کاربران فضای مجازی به افراد غریبه اعتماد نکنند/انتشار عکس خصوصی شگرد سارقان اینترنتی

افرادی که با هدف اخاذی از دو شهروند لرستانی اقدام به انتشار تصاویر و فیلم های خصوصی آنها در اینترنت کرده بودند توسط پلیس فتای لرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی لرستان ظهر شنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت: در پی شکایت دو شهروند مبنی بر اینکه افرادی ناشناس اقدام به انتشار فیلم ها و تصاویر خصوصی آنها در اینترنت کرده اند موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
 
سرهنگ بهشتی ادامه داد: در این رابطه پرونده مقدماتی تشکیل و تحقیقات تخصصی و ویژه کارآگاهان در فضای مجازی و سایتهای اینترنتی انجام یافت که سرانجام با استعلام از شرکت پشتیبان و رد زنی فنی، ایجاد کنندگان سایت شناسایی شدند.
 
وی عنوان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات طی هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضایی دو متهم توسط ماموران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند که در تحقیقات صورت گرفته متهمان وقتی که با مدارک و مستندات مستدل و محکم و ادله الکترونیکی پلیس مواجه شدند به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را از این کار اخاذی و کسب مال عنوان کردند.
 
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی لرستان تهدید و اخاذی به وسیله انتشار تصاویر و اطلاعات محرمانه و خصوصی شهروندان را یکی از شیوه های مجرمان سایبری عنوان کرد و یادآور شد: افراد تبهکار به بهانه های مختلف طعمه های خود را فریب داده و به اطلاعات شخصی آنها دست پیدا می کنند و از این راه به راحتی از افراد اخاذی می کنند.
 
سرهنگ بهشتی تصریح کرد: لازم است همشهریان بیشتر از همیشه هوشیار بوده و از اعتماد به افراد غریبه خودداری کرده و فیلم ها و تصاویر خصوصی خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار