سی سی تی وی: کاخ سفيد همزمان با نشست وین بازهم از گزينه نظامی عليه ايران حرف زد

شبکه تلويزيونی انگليسي زبان چين اعلام کرد، سخنگوی کاخ سفيد بر اين که گزينه نظامی عليه ايران هرگز از روی ميز برداشته نشده است، اما اولين گزينه آمريکا نيست، بار ديگر تأکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيونی سی سی تی وی چين، مجری اين شبکه ابتدا گفت: با وجود اين که آمريکا به طور کلی در رابطه چشم‌انداز احتمال موفقيت گفتگوهای هسته‌ای که با ايران هم اکنون در جريان است، محتاطانه خوش‌بين است، کاخ سفيد اعلام کرد، حل و فصل اين مسئله توسط ابزار نظامی، گزينه‌ای است که هرگز از روي ميز برداشته نشده است.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد، گفت: آن (گفتگوها) ممکن است منجر به (دستيابي به) توافق نشود، اما از آنجايی که اين گفتگوها فرصتی را فراهم آورده است، ما بايد از اين فرصت استفاده کنيم. 

وی در بخش ديگری از اظهاراتش افزود: از آنجايی که دست‌کم چشم‌اندازی وجود دارد که تهران ممکن است متمايل به قانع کردن جامعه بين‌المللي، از طريقي شفاف و قابل راستي‌آزمايي، باشد ، ما بايد اين مسير را، با استفاده از ابزار ديپلماتيک، دنبال کنيم. 

جي کارني افزود: حل و فصل اين موضوع (برنامه هسته اي ايران) با تمسک به نيروي نظامی، بايد مسئله‌ای باشد که ما به طور واضح هرگز از روی ميز برنداريم، اما اين نبايد اولين گزينه ما باشد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار