شهرکرد/

آب بهای دریافتی از مردم تنها 30 درصد قیمت واقعی آب است

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: آب بهای دریافتی از مشترکان، حدود 30 درصد قیمت واقعی آب مصرفی است.

شاهین پاکروح در آیین معارفه مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری افزود: بهای آب با جایگاه و نقش پر اهمیت مایه حیات در سبد کالای خانوار تناسب ندارد.
وی تصریح کرد: تنها نیم درصد از سبد هزینه های خانوارها را به هزینه آب اختصاص می یابد.
وی، اجرای اصل 44 وخصوصی سازی، واگذاری و فروش اوراق مشارکت شرکت آب و فاضلاب به بخش خصوصی و مردم را گامی موثر در راستای افزایش آب بها و معقول سازی قیمت این نعمت دانست.
پاکروح گفت: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه کاهش پرت و هدر رفت آب جزو استان های پیشرو در کشور است و میزان هدر رفت آب در این استان حدود 23 درصد است.
وی، پوشش 50 درصدی خدمات فاضلاب و صد درصدی خدمات آبرسانی در این استان را شایسته تقدیر دانست.
پاکروح افزود: تامین آب در استان چهارمحال و بختیاری بیشتر از طریق منابع زیرزمینی انجام می شود و کاهش حجم این منابع، تامین آب را با مشکل مواجه می کند اما این مسئله با اجرای پروژه های مختلف به خوبی مدیریت شده است.
معاون عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم مدیریت شرکت آب و فاضلاب را از مدیریت های سخت و پیچیده خواند و گفت: این مسئله گاهی منجربه محقق نشدن خواسته و مطالبات مردم شده است.
گودرز امیری اظهار داشت: در این استان با وجود تامین 10درصد آب مورد نیاز کشور، شهر و روستاهای زیادی وجود دارد که با مشکل جدی تامین آب مواجه بوده و با تانکر آبرسانی می شود.
در این آیین قدرت اله بیگلری به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات اصغر یزدانی تقدیر شد./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.