رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد

تهیه طرح جامع احیا و بازسازی "اماکن تاریخی" از سال آینده

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: یکی از سیاست هایی که سازمان "میراث فرهنگی" در سال آینده اجرا دنبال خواهد کرد، تهیه طرح جامع احیا و بازسازی "اماکن تاریخی" است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مسعود سلطانی فر در حاشیه بازدید از موزه تاریخی شهر ستان جیرفت در جمع خبرنگاران افزود:بسیاری از "اماکنتاریخی"مانند: کاروانسراها و  بناهای تاریخی متعددی که در سطح شهر و در بافت فرسوده وجود دارد با تهیه طرح جامع احیا، مرمت و نظارت و استفاده از توان بخش خصوصی در این خصوص، منابع مردمی از نابودی نجات پیدات می‎کنند و برای نگهداری آن‎ها نیز نه تنها هزینه نمی‎پردازیم، بلکه اشتغال‌زایی ایجاد می‎شود.
 
وی اقزود:وظیفه ما وظیفه حاکمیتی است، باید سیاستگذاری، نظارت و چگونگی بهره‎برداری از این ظرفیت‎ها توسط بخش خصوصی را مشخص کنیم، ساز و کار در بخش گردشگری مشخص است، بنابراین باید در بخش میراث فرهنگی چگونگی بهره‎برداری از این ظرفیت را مشخص کرده و در راستای مرمت و حفظ آن حرکت کنیم.

سلطانی فر در یخش دیگری از صحبتهای خود به ظرفیت بالای استان کرمان در گردشگری اشاره کرد و توضیح داد: با تهیه طرح جامع گردشگری برای این منطقه چگونگی بهره‎برداری از جاذبه‎های میراثی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی مشخص می‎شود و به دلیل شرایط تاریخی و طبیعی شهرستان جیرفت در آینده یکی از قطب‎های مهم گردشگری می‎شود.

 وی درپاسخ به این سوال که چرا شهر ستان جیرفت اداره کل ندارد گفت: به نظر می رسد که این تمدن غنی و شهرستانهای همجوار این تمدن استحقاق داشتن اداره مستقل را دارند و امیدواریم در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد، ولی حضور میراث فرهنگی  با وجود پایگاه، پررنگ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اماکن ، تاریخی ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار