"سلطانی فر":

هنرمندان صنایع دستی در فروش محصولات خود حمایت می‌شوند

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری از برنامه ریزی برای تعامل بیشتر با هنرمندان هنر های سنتی و صنایع دستی و حمایت از آنها خبر داد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از امکان و جاذبه های تاریخی استان کرمان به برنامه های حمایتی ازصنایع دستی و هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و گفت: ما در زمینه صنایع دستی بضاعت و توانمندی زیادی داریم بطوریکه از 460 رشته صنابع دستی شناخته شده درجهان بیش از 350  نوع از آن در کشور ما فعال است.
 
وی ادامه داد: بیش از دو میلیون نفر از جمعیت ما  در تولید صنایع دستی فعال هستند و حدود 300 هراز نفر از آنها با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری ارتباط دارند.
 
وی افزود: یکی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی این است که  با دیگر هنرمندان نیز تعامل داشته باشیم و آنها در تامین نیازهایشان یاری دهیم؛ همچنین در راستای فروش محصولاتشان  در داخل و خارج از کشور فعالیت بیشتری انجام دهیم که باعث روتق صنایع دستی  از نظر هنری، هویتی و اقتصادی شود.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه به بازدید خود از  شهر و ارگ راین اشاره کرد و گفت: ارگ راین در مساحتی بیش از 22 هرا متر  و در حدود  دوهزار  و 700  سال  پیش بنا شده و دارای پتانسیل خوبی برای جدب گردشگر است.
 
وی در خصوص مرمت و بازسازی ارگ تاریخی راین توضیح داد: بسیاری از بخش های  اصلی این ارگ مرمت و بازسازی شده و بخش ‌های جانبی هم نیازمند کار بشتری است.
 
 وی در ادامه گت: ارگ راین می‌تواند به عنوان یکی از سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری یرای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صنایع دستی هدش
۱۳:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
برپایی نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان و دانشجویان صنایع دستی از 6 اسفند به مدت 4 روز در باغ موزه سینمای ایران
از ساعت 8 صبح تا 22
سفال - سرامیک - سفره هفت سین در طرح های نو با نگاهی به قدمت روزگار هنر ایران زمین .
آخرین اخبار