پیشنهاد ویژه؛

همراهی حرفه ای، از جنس صدف

ACER Aspire S7 یک اولترابوک فوق‌باریک است، که از شاخصه های آن می توان به باتری قدرتمند و کیفیت ساخت بالا اشاره کرد

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ S7‌ یکی از مدل‌هایی است که به راحتی نمی‌توان ویژگی‌های آن را زیر سوال برد و به همین دلیل توانسته است در مراجع مختلف بالاتری امتیازها را به خود اختصاص دهد. این مدل با وجود اینکه از یک باتری قوی‌تر استفاده می‌کند تنها 13 میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن هم حدود 1.3 کیلوگرم است.



طراحی

استفاده از آلومینیوم باعث شده تا وزن این الترابوک بسیار کم شود و همچنین بسیار محکم است. نکته قابل توجه این است که سطح بدنه این مدل از گلوریا گلاس پوشانده شده است. همانطور که می دانید تا به امروز این پوشش فقط بر روی صفحه نمایش ها تلفن همراه جهت جلوگیری از خط و خش استفاده می شده است که برای اولین بار ایسر سنت شکنی کرده و تمام سطح محصول خود را مجهز به این روکش کرده است. یک نمای براق و حیرت انگیز که چشم شما را خیره می سازد. همچنین ایسر برای سطح زیرین دستگاه خود از آلیاژ منیزیوم استفاده کرده تا سبکی و قدرت را یکجا به رخ بکشد.



ایسر از دو محور گشتاور استفاده کرده که با این ترتیب  پنل می‌تواند در دو موقعیت T شکل به ترتیب با زاویه‌های 105 درجه و 180 درجه موقعیت خود را حفظ کند. این شیوه طراحی به پنل لمسی S7‌ کمک می‌کند تا هنگام لمس انگشتان موقعیت ثابت خود را حفظ کند و پنل بدون لرزش و جابجایی مورد استفاده قرار گیرد. این در حالی است که می‌توان پنل را به راحتی توسط یک دست باز کرد.



این اولترابوک 13.3 اینچ است و بدنه درخشان آن دارای رنگ سفید صدفی است. حاشیه‌های ظریف پنل لمسی این مدل توسط یک نوار فلزی محافظت می‌شوند و قاب نمایشگر نیز به صورت یک فریم سفید اطراف صفحه نمایش را فرا گرفته است.



حاشیه های دستگاه
با وجود ضخامت این دستگاه، در حاشیه آن می ‌توان ویترینی از پورت‌ ها را مشاهده کرد. در لبه چپ دکمه پاور  در کنار محل اتصال آداپتور و درگاه نسل سوم USB یا همان USB3 و کارت خوان قرار گرفته است. در لبه سمت راست نیز یک درگاه نسل سوم USB، یک درگاه HDMI در اندازه کامل و یک درگاه تصویری میکرو Displayport تعبیه شده است. یک قفل فیزیکی نیز در این دستگاه وجود دارد که آن هم در سمت راست قرار دارد.





در این اولترابوک اسپیکرها در بخش جلوی دستگاه قرار گرفته اند و از فناوری دالبی Advanced Audio Codec پشتیبانی می‌کنند. این اسپیکرها با وجود اینکه برای استفاده معمولی طراحی شده اند اما با این حال می توانند در یک اتاق سرو صدای زیادی را به راه بیاندازند.



نمایشگر

نمایشگر 13.3 اینچی ایسر S7 از نوع لمسی و توانایی تشخیص همزمان 10 نقطه لمس را دارد. استفاده از یک پنل با استاندارد WQHD و کیفیت 2560x1440  پیکسل باعث تمایز این مدل از دیگر مدل ها است. این پنل به فناوری IPS مجهز شده و از این نظر می‌توان آن را با مدل‌های رتینا در مک‌بوک‌های اپل مقایسه کرد. از دیگر امتیازات این پنل، روشنایی آن است که بطور متوسط 300 واحد درخشندگی دارد  و با توجه به توانایی ها ، می تواند برای گرافیست ها نیز مناسب باشد.



