مرزبان آمريکايی يک مهاجر غيرقانونی را کشتند

یک مهاجر غیرقانونی که قصد ورود به آمریکا را داشت نزدیک مرز این کشور با مکزیک به ضرب گلوله ماموران گشت مرزی آمریکایی کشته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز، یکی از ماموران گشت مرزی آمریکا، یک مهاجر غیرقانونی را نزدیک مرز این کشور با مکزیک به ضرب گلوله کشت. 

اداره گشت مرزی آمریکا در بیانیه ای با  اشاره به اقدام چند مهاجر غیرقانونی به پرتاب سنگ به سوی این مرزبان گفت: « وی از بیم جان خود متوسل به اسلحه شد و به سوی یکی از مهاجران شلیک کرد.» 

این رویارویی در منطقه اوتی ماونتین در ایالت کالیفرنیای جنوبی نزدیک مرز مکزیک  رخ داد. 

اداره گشت مرزی آمریکا افزود این مرزبان قصد داشت چند مهاجر غیرقانونی را دستگیر کند که آنها شروع به پرتاب سنگ به سوی او کردند. یکی از سنگ ها به سر وی برخورد کرد. در این رویارویی که پیش از ساعت 7:00 صبح روز سه شنبه به وقت محلی( 15:00 به وقت گرینویچ) بروز کرد، دو مهاجر غیرقانونی دستگیر شدند. 

« اداره حفاظت مرزی و گمرک آمریکا » سال های اخیر به علت نگرانی‌ها از واکنش فوری مرزبانان به هر گونه رویداد با استفاده از اسلحه مورد انتقاد قرار گرفته است. 16 تن از اعضای کنگره سال 2012 خواستار تجدیدنظر در قوانین و سیاست های مربوط به توسل به زور از سوی  مرزبانان شدند. 

اداره حفاظت مرزی و گمرک آمریکا ماه سپتامبر اعلام کرد به افسران خود نحوه  دفع تهدیدها را بدون توسل به اسلحه آموزش خواهد داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار