در دیدار سفرای جدید آلبانی، فیجی، لتونی و فیلیپین؛

"ظریف" بر رویکرد دولت جدید مبنی بر تعامل سازنده با کشورهای خارجی تاکید کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدارهای جداگانه سفرای جدید آلبانی، فیجی، لتونی و فیلیپین با اشاره به رویکرد دولت جدید مبنی بر تعامل سازنده با کشورهای خارجی بر وجود ظرفیت‌ها و زمینه‌های گسترده همکاری به جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا از جمله کشورهای آلبانی و لتونی تاکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، سفرای جدید کشورهای آلبانی، فیجی، لتونی و فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه سوم اسفند ماه به طور جداگانه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به وی تقدیم کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدارهای جداگانه سفرای جدید آکردیته آلبانی و لتونی با اشاره به رویکرد دولت جدید مبنی بر تعامل سازنده به کشورهای خارجی بر وجود ظرفیت‌ها و زمینه‌های گسترده همکاری به جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا از جمله کشورهای آلبانی و لتونی تاکید کرد.

ظریف با اشاره به مشترکات و روابط دیرینه بین آلبانی و تیرانا با بهره‌گیری از تجارب و تلاش‌های گذشته پیش از بیش گسترش یابد.

وی همچنین با اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه بیش از پیش روابط دو و چند جانبه با کشور لتونی بر نقش مهم این کشور برای توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپا به خصوص با توجه به ریاست این کشور در اتحادیه اروپا از سال آینده تاکید کرد.

ظریف همچنین در دیدارهای جداگانه سفیر جدید و آکردیته، فیجی و نیز سفیر مقیم فیلیپین در تهران بر اهتمام دولت جدید کشورمان برای توسعه و گسترش روابط با کشورهای آسیایی تاکید کرد و ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری بین ایران با کشورها به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری و نیز گردشگری فراوان توصیف کرد.

گنس موچا، روبین تایر، آتیس آسیاتیس سفرای جدید و آکردیته آلمانی، فیجی و لتونی ادواردو مارتین ونز سفیر جدید مقیم فیلیپین در تهران نیز با ابراز خرسندی از دیدار و حضورشان در ایران، گزارشی از روند کنونی توان خود را برای گسترش و توسعه بیش از پیش و همه جانبه روابط به خصوص در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی وگردشگری به کار خواهند گرفت.

سفرای آلبانی و لتونی بر علاقمندی کشورهای مختلف در اتحادیه اروپا برای توسعه و گسترش روابط با ایران در فضای جدید تاکید کردند وسفیر لتونی ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست آتی کشورش بر اتحادیه اروپا شاهد ارتقا و گسترش بیش از پیش روابط در ابعاد دو جانبه و چند جانبه باشیم.

سفرای جدید فیجی و فیلیپین نیز بر وجود ظرفیت‌های گسترده برای توسعه روابط به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و نیز گردشگری بین ایران با کشورهای خود تاکید و ابراز امیدواری کردند با پیگیری توافقات فی‌مابین شاهد جهشی قابل توجه در روابط موجود باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشور ، دیدار ، جداگانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار