کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان گفت: کشاورزی ارگانیک به مجموعه ای از عملیات گفته می شود که در آن مصرف کود و سموم شیمیایی، مواد نگهدارنده سنتز شده، داروهای شیمیایی، ارگانیسم های تولید شده به روش مهندسی ژنتیک و پساب ها کنار گذاشته می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مهسا معرف گفت: محصول سالم محصولی است، که با حداقل استفاده از نهادهای شیمیایی تولید می شود و میزان باقی مانده مواد شیمیایی در این محصولات باید مطابق با استانداردهای تعیین شده باشد.
وی افزود: باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی گاهی به حدی زیاد است که حتی بر طعم محصولات نیز تأثیر می‌گذارد، پس از مصرف این محصولات توسط فرد، بیماری‌ها و عوارض غیر قابل جبرانی از جمله انواع سرطان‌ها ایجاد می‌شود.
کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان خاطر نشان کرد: بعضی از سموم قاچاق و غیر مجاز هستند و یا مقدار ماده مؤثر در آنها کمتر یا بیشتر از حد مجاز است که ضررهای غیر قابل جبرانی را به محیط زیست و سلامت افراد وارد می‌کند.
معرف در خصوص فواید این محصولات گفت: از جمله فواید مصرف مواد غذایی ارگانیک ارزش غذایی بالاتر آن ها نسبت به نمونه های مشابه است.
وی در انتها گفت: درحال حاضر محصولاتی با عنوان محصولات زیستی ارگانیک امکان عرضه در کشور را دارند که بر اساس ضوابط مربوطه، موفق به اخذ مجوز استفاده از پروانه کاربرد علامت استاندارد شده باشند. هم اکنون در استان خوزستان انواع محصولات از قبیل گوجه فرنگی، خیار، پیاز، خربزه، بادمجان و ..... مربوط به چندین مزرعه کشاورزی دارای این نشان معتبر می باشند و به صورت دوره ای توسط این اداره کل مورد بررسی قرار می گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.