فرانسه بار دیگر خواستار انتقال قدرت در سوریه شد

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد گفت: انتقال قدرت از طریق سیاسی تنها راه حل فاجعه انسانی در سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه؛ "ژرار ارو"  نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد  تاکید کرد: از اینکه این قطعنامه با اجماع به تصویب رسید ابراز خوشنودی می‌کنیم. امکان نداشت شورای امنیت تصمیمی به جز تصویب این قطعنامه بگیرد. 

وی خاطرنشان کرد: تصویب این قطعنامه بسیار ضروری بود از این رو فرانسه از همان آغاز از این طرح که استرالیا، لوگزامبورگ و اردن آن را ارائه کرده بودند حمایت کرد. ما از این کشورها تشکر می‌کنیم.

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد مدعی شد: کمک‌های بشردوستانه به ملت سوریه نمی‌رسد. ما نباید احمق باشیم. 

وی تاکید کرد: همه طرف های درگیر در سوریه بویژه نظام حاکم بر این کشور باید این ندا را بشنوند و آن را به صورت عملی اجرا کنند.  در صورتی که مفاد این قطعنامه اجرا نشود شورای امنیت باید قطعنامه های دیگری به تصویب برساند. 30 روز دیگر ما در این مکان جمع خواهیم شد تا شاهد نتیجه این قطعنامه باشیم در صورتی که این قطعنامه اجرا نشده باشد، ما تدابیر ضروری در این زمینه اتخاذ خواهیم کرد.

"ژرار ارو" در پایان تصریح کرد: فاجعه انسانی در سوریه تنها از طریق فرایند سیاسی انتقالی پایان می یابد ما نمی توانیم توقف مذاکرات در ژنو را بپذیریم. نظام سوریه مسئول شکست مذاکرات ژنو دو تلقی می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار