مسوولانی که به جای پایه دکل،دور خودشان فنس کشیدند:

معادلات میزبانی دیزین برای مسابقات اسکی قهرمانی آسیا پیچیده تر شد

با حادثه تلخ فوت اسکی باز کشورمان در پیست دیزین،معادلات میزبانی این پیست برای مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا پیچیده تر و به چالش کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،هفته گذشته بود که نوید شاهسوندی اسکی باز 28 ساله کشورمان در حین اسکی و در برخورد با پایه تله کابین دیزین به کما رفت و پس از چند روز دچار مرگ مغزی شد و جان خود را از دست داد.

عادت کرده ایم بعد از هر حادثه دنبال مقصر بگردیم اما این بار پای جان یک انسان در میان است.این کمترین وظیفه مسوولان دیزین بود که به دور پایه دکل فنس و توری بکشند حتی اگر سولقانی مدیر این پیست معتقد باشد فنس نمی توانست مانع این حادثه شود.

این انتظار زیادی نیست که مسوولان پیست های کشور در روزهایی که دغدغه افزایش قیمت بلیت دارند به این فکر کنند که برای امنیت پیست چه کرده اند.

چگونه است که در پیستی با چنین وسعت یک پزشک استخدام نمی کنیم.بد نیست مسوولان این پیست ها از مدیریت بحران هم چیزی بدانند.از اینکه حادثه خبر نمی کند.


ناامنی مختص دیزین نیست/مسوولان از خواب زمستانی بیدار شوند

ناامنی پیست ها مختص دیزین نیست.کمتر از 2 ماه پیش بود که در شمشک در رفتن گیت یکی ازتله سیژها باعث شد تا اسکی باز از ترس خودش را به زمین پرتاب کند و صدمه ببیند و یا قطعی برق ساعت ها مردم را بین زمین و آسمان معلق نگه داشته بود.
کمبود برف در پیست های کشور نیز زنگ هشداری است برای آنها که به قول یکی از بستگان نوید شاهسوندی،جان انسانها ارزشی برایشان ندارد.



میزبانی به شرط ترس!

ناصر طالبی سرپرست فدراسیون اسکی معتقد است پیست های ایران امنیت ندارند.این سخنان کسی است که خودش یکی از میزبانان این رقابت در چند روز آینده خواهد بود.
مدیر دیزین می گوید این سخنان طالبی اگر به گوش شرکت کنندگان برسد آنها را از آمدن به مسابقات قهرمانی آسیا منصرف خواهد کرد.به هر حال هر کشوری در اولویت اصلی اش برای حضور در یک مسابقه امنیت جانی ورزشکارانش است.
شرایط میزبانی آتی با این وضعیت بسیار مبهم است و انتظار می رود تا ظرف چند روز آینده تصمیمی منطقی برای آن گرفته شود.


مقصر اصلی حادثه اخیر باید هرچه زودتر مشخص شود و حداقل کاری که مسوولان می توانند کنند جلوگیری از تکرار این حادثه برای فرد دیگر است.اما تا به امروز همه تقصیرها را بر گردن دیگری انداخته اند انگار مسوولان به جای پایه دکل دور خودشان فنس کشیده اند.









برچسب ها: اسکی ، دیزین ، شاهسوندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار