا به داد دانشجوهاش برسه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۸:۴۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسراييل.متاسفم براي اقاي زيبا كلام با اين طرز فكر...
Iran (Islamic Republic of)
حنیفه
۱۸:۳۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
به رسمیت بشناسی ونشناسی به حال هیچکس فرقی نمیکنه مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
السانا
۱۸:۳۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
حیف کلمه زیباکلام،بنظر میاد ایشان به هردری میزنه وتعریف وتمجید می کنه ؛آنها(امریکا،اسرائیل و....) ازش دعوت نمیکنند که بره ومیهمان آنها بشه ،باید بجای این دفاع و.... خودش بره دنبال یه سفر وآنجا پناهنده بشه به این صورت بهترتحویلش میگیرند.واقعا درک ایشان ازمسائل چیست، حیف کرسی سیاسی ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۱۸:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
تو اون جلسه که آقای زیباکلام صحبت می کردند کسی نبود بگه که امام حسین (ع) هم در زمان خودشان بر خلاف دیدگاه جامعه آن دوران نگاه ایدئولوژیک به سیاست داشتند و اسرائیل زمان خودشان که یزید باشه رو به رسمیت نشناختند . و تا پای جان بر عقیده خود جلو رفتند.
ای خدا این تیپ افراد با این افکار در دانشگاهای جمهوری اسلامی چه می کنند و چطور ورود پیدا کردند اونم عضو هیئت علمی نمی دونم .
مسئولان گزینش برای گزینش یه نفر به عنوان آبدارچی یک اداره هفت خان رستم راه می ندازن . ولی در پست های کلیدی نظام همچین افراد رو راه می دهند . امام راحل فرموده بودند که نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیوفتد . ماها حرف امام رو گوش نکردیم. اون دنیا چطور می تونیم جوابگوی شهدا باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۱۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
مرگ براسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۱۸:۱۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
چی؟به رسمیت میشناسین ؟کشوری به نام اسراییل وجو نداشته ندارد ونخواهد داشت.پاشم بیافته به دستور رهبری نابودش میکنیم .
۱۲
آخرین اخبار