افخم:

آمریکا و برخی کشورهای غربی درصدد سیاسی کردن موضوع انسانی در سوریه هستند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان پیرامون قطعنامه سازمان ملل متحد درباره سوریه گفت: آمریکا و برخی کشورهای غربی درصدد سیاسی کردن موضوع انسانی در سوریه هستند و از این طریق همواره به دولت کنونی این کشور فشار وارد می‌کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "مرضیه افخم" درباره تحولات اخیر آفریقای مرکزی اظهار داشت:  جمهوری اسلامی ایران از نقض حقوق بشر در کشور جمهوری آفریقای مرکزی عمیقـاً ابـراز نـگرانی کرده و افراطی‌گری و اعمال خشونت بـار علیه شهروندان غیر نظامی به ویژه مسلمانان را محکوم می‌کند.

وی افزود: آنچه جامعه جهانی این روزها در آفریقای مرکزی مشاهده می‌کند، متأسفانه اثرات مخرب دخالت‌های استعماری برخی کشورهای غربی به هدف تضمین بهره‌کشی و غارت منابع درازمدت خود در کشورهای آفریقایی است.

افخم تصریح کرد: سکوت و عدم دخالت نیروهای نظامی فرانسوی در آفریقای مرکزی در برابر حمله مسیحیان افراط‌گرا موجب افزایش خشونت‌ها و کشتار مسلمانان بی‌گناه این کشور شده و زمینه را برای تجزیه قومی و نژادی فراهم کرده است.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد به حفظ وحدت و یکپارچگی همه کشورها و همواره از تلاش‌های بین‌المللی با محوریت سازمان ملل متحد برای بازگشت صلح و ثبات به آفریقای مرکزی و به ویژه خلع سلاح گروه‌های مسلح از مسیحیان و همچنین مسلمانان حمایت می‌کند.

افخم بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با استقبال از انتخاب رئیس جمهور انتقالی آفریقای مرکزی و توجه وی به انتخاب هیئت دولت از بین گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی این کشور، از دولت جدید انتظار دارد نهایت تلاش خود را برای اعاده نظم و آرامش به کشور به کار برده و انتخابات آزاد را در اسرع وقت برگزار کند.

وی همچنین پیرامون قطعنامه سازمان ملل متحد درباره سوریه تصریح کرد: آمریکا و برخی کشورهای غربی درصدد سیاسی کردن موضوع انسانی در سوریه هستند و از این طریق همواره به دولت کنونی این کشور فشار وارد می‌کنند.

افخم افزود: مفاد پیش‌نویس قطعنامه‌ای که غربی‌ها ارائه کرده‌اند پیش از اینکه کمک به حل موضوع انسانی باشد، دارای اهداف سیاسی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان خاطرنشان کرد: محاصره اقتصادی و اقدامات گروه‌های تروریستی از جمله دلایل وخامت اوضاع انسانی در سوریه است که ضروری است تا برای آن راه‌حل واقع‌بینانه و بی‌طرفانه‌ای اتخاذ شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: افخم ، تحولات ، آفریقا ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار