سید عباس پورهاشمی رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در مراسم افتتاحیه نخستین صندوق تامین مالی خرد روستایی استان فارس در روستای سلطان آباد شیراز گفت: صندوق های قرض الحسنه خرد محلی، نخستین بار و با هدف احیای سنت پسندیده قرض الحسنه در روستاهای کشور با همکاری پست بانک و معتمدان محلی کار خود را آغاز کرد که در استان فارس برای نخستین بار در روستای سلطان آباد افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛

وی ویژگی های مهم این طرح را مدیریت روستاییان در این صندوق ها و مشارکت عموم مردم روستا و حمایت و پشتیبانی استانداری ها و دستگاه های اجرایی از آن برشمرد و ادامه داد: این صندوق ها زیر نظر هیئت های پنج نفری شامل چهار نفر معتمدان روستا و یک نفر از پست بانک اداره خواهد شد.

این مسوول افزود: سقف وام و نحوه پرداخت اقساط آن را این هیئت تعیین خواهد کرد و دولت کمترین دخالت را در این صندوق ها خواهد داشت.

پورهاشمی بیان کرد: هر اندازه مردم روستاها در این صندوق آورده داشته باشند، 2 برابر آن را پست بانک به این صندوق ها تزریق خواهد کرد و همچنین دولت از طریق استانداری ها و دستگاه های اجرایی به این صندوق ها کمک خواهد کرد.

وی روستائیان را ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و ادامه داد: هر وقت در نظام به آنها احتیاج داشتیم در صف اول صحنه ها حضور داشته اند./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.