اردبیل/

تولید 70 درصد محصولات سر درختی استان اردبیل در مشگین‌شهر

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: استفاده بیش از حد سموم در سال‌های اخیر به باغ‌های مشگین‌ شهر ضربه‌ای مهلک وارد کرده به طوری که کیفیت محصولات را نیز به شدت کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید حمید عباداللهی امروز در جلسه کارگروه کشاورزی در مشگین‌ شهر اظهار داشت: ما در شهرستان مشگین‌ شهر پیش از این شاهد فعالیت هفت مرکز عرضه سموم شیمیایی به شکل قانونی و پروانه‌ دار و فعالیت 9 مرکز غیرمجاز در این زمینه بودیم که با توجه به مشکلات به وجود آمده در تولید محصولات باغی در سال‌های اخیر تصمیم گرفتیم این مراکز را ساماندهی کنیم.

وی گفت: بر اساس تصمیم کارگروه بخش کشاورزی و با هدف نظارت بیشتر بر فعالیت مراکز عرضه سموم شیمیایی سه مرکز غیرمجاز در مشگین‌شهر پلمپ شد.

فرماندار شهرستان مشگین‌ شهر یادآور شد: استفاده بیش از حد سموم در سال‌های اخیر به باغ‌های مشگین‌شهر ضربه‌ای مهلک وارد کرده به طوری که کیفیت محصولات را نیز به شدت کاهش داده است.

عباداللهی با بیان اینکه 70 درصد محصولات سردرختی استان اردبیل در مشگین‌ شهر تولید می‌شود، گفت: این شهرستان دارای 14 هزار هکتار باغات مثمر است که تولیدات محصولات متنوع در آنها با کیفیت و مطلوبیت خاص انجام شده و تلاش بر این است تا با رفع مشکلات موجود این وضعیت ارتقا یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در دو سال اخیر با بررسی کارشناسان بخش کشاورزی متوجه شدیم که عده‌ای از داروخانه‌ها و مراکز عرضه سموم اقدام به فروش سموم تاریخ گذشته کرده‌اند که این تبعات زیانباری را به دنبال داشته و سبب خشکی درختان و کم‌باردهی آنها شده و کیفیت تولید را نیز به حداقل رسانده است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: مشگین ، شهر ، محصولات ، سردرختی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.