آشتیانی: تعطیلی یک ماهه فوتبال فاجعه است/سازمان لیگ به کارشناس خبره برنامه ریز نیاز دارد

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: متاسفانه سازمان لیگ فاقد کارشناس برنامه ریز است و برای شخص "تاج" سخت است که تمام امور فوتبال، اعم از مدیریت و برنامه ریزی را تنهایی انجام دهد.

ابراهیم آشتیانی کارشناس و پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص تعطیلات یک ماه لیگ برتر فوتبال به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به هیچ وجه تعطیلات یک ماه لیگ برتر را نمی‌پذیرم و به شدت با آن مخالفم.

وی در ادامه افزود: اینکه من تعطیلات لیگ برتر را نمی‌پذیرم فقط به این دلیل نیست که به تعطیلات عقیده‌ای ندارم بلکه از لحاظ علمی هم مردود است.

آشتیاین تصریح کرد: باید بگویم تعطیلات فوتبال فاجعه است، درهیچ جای دنیا این مدت زمان فوتبال راتعطیل نمی‌کنند ولی درکشور‌ ما بی رویه فوتبال تعطیل می‌شود که این نکته متفاوت از فوتبال همه جای دنیاست.

پیشکسوت فوتبال کشورمان از لحاظ علمی به مضرات تعطیلی فوتبال پرداخت واضافه کرد: متاسفانه باید اعلام کنم ما چون اسم حرفه‌ای بودن را یدک می کشیم باید قوانین و برنامه‌های فوتبال ما اعم از زمان بازیها ، ریکاوری بازیکنان و سایر برنامه‌ها حرفه‌ای باشد، ولی متاسفانه به این شکل نیست. از لحاظ علمی هم باید اعلام کنم ریکاوری، بدنسازی وآمادی بازیکن باید 72 ساعت طول بکشد و این تعطیلی یک بازیکن را از شرایط مسابقه خارج می کند من اعلام می کنم با این تعطیلات یک باشگاه چه کارهایی می‌خواهد انجام دهد، به طور قطع وجود تعطیلات یک ماهه باعث میشود که به باشگاه ، بازیکن و حتی تیم ملی ضربه بزند و حتی باعث می‌شود بازیکنی از باشگاه‌ها انتخاب نشود و کیفیت لیگ به پایین‌ترین سطح خود میرسد و بازیکنان کلیدی آسیب می بینند.

وی با اشاره به فوتبال اروپا هم تصریح کرد: شما " منچستر" را مثال بزنید، هم در لیگ انگلستان و هم در جام حذفی و هم در لیگ باشگاه های اروپا بازی می کند، هیچ مشکلی هم بوجود نمی‌آید. ظرف دوساعت یک بازیکن را ریکاوری و آماده می کنند زیرا علمی و بر اساس علم فوتبال پیش می رود. در واقع تعطیلات ده روزه ،‌ یک ماهه در تیم و سایر تعطیلات نه تنها علمی نیست بلکه با علم روز فوتبال منافات دارد. ما ادعای حرفه ای شدن را داریم و باید مطابق اصول حرفه ای فوتبال پیش برویم واین تعطیلات به فوتبال ما ضربه می‌زند.

آشتیانی بیان کرد: تعجب می‌کنم بازیکنی که در شرایط مسابقه قراردارد و باید 72 ساعت بعد از یک بازی آماده بازی دیگری شود با این یک ماه تعطیلی ازشرایط مسابقه دور شده است و بعد از سه یا چهار بازی باز هم از شرایط مسابقه خارج می شود.

کارشناس فوتبال کشورمان به عدم برنامه رزیزی به عنون علت اصلری تعطیلات پرداخت و اضافه کرد: متاسفانه برای چنین روزهایی ما کارشناس برنامه ریز نداریم که بر اساس علم روز فوتبال برنامه ریزی کند و چنین اتفاقاتی که به ضرر باشگا‌ها ، تیم ملی و بازیکنان باشد رخ ندهد.

وی سپس با اشاره به سازمان لیگ برتر فوتبال کشورمان ادامه داد: متاسفانه شما ببینید در سازمان لیگ چند کارشناس برنامه ریز وجود دارد؟ باید بگویم اصلاً وجودندارد، البته نباید از زحمات " تاچ" غافل شد زیرا وی کارهای فراوانی را در این زمان مدیریت انجام داده است، ولی باید بگویم " تاج" مدیر است و باید پذیرفت به تنهایی کار کردن مشکل است و می دانم برای تاج سخت است به تنهایی همه امورات را انجام دهد، بلکه سازمان لیگ نیاز به چند کارشناس خبره برنامه ریز دارد که متاسفانه سازمان لیگ فاقد آن است.

آشتیانی تاکید کرد: در کشورهای صاحب سبک فوتبال جهان و اروپا وقتی تیمی از لیگ برتر به دسته پایین تر سقوط میکند به این تیم کمک می کنند و دلایلش را بررسی می‌کنند، مثلاً به " ویگان" اشاره می‌کنم. وقتی در آستانه حذف قرار گرفت لیگ کشور انگلستان وقتی علت ناکامی این تیم رابررسی کرد دلیلش  بودجه کم و حذف مربی تغذیه‌ای این تیم عنوان شده بود، اما در کشورهای ما چه کسی به " مس" که از تیمهای خوب کشورمان است کمک می‌کند یا چه کسی به سایر تیمهای در آستانه سقوط کمک میکند؟

پیشکسوت فوتبال کشورمان اظهار کرد: چه کسی به تیمهای درحال سقوط رسیدگی می کند؟ آن وقت ما ادعای حرفه‌ای شدن را داریم! ما حتی از کشورهای آسیایی هم عقب تر هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی خوب ودقیق به استانداردهای علمی روز فوتبال نزدیک شویم و شاهد موفقیت روز افزون فوتبال مان، چه در عرصه‌ملی و چه در عرصه باشگاهی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فاجعه ، تاج ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار