سازمان پزشکان بدون مرز:

جامعه جهانی‌ بحران آفریقای مرکزی را به حال خود رها کرده‌است

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد جامعه جهانی بحران بسیار خشونت بار و شدیدا فرقه‌ای در جمهوری آفریقای مرکزی را عملا به حال خود رها کرده‌است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "دکتر جوآنی لیو" رئیس سازمان پزشکان بدون مرز گفت : من شاهد سطح بالایی از خشونت بوده‌ام و هم‌اکنون باید به این موضوع رسیدگی شود.

این پزشک اهل ایالت "کبک" کانادا از فقدان " مبهوت کننده " تعامل و انسجام مقامات سیاسی در شورای امنیت سازمان ملل و نیز واکنش محدود کشورهای آفریقایی و اتحادیه آفریقا در قبال بحران در جمهوری آفریقای مرکزی انتقاد کرد.

در چند ماه گذشته ، نزدیک به صدهزار مسلمان از جمهوری آفریقای مرکزی عمدتا به کشور همسایه "چاد و کامرون" فرار کرده‌اند. نهصد هزار تا یک میلیون نفر نیز در داخل کشور آواره هستند.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز اطلاع دارد که حدود پانزده هزار نفر در بیمارستان‌ها ، مساجد و کلیساها گرفتار شده‌اند و نگرانند بدست گروههای مسلح کشته شوند. این افراد قادر نیستند  به خانه‌های خود باز گردند.

"لیو" که اخیرا از جمهوری آفریقای مرکزی دیدار کرده است افزود : اکنون مسلمانان بیشتر از دیگران هدف قرار می‌گیرند.

در "بانگی" پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی ، حدود 413 هزار نفر در مکان‌های موقت سکونت می‌کنند.

حدود 100 هزار مسیحی نیز در فرودگاه "امپوکو" داخل یک آشیانه رها شده هواپیما زندگی می‌کنند که اطراف آن را هواپیماهای از رده خارج احاطه کرده‌اند. این افراد هر کدام روزانه کمتر از چهار لیتر آب در اختیار دارند در حالی که این میزان باید حداقل بیست لیتر باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
سلام واقعا شرم آوره
چرا هیچ اقدامی صورت نمیگیره نه بیانیه ای نه راهپیمایی نه حرکتی نکنه نشستید امام زمان بیاد
آخرین اخبار