اللؤلؤه؛

سال2013؛ سال اوج جنایات رژيم آل‌خليفه عليه مردم بحرين

سال 2013 ميلادی اقدام رژيم "آل خليفه" در سرکوب ها و بازداشت ها و تجاوز به حقوق مردم بحرين به اوج خود رسيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرنگار شبکه تلويزيونی "اللؤلؤه" در اين زمينه گفت: سال 2013 حوادث مختلف و اقدامات سياسي و امنيتي زيادي اتفاق افتاد. در آغاز اين سال عمليات سرکوب ملت بحرين و تجاوز به حقوق اين ملت از سوي رژيم آل خليفه ديده می شود. به طوری که در ماه ژانويه در چهل منطقه از بحرين عمليات بازداشت و سرکوب گسترده اي صورت گرفت. اين در حالي است که "حمد بن عيسي" آل خليفه پادشاه بحرين به گفتگوهاي ملی دعوت مي کرد. اين گفتگو ها در سالگرد انقلاب بحرين در فوريه همان سال آغاز شد. زينب الخواجه بر اثر فعاليتهاي سياسي خود بازداشت مي شود و از ماه مارس به مدت سه ماه زنداني مي شود . در همين ماه نيز پنج نيروي امنيتي بحريني که به کشتن تظاهرکنندگان اقدام کرده بودند تبرئه شدند.
در ماه آوريل 2013  شيخ علي سلمان دبير کل جمعيت ملي الوفاق به دادگاه احضار شد و مخالفان بحريني در اين ماه اعلام کردند تعداد زندانيان سياسي تنها در يک ماه به صد نفر رسيده است. 
ويران کردن مسجد البربغي و نوشتن شعارهاي فرقه گرايانه بر ديوارهاي اين مسجد و تشکيل گروهي از شبه نظامياني با لباس شخصي برای سرکوب فعالان و تظاهرکنندگان بحريني بارزترين حوادث ماه مه بود.
در ماه ژوئن نيز شوراي علماي اسلامي سند وحدت اسلامي را که سندي ضد فرقه گرايي و نژادپرستي است  تنظيم مي کند.
ماه ژوئيه ماه درگيري هاي مردم بحرين با نيروهاي امنيتي نظام آل خليفه بود. به طوري که تعدادي از مناطق بحرين شاهد عمليات سرکوب و بازداشت جوانان بحريني بود.
در ماه سپتامبر نيز اداره آزادي ها و حقوق سياسي وابسته به جمعيت ملي الوفاق اعلام کرد تعداد کودکان بازداشت شده در زندان هاي بحرين به چهارصد و پنجاه نفر رسيده است. خليل المرزوق معاون سياسي دبير کل جمعيت ملي الوفاق نيز در اين ماه بازداشت شد و در ماه اکتبر آزاد شد و محاکمه وي به تعويق افتاد.
در ماه اکتبر نيروهاي امنيتي به پايگاه جمعيت ملي الوفاق يورش برده و شيخ علي سلمان را با خود مي برند.
در ماه نوامبر نيروهاي امنيتي بحريني با حمله به مراسم روز عاشورا اين مراسم عزداري را سرکوب مي کنند . در اين ماه همچنين اطلاعاتي در زمينه وخامت اوضاع جسماني عبدالوهاب حسين در زندان "جو" به دست مخالفان بحريني رسيد . مخالفان بحريني بر همزماني اجراي طرح بسيوني با سرنگوني دولت بحرين تاکيد کردند.
ماه دسامبر شاهد ارائه طرح پيشنهادي مخالفان بحريني براي خروج از بحران سياسي بود و پادشاه بحرين مغالطه هاي تاريخي در زمينه ورود اسلام به بحرين را در اظهارات خود در مراسم موسوم به عيد تاج گذاري مطرح مي کند. شيخ علي سلمان نيز به دادگاه احضار مي شود. نيروهاي امنيتي به موزه انقلاب بحرين در پايگاه جمعيت الوفاق حمله مي کنند و آن را از بين مي برند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار