با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت

حمایت نمایندگان مجلس از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی

همه نمایندگان حاضر در صحن علنی امروز مجلس در حمایت از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بیانیه صادر کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، همه نمایندگان حاضر در صحن علنی امروز مجلس با صدور بیانیه‌ای از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، حمایت کردند.  
 
متن این بیانیه بدین شرح است:  
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
مقام معظم رهبری در روزهای اخیر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ را به روسای قوا ابلاغ فرموده است، این سیاست‌ها که در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و تصویب شده و به تائید مقام معظم رهبری رسیده است، اکنون چراغ راه اقتصاد کشور می‌باشد.  
 
رهبری روح حاکم بر این سیاست‌ها را جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون ساز و برون گرا بودن می‌دانند. تکیه بر منابع داخلی و استعدادهای طبیعی و انسانی کشور خصوصا نیروی پرشور و پرنشاط جوانان می‌باید راهبرد اصلی در اقتصاد مقاومتی باشد.  
 
توجه به دیگر رهنمودهای رهبری که در سالهای گذشته بعضی از آن‌ها به دلیل اهمیت شعار سال انتخاب شده‌اند، از قبیل اصلاح الگوی مصرف، شکوفایی تولید، نوآوری و سبک زندگی، اسلامی از مبانی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، مخاطب این سیاست‌های کلی همه آحاد ملت‌اند و همگان نسبت به اجرای آن وظیفه دارند.  
 
بدیهی است، مسئولان و مدیران ارشد کشور خصوصا دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اجرای این سیاست‌ها وظیفه بیشتر و سنگین تری برعهده دارند.  
 
ما نمایندگان مجلس نهم با سپاسگذاری از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در ابلاغ این سیاست‌ها خود را موظف به اجرای آن می‌دانیم، مجلس با همه توان و ظرفیت خود باید در مسیر اجرای این سیاست‌ها گام بردارد، باید نگاه اقتصاد مقاومتی در همه مصوبات و قوانین مجلس مشهود باشد، در هر تصمیم و اقدامی جمعی و یا فردی، استانی، بخشی و یا منطقه‌ای باید رعایت اقتضائات اقتصاد مقاومتی مورد نظر قرار گیرد و کمیسیون‌های مجلس و مرکز پژوهش‌ها باید عزم خود را برای حرکت در راه اقتصاد مقاومتی جزم نمایند.  
 
اقتصاد مقاومتی به معنی راضی بودن به ضعف‌ها و مشکلات نیست، بلکه به معنی قوت بخشیدن و استحکام بخشیدن به پایه‌های اقتصادی کشور است تا دیگر دشمنان به خیال مقابله با انقلاب اسلامی از طریق فضای تحریم‌های اقتصادی نیفتند.  
 
ما اطمینان داریم که ملتی که با تقدیم صد‌ها هزار شهید و بیش از یک میلیون جانباز، آزاده و ایثارگر برای کسب استقلال خود و حفظ آن قیام کرده است، با پشتیبانی از اقتصاد مقاومتی استقلال خود را در برابر تهدیدات بیمه خواهد نمود.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نمایندگان ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار