اسفنانی به باشگاه خبرنگاران خبر داد

بررسی کلیات طرح جرم سیاسی در کمیسیون حقوقی مجلس

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: کلیات طرح جرم سیاسی در کمیسیون حقوقی مورد بررسی قرار گرفت و واکاوی جزئیات این طرح در جلسه بعدی کمیسیون خواهد بود.

"محمد علی اسفنانی" سخنگوی کمیسیون  قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، به آخرین وضعیت طرح جرم سیاسی اشاره و با بیان اینکه این طرح در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شده است، اظهار داشت: پیش از این به کارگروه تخصصی کمیسیون قضایی مجلس ارجاع و پس از بحث پیرامون آن پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.

اسفنانی ادامه داد: اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه کاری بررسی طرح جرم سیاسی را آغاز می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: کلیات طرح جرم سیاسی در کمیسیون حقوقی مورد بررسی قرار گرفت و واکاوی جزئیات این طرح در جلسه بعدی کمیسیون خواهد بود.

گفتنی است؛ لایحه جرم سیاسی در سال 1363 از سوی دولت وقت به مجلس پیشنهاد شد این لایحه پس از بررسی به تصویب رسید و برای تطبیق آن با قانون اساسی و شرع به شورای نگهبان ارسال شد.  
 
شورای نگهبان ایرادات متعددی را نسبت به این لایحه وارد کرد، پس از آن با اصرار نمایندگان این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و از زمان ارسال این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون مسکوت مانده است.  
 
با این وجود بار دیگر با بررسی طرح جرم سیاسی، این موضوع بار دیگر در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف می‌شود، که در جلسات گذشته کمیسیون حقوقی مجلس، کلیات طرح  مذکور مورد تصویب قرار گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار