فردا كنگره جهاني موبايل در بارسلونا شروع بكار مي كند

آغاز روزهاي هيجان انگيز دنياي موبايل با معرفي چندين گوشي و تبلت جديد

كنگره جهاني موبايل از فردا به مدت سه روز در بارسلونا برگزار مي شود كه طبق روال سالهاي گذشته شركت هاي بزرگ فناوري محصولات جديد خود را در اين رويداد رونمايي مي كنند.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اگر شما نیز از جمله دوستداران جدیدترین گوشی‌های هوشمند هستید، مطمئنا باید پیگیر اخبار و رویدادهای کنگره جهانی موبایل باشید. نمایشگاه سالیانه‌ای که از فردا در بارسلونا برگزار خواهد شد و مملو از گوشی‌ها، تبلت‌ها و گجت‌های الکترونیکی پوشیدنی از هر رنگ، شکل و اندازه‌ای خواهد بود.
در اين گزارش همراه ما باشيد تا برخي از محصولاتي كه قرار است در اين رويداد بزرگ رونمايي شوند را با هم مرور كنيم.


 سامسونگ 

 Samsung Galaxy S5 گل سرسبد سامسونگ در كنگره موبايل



حرف و حدیث‌های زیادی حول و حوش مشخصات احتمالی سامسونگ گلکسی اس۵ وجود دارد که همین امر معرفی این گوشی هوشمند در این نمایشگاه را محتمل‌تر می‌کند. با صفحه نمایش ۲K، اسکنر اثر انگشت، اندروید ۴٫۴ کیت کت و دیگر مشخصه‌های جالب این گوشی هوشمند می‌تواند تضمینی برای ادامه فروش خوب محصولات سامسونگ باشد.

ساعت جدید و ارتقایافته Samsung Galaxy Gear



اين ساعت جديد دارای سیستم عامل تیزن خواهد بود.  انتظار می رود که این شرکت کره ای نسل جدید ساعت های هوشمند خود را همراه با اسمارت فون گلکسی اس ۵ در رویداد MWC 2014 و در تاریخ ۲۴ فوریه معرفی کند.

طبق این گزارش، ساعت هوشمند جدید سامسونگ دارای نسخه جدیدسیستم عامل HTML5 تیزن است. این نسخه جدید به سامسونگ اجاز می دهد تا توسعه دهندگان وب را برای ساخت اپلیکشن های مختلف جذب کند.

سامسونگ در كنگره موبايل از چه تبلتي رونمايي مي كند؟
 احتمالا سامسونگ در اين رويداد از چند تبلت هم رونمايي مي كند. یکی از این محصولات، یک تبلت ۱۰ اینچی با نام SM-T530 است که به نظر می رسد تبلت سطح بالایی نباشد.  ظاهرا این محصول از سری تبلت های Galaxy Tab خواهد بود که معمولا قیمت مناسبی هم دارند. هیچگونه امکان ارتباطی از طریق شبکه های موبایل برروی این تبلت وجود ندارد.
 

دیگر محصول سامسونگ، تبلتی ۸ اینچی با نام SM-T330 است که براساس شایعات همان Galaxy Tab 4 خواهد بود. این دستگاه هم قابلیت ارتباطی از طریق سیم کارت را ندارد. سامسونگ سال میلادی جدید را معرفی تبلت هایی جدید و متنوع آغاز نموده و ظاهرا قصد دارد با عرضه محصولاتی متنوع در سایزها و با قیمت های مختلف سهم خود در بازار تبلت ها را بطور چشمگیری افزایش دهد.


پردازنده 64 بيتی جديد سامسونگ آماده رونمایی

Samsung Exynos با انتشار تیزری اعلام کرد که می بایست شاهد رونمایی از یک برند جدید از تراشه اکسینوس با نام Exynos Infinity در کنگره جهانی موبایل باشیم.

” ما به نوآوری و رهبری خود در بازار ادامه میدهیم. ما آخرین نوآوری ها را در اختیار شما میگذاریم. ”


 نوکیا 

به طور سنتی، نوکیا حجم زیادی از خبر‌های مرتبط با گوشی‌های همراه خود را برای کنگره جهانی موبایل کنار می گذارد. مهاجرت از سیمبین به ویندوزفون در سال ۲۰۱۱، اولین گوشی این شرکت با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی در سال ۲۰۱۲ و گوشی ویندوزفونی ارزان‌قیمت لومیا ۵۲۰ در سال ۲۰۱۳ از جمله معرفی‌های اخیر این شرکت در این نمایشگاه هستند، اما آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، امسال شاهد معرفی یک گوشی اندرویدی از سوی این شرکت فنلاندی خواهیم بود، حتی به نظر می‌رسد هیچ گوشی ویندوزفونی از سری لومیا در این نمایشگاه معرفی نخواهد شد.

نوكيا هم به جرگه اندرويدي هاي مي پيوندد

گوشی اندرویدی نوکیا که X نامیده می شود به سیستم عامل شخصی سازی شده اندروید، نظیر آنچه در کیندل فایر آمازون شاهد بودیم، مجهز خواهد شد. تصاویری که تاکنون مشاهده کرده‌ایم، دستگاهی شبیه به جدیدترین گوشی‌های سری آشا را به نمایش گذاشته‌اند. همین تصاویر ظن ما را نسبت به جایگزینی گوشی‌های سری آشا با اندرویدی‌های جدید نوکیا قوت می‌بخشند.


 ال‌جی 

ال‌جی همواره پیش از برگزاری نمایشگاه‌ها به معرفی محصولات خود می‌پردازد و بدین ترتیب حدس و گمان‌ها در زمینه محصولات احتمالی این برند کاهش می‌یابد. این‌بار این شرکت جی پرو ۲، جی ۲ مینی و سری سوم محصولات خط تولید L را به نمایش خواهد گذاشت.

البته این شرکت هنوز به انتشار کامل جزئیات این محصولات خود مبادرت نورزیده اما مطمئنا همه محصولات این شرکت به اندروید ۴٫۴ مجهز خواهند شد. جی پرو ۲ از صفحه نمایش ۵٫۹ اینچی تمام اچ‌دی برخوردار خواهد بود (بزرگتر از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی نسخه اصلی) و به قابلیت فیلمبرداری ۴K، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و طراحی شبیه به جی۲ به همراه دکمه‌های پشتی و قابلیت ضربه برای باز شدن صفحه مجهز خواهد شد.

جی ۲ مینی ۴٫۷ اینچی متاسفانه بسیاری از قابلیت‌های جی ۲ را به ارث نخواهد برد و البته طرفداران گوشی‌های با ابعاد کوچکتر می‌توانند از پردازنده اسنپ دراگون ۴۰۰ یا تگرا ۴i ( بسته به منطقه عرضه گوشی) ، رزولوشن Qhd، ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی و یک گیگابایت رم بهره ببرند. مطمئنا این مشخصات باعث کاهش قیمت تمام شده این محصول خواهند شد.

نسل سوم سری L گوشی‌های ال‌جی نیز شامل گوشی‌های هوشمندی با قیمت تمام شده پایین‌تر و در سه اندازه و ابعاد از ۳٫۵ اینچ تا ۴٫۷ اینچ است.

 سونی 

این شرکت ژاپنی نیز چند گوشی و دستگاه هوشمند در آستین دارد كه به طور مشخص مي توان از پرچمدار جديد گوشي هاي هوشمند سوني و تبلت جديد اين شركت نام برد.

سوني گوشي جديد Xperia Z2را به كنگره موبايل مي آرود  

 سوني به طور قطع از یک گوشی هوشمند جدید از سری اکسپریا با کد Sirius رونمايي مي كند. این احتمال وجود دارد تا نام این گوشی به Z2 تغییر یابد. به نظر می‌رسد فیلمبرداری ۴K، دوربین پشتی ۲۰ مگاپیکسلسی و درگاه مموری کارت از جمله مشخصه‌های تایید شده این گوشی هوشمند باشند.




گوشي جديد Sony Xperia G هم احتمالا در اين رويداد معرفي مي شود.


تبلت جديد سوني قدرتمند و ضد آب

Z2 دارای صفحه نمایشی ۱۰.۱ اینچی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است، دقیقا همانند تبلت اکسپریا Z این شرکت. قدرت آن را یک SoC اسنپ دراگون ۸۰۰ کوالکام تامین می کند که از چهارهسته ۲.۳ گیگاهرتزی برخوردار است. رم آن هم از ۲ گیگابایت برروی مدل قبلی به ۳ گیگابایت برروی این دستگاه افزایش پیدا می کند.


Tablet Z2 دارای ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی است که از طریق یک اسلات مایکرواس دی می توان آن را افزایش داد. دو دوربین ۲ و ۸ مگاپیکسلی، یک باتری ۶,۰۰۰mAh، ضخامتی ۶.۴ میلیمتری، ویژگی ضدآب بودن و سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت کت از دیگر مشخصات این تبلت جدید سونی است. 

البته شركت هاي ديگر هم گوشي ها و محصولات ديدني زيادي را به اين كنگره مي آروند كه مي توانيد اخبار آن را از فردا در صفحه دريچه پيگيري كنيد.

گزارش از زهرا طيبي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
ببخشید برای سونی نوشتید سامسونگ
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۲۰:۰۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
سلام:
درباره خبر سونی لطفا تصیح کنید:
سامسونگ به طور قطع از یک گوشی هوشمند جدید از سری اکسپریا با کد Sirius رونمايي مي كند.
سونی به طور قطع از یک گوشی هوشمند جدید از سری اکسپریا با کد Sirius رونمايي مي كند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
اینکه میگن ضد ابه دروغه.دوستم گوشی سونی z داشت انداخت تو پارچ اب بعد گوشیش سوخت.بردیم گارانتی گفتن همینیه که هست1200000 تومن پرپر
آخرین اخبار