امنیت
در این مدل امنیت دستگاه بیشتر نرم افزاریست و علاوه بر پشتیبانی از پلتفرم TPM نسخه 1.2 دارای یک مجموعه نرم‌افزاری ضدسرقت هستند که امکانات قابل توجهی را برای حفظ اطلاعات و جلوگیری از دسترسی سارقین به محتوای این اولترابوک می‌دهد.



مشخصات فنی

در این مدل از یک پردازنده Core i7-4500U دارای دو هسته پردازشی بر اساس معماری Haswell استفاده شده است. این پردازنده از فناوری‌هایی مثل هایپر تریدینگ برای افزایش تعداد هسته ‌های منطقی و توربو  بوست برای افزایش خودکار فرکانس پشتیبانی می‌کند.
این پردازنده به همراه هسته گرافیکی اینتل  HD Graphics 4400 فعالیت می‌کند که کارایی آن نسبت به مدل‌های قبلی افزایش قابل توجهی داشته است.



یکی از ویژگی ‌های فنی اولترابوک Aspire S7 که تاثیر زیادی در افزایش سرعت و کارایی آن داشته، استفاده از درایو SSD در حالت Raid 0 است. درایوهای SSD در مقایسه با هارد دیسک‌ ها دارای سرعت بالاتری هستند که این مقدار در هارد درایو های کوچ لپ‌تاپ‌ها نیز اختلاف قابل توجهی دارد. در حالت Raid 0 از دو درایو SSD استفاده می‌ شود که به صورت موازی فعالیت‌ می ‌کنند و در نتیجه این همکاری سرعت انتقال اطلاعات تا دو برابر افزایش پیدا می‌ کند. این درایوها روی یک ماژول mSATA قرار دارند.

عمر باتری
عمر باتری این دستگاه  نسبت به نسخه قبلی افزایش قابل توجهی داشته است و هنگام اجرای ویندوز هشت با کمترین سطح روشنایی و وایرلس خاموش، می‌تواند بیش از 12 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. این زمان حین مرور اینترنت از طریق شبکه وایرلس یا هنگام مشاهده فیلم با کیفیت 1080p نیز به 6 ساعت می‌رسد.

نتیجه گیری
در اولترابوک ACER Aspire S7-392 نوآوری‌های زیادی به چش می خورد.  برای مثال می توان به سنت شکنی در مورد استفاده از گلوریا گلاس  اشاره کرد چرا که هنوز این فناوری در شهر موبایل ها مورد استفاده قرار می گیرد. هرچند این استحکام در بدنه آلومینیومی و سبک این مدل هم دیده می‌شود به عنوان مثال استفاده از دو محور گشتاور در لولاها کمک زیادی به حفظ موقعیت پنل لمسی این مدل کرده است. عمر باتری بالا با وجود استفاده از یک نمایشگر با کیفیت عالی  نیز از دیگر مزیت‌های این مدل است. ایسر Aspire S7 ضخامتی در حدود 13 میلی‌متر دارد و یک مدل فوق‌باریک در میان لپ‌تاپ‌ها است وزن این دستگاه نیز تنها 1.3 کیلوگرم است بنابراین با یک اولترابوک حرفه‌ای روبرو هستیم که علاوه بر تمام امتیازاتی که در بخش طراحی و امکانات دارد از نظر توان پردازش نیز در جایگاه مناسبی قرار گرفته است. این دستگاه با توجه به وزن و ابعاد و البته کارایی می تواند برای همگان مناسب باشد. البته کسانی که به زیبایی و کیفیت اهمیت زیادی می دهند بدون شک این مدل برایشان یک همراه بی چون چرا به حساب می آید.



این اولترابوک را هم اکنون می توانید قیمت 5/150/000 تومان با 2 سال گارانتی سازگار در بازار تهیه کنید.

گزارش از: حسین عالیان
برچسب ها: دریچه ، اولترابوک ، ایسر ، معرفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.