رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی:

زارعی: جشنواره بازی‌های زمستانی در همدان برگزار می‌شود/ دیواره‌های سنگ‌نوردی به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد

رضا زارعی در نشست خبری جشنواره زمستانی گرامیداشت دهه‌ فجر که امروز در فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی برگزار شد، گفت: جشنواره زمستانی گرامیداشت دهه فجر امسال در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، رضا زارعی در کنفرانس خبری جشنواره زمستانی سراسری افزود: جشنواره زمستانی سراسری کوهنوردی،‌ سنگ نوردی، یخ نوردی و کنگره‌ی غارشناسی از فردا به مناسبت گرامیداشت دهه‌ی فجر استارت می‌خورد.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 300 ورزشکار در قالب 50 تیم دراین رقابت‌ها حضور داشته باشند.

زارعی تصریح کرد: سنگ نوردی و یخ نوردی دو شاخه مهم ورزش‌های زمستانی به شمار می‌رود که سعی می‌شود این دوشاخه در المپیک در جایگاه مناسبی قرارگیرد.

رییس فدراسیون کوهنوردی وصعودهای ورزشی تاکید کرد: رشته‌ی کوهنوردی سابقه‌ی بالایی در ورزش کشورمان دارد اما رشته‌های یخ نوردی وسنگ نوردی از جمله رشته‌های جوانی هستند که به تازگی وارد بازیهای آسیایی شده‌اند و بازی‌های زمستانی سوچی نیز در همین قالب برنامه‌ریزی شده اند تا نظر  مسئولان فدراسیون جهانی کوهنوردی را برای آوردن این دوشاخه به المپیک جلب کنند.

وی ادامه داد: قرار است 300 سنگنورد از سراسر کشور در بازی‌های زمستانی شرکت کنند تا از میان این افراد، نفرات انتخابی تیمملی به رقابت‌های آسیایی و جهانی انتخاب و اعزام شوند.

زارعی اذعان داشت: رشته‌ی غار نوردی یکی از شاخه‌های رشته کوهنوردی محسوب می‌شود که اکنون دارای اتحادیه است وبیش از 3 دهه از عمر این رشته می‌گذرد.

رییس فدارسیون کوهنوردی وصعودهای ورزش ادامه داد: درکنگره غارشناسی که در ماه آتی برگزار می‌شود، از 15 میهمان خارجی دعوت کردیم تا دراین همایش شرکت کنند وتجارب خود را در اختیار غار نوردان ایران قرار دهند.

وی تصریح کرد: فدراسیون در صدد است در بعد آموزشی و در رشته عارشناسی با میراث فرهنگی تعامل داشته باشد چرا که شاهد تخریب‌های زیادی در غارهای کشور هستیم.

زارعی بیان داشت: در این دوره از رقابت‌های زمستانی جوایز ویژه‌ای در نظر گرفتیم و قرار است 6سکو به سنگ نوردان اختصاص پیداکنیم.

وی افزود: جوایز سنگ نوردان در این دوره از رقابت‌ها به ترتیب نفرات 700 هزار تومان، 500 و 400 هزار تومان است .

زارعی تاکید کرد: قرار است از دو مربی فرانسوی دعوت کنیم تا درمنطقه بیستون به عنوان مربی هدایت ورزشکاران را برعهده بگیرند.

رییس فدراسیون کوهنوردی در خصوص مشکلات فدراسیون کوهنوردی افزود: وزارت ورزش برای سال93، 30 دیواره به سنگ نوردان اختصاص داده است که با برطرف شدن مشکل دیوارهای سنگ نوردی که اکنون به تعداد انگشتان دست نمی‌رسد مشکل سنگنوردان که به عنوان ضعف فدراسیون محسوب می‌شود برطرف می‌شود.

وی افزود: ورزشکارانی مثل رضا علیپور یا دیگر سنگنوردان با در اختیار داشتن سالن اختصاصی توانستند نتیجه ‌ی خوبی کسب کنند اما در پایتخت ما شاهد کمترین امکانات برای کوهنوردان وسنگ نوردان هستیم.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در خصوص لیگ کوهنوردی گفت: اولین دوره لیگ کوهنوردی در سال آینده برگزار می‌شود برگزاری لیگ قهرمانی باعث می‌شود هزینه‌های فدراسیون کمتر شود وکمی از هزینه‌ها بر دوش باشگاه قرار بگیرد که این امر باعث می‌شود مسابقات بیشتری داشته باشیم وکیفیت لیگ ودیگر مسابقات افزایش یابد .

وی اذعان داشت: قرار است از اول اسفند تا 10 اسفند ماه جشنواره سنگنوردی برگزار شود. 14 اسفند ماه لغایت 16 اسفند ماه سال جاری نیز افتتاحیه یخ نوردی برگزار می‌شود.

زارعی در خصوص بازی‌های زمستانی سوچی خاطرنشان کرد: مسعود زینالی وزهره عبدالله خانی به عنوان نمایندگان کشورمان به بازی‌های زمستانی سوچی دعوت شدند واکنون نیز در این المپیک زمستانی حضور دارند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار