شهرکرد/

دغدغه های نمایندگان قوم بختیاری در مجلس در دیدار با ضرغامی مطرح شد

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان قوم بختیاری در مجلس دغدغه های خود را در خصوص سریال سرزمین کهن با رییس سازمان صدا و سیما مطرح کردند.

مجید جلیل سرقلعه در خصوص نتایج نشست نمایندگان استان های لرستان، اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری با عزت اله ضرغامی در خصوص سریال سرزمین کهن، گفت: در این نشست اعتراض نمایندگان به مسئولان صدا و سیما اعلام و مقرر شد، پخش این سریال تا انجام اصلاحات اساسی متوقف شود.
وی گفت: رییس سازمان صدا و سیما نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون دو بیانیه از سوی این سازمان در خصوص پخش سکانس هایی از این سریال منتشر و از قوم بختیاری عذرخواهی شده، بر لزوم توجه بیشتر تهیه کننده این سریال به فرهنگ قومیت ها تذکر داده شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ضرغامی همچنین از اعزام معاونان و مسئولان این سازمان به استان های بختیاری نشین و انجام دیدارهایی برای رفع نارضایتی های پیش آمده خبر داد.
وی تصریح کرد: نمایندگان حاضر در این نشست نیز با تاکید بر لزوم حفظ حرمت همه اقوام ایرانی در رسانه ها و بیان دلاوری قوم بختیاری و حضور آنان در صحنه های دفاع از کشور، بر دقت بیشتر سازندگان برنامه های تلویزیونی تاکید کردند.
جلیل سرقلعه افزود: در این نشست همچنین مقرر شد، میزگردی نیز در خصوص این سریال با حضور کارشناسان و نمایندگان مجلس برگزار شود.
سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی که چند قسمت آن از شبکه سوم سیما پخش شده، اعتراض مردم قوم بختیاری در استان های چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان و خوزستان را به همراه داشت.
«تحریف واقعیت و بدنمایی چهره قوم بختیاری» در سریال سرزمین کهن، در کانون اعتراض منتقدان این سریال قرار گرفت که علاوه بر مجلس شورای اسلامی، اعتراض در فضای مجازی و به صورت علنی به این سریال را طی یک هفته گذشته در استان های بختیاری نشین به دنبال داشت./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.