سنندج/رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

مرزها در رونق اقتصادی کشور نقشی تعیین کننده دارند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: آمار و ارقام مبادلات مرزی، رفت و آمد مسافر، تجارت کالا و ترانزیت در مرزهای کشور در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مرزها در رونق اقتصادی کشور نقشی تعیین کننده دارند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،کشاورزیان در مراسم افتتاحیه پایانه مسافربری مرز رسمی باشماق مریوان گفت: از سال 85 که مرز باشماق به عنوان مرز رسمی کشور شناخته شد 15 میلیون دلار اعتبار از سوی سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور برای ساماندهی این مرز هزینه شده است.
وی افزود: به منظور بهسازی جاده سنندج مریوان باشماق نیز تاکنون بیش از 35 میلیون دلار اعتبار هزینه شده و امید می‌رود با تزریق اعتبارات جهشی به این پروژه گام‌های مؤثری برای اتمام آن برداشته شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: هدف دولت برقراری ارتباط بیشتر با همسایگان از جمله عراق است که این ارتباط در سایه تلاش های صورت گرفته در سال‌های اخیر رشد خوبی یافته است.
کشاورزیان با اشاره به اهمیت مرزها در اقتصاد کشور گفت: آمار و ارقام مبادلات مرزی، رفت و آمد مسافر، تجارت کالا و ترانزیت در مرزهای کشور در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مرزها در رونق اقتصادی کشور نقشی تعیین کننده دارند.
وی افزود:مرز باشماق مریوان به عنوان یکی از مرزهای رسمی ایران در استراتژی اقتصادی کشور نقشی تعیین کننده دارد و با سرمایه‌گذاری بیشتر در این مرز رونق روابط اقتصادی بین ایران و عراق بیش از پیش محقق می‌شود./س
انتهای پیام/
برچسب ها: رونق ، مرز ، باشماق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.