با حضور سردار کارگر برگزار شد

تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه ادبی دفاع مقدس

با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از خانواده‌های شهید احمدی روشن،‌مرحوم امیرحسین فردی و برگزیدگان آثار چاپی و ارسالی ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه ادبی دفاع مقدس که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد از خانواده‌های شهید احمدی روشن و مرحوم امیرحسین فردی بنیانگذار این جشنواره در عرصه ادبیات پایداری تجلیل به عمل آمد.  
 
در این تجلیل که با حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس، پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ امیر سرتیپ گلفام رئیس سازمان نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش برگزار شد، پدر شهید احمدی روشن و فرزند مرحوم امیرحسین فردی لوح تقدیر دریافت کردند.  
 
در تجلیل از آثار چاپی ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه ادبی دفاع مقدس شورای داستان سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در مراسم جایزه ادبی یوسف ششم داستان‌های کوتاه کمین مجنون از اکبر صحرایی به دلیل پایان خوب و حضور هم‌میهنان مسلمان در دفاع از هویت ملی، خدای دریاها از بیژن کیا به خاطر نگاه مسئولانه و جسورانه، سمفونی ماهی‌های شیشه‌ای از محمدمهدی رسولی ، تلاقی از محمدرضا دامرودی، ساعت از سیدرضا علوی، سمندر از آرزو مهبودی، به عنوان نفر سوم و چهارصدمین نفر از پرویز شیشه‌گران به عنوان نفر دوم و چتر کبود از جواد افهمی به عنوان رتبه اول تجلیل شدند.  
 
در بخش دوم این تجلیل که با حضور سیدعباس صالحی معاونت وزارت ارشاد، استاد سرشار و استاد مختومی از نویسندگان دفاع مقدس، سردار آقابابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس برگزار شد، در بخش آثار ارسالی داستان‌های کوتاه، ساعت پنج و نیم از بهناز ضراب‌زاده، کریم قرقی از حسن حسینی ارسنجانی، زمین پاک از مریم محمدی، خوش قول ترین آدم دنیا از سهیلا سرداری، بچه محل از محسن صادق‌نیا، روایات فتح و روایات فجر از مجید خادم، یک ماهی در امداد سطر آخر از رضا کاظمی، آب از محبوبه حاجی‌مرتضایی، من اینجا چه کار می‌‌کنم از رقیه کریمی، پرنده و خاکریز از معصومه عیوضی، ننه حکیمه از منیره محمدی، بی بی برگ بید از محمد اسماعیل حاجی علیان، نامیه از سمیه حسینی، پریا از محمدرضا شرفی، پرنده‌تر از حامد امامی و نقش غار از زهرا ریحانی و اینجا همه تو را می‌شناسند از سید ابراهیم پیره به عنوان رتبه سوم، عباس از ابوالفضل بصیری به عنوان رتبه دوم و بدو سمیره، سمیره بدو از اشرف شریف رمضانی به عنوان نفر اول انتخاب شدند.  
 
در پایان این تجلیل استاد سرشار نوییسنده دفاع مقدس و داور این جشنواره گفت:‌ ادبیات مقاومت باید پایش را از مرزهای ایران آن طرف‌تر بگذارد.  
 
وی افزود: در لبنان آثار ادبیات مقاومت شکل گرفته و در بحرین نیز شکل خواهد گرفت و در عراق نیز به زودی شیعیان مظلوم این ادبیات مقاومت را شکل خواهند داد اما فعلا کسی به آنها جایزه نمی‌دهد.  
 
سرشار تصریح کرد:‌ اگر ایران به عنوان ام‌القرای فعلی جهان اسلامی مرزهای جغرافیایی را به مرزهای عقیدتی تبدیل نکند چه کسی می‌تواند ادبیات مقاومت را در کل جهان اسلام بگستراند.  
 
این داور جشنواره خاطرنشان کرد: امروزه بیش از یک میلیون شیعه سوری قتل عام و مورد تعرض واقع می‌شوند، و انشاءالله در سال‌های آینده نویسندگان آنها را در اینجا داشته باشیم.  
 
گفتنی است در پایان این مراسم فیلم سینمایی "شیار 143" که در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و جوایزی را به خود اختصاص داد، اکران خصوصی شد.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: فردی ، تجلیل ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار