آیت‌الله سیداحمد خاتمی:

عین تعبیر اخیر روزنامه 'آسمان' را جبهه ملی داشت که امام فرمودند من جبهه ملی را مرتد اعلام می‌کنم/ این اقدام تست افکار عمومی برای احیای دوره ای است که پیامبر را خشونت‌طلب خواندند

سوءاستفاده از آزادی و قلم زدن علیه دین و مقدسات در فضائی که این آزادی به برکت دین و مکتب شکل گرفته ناسپاسی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،مهمترین محورهای سخنان آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با شبکه خبر سیما به شرح زیر است:
سوءاستفاده از آزادی و قلم زدن علیه دین و مقدسات در فضائی که این آزادی به برکت دین و مکتب شکل گرفته ناسپاسی است. این پدیده ای که بعد از چند ماه دوباره شاهد هستیم که اتفاق می افتد که گفته می شود حکم قصاص صدرصد اشتباه است، همه آزمایش است، حساسیت ها را برانگیزند و دوره ای را احیا کنند که پیامبر را خشونت طلب خوانند
- بایستی اهل قلم از این آزادی که در جمهوری اسلامی است در مسیر ارتقاء فرهنگ بهره گیرند.
- سوءاستفاده از این آزادی و اینکه فردی بیاید علیه دین و مقدسات قلم بزند در فضائی که این آزادی به برکت دین و مکتب شکل گرفته ناسپاسی است.
- در فضای آزادی که در جمهوری اسلامی است چند وقت گذشته به ولایت مولا امیرالمومنین علی (ع) اهانت شد و اخیرا هم حکم صددرصد الهی قصاص را که حکم صریح قرآن است (ولکم فی القصاص حیات یا اولوالاباب) غیر انسانی خواندند. عین این تعبیر را جبهه ملی داشتند در دوره امام و امام فرمود من همین الان جبهه ملی را مرتد اعلام می کنم.
- ممکن است برخی بگویند آزادی کجا رفته است سخن این است که در هیچ کجای دنیا آزادی بی قید و شرط نیست.
- بعضی ها بیان می کنند شما بروید جواب اهانت ها را بدهید، این مثل این است که میکروب مالاریا رو کسانی منتشر کنند بعد هم بگویند پزشکان بیایند درمان کنند، این سخن، سخن نادرستی است که شبهه افکنی کنند و افکار را به مسیر انحراف ببرند و انتظار داشته باشند فقط به جواب دادن اکتفا شود.
- امیرالمومنین علی (ع) نیز که در این عرصه کمال صعه صدر و بزرگی را داشتند به خوارج می گوید اگر ساکت شوند کاری به آنها نداریم، اگر بخواهند بحث کنند با آنها بحث می کنیم، اما اگر بخواهند ایجاد فساد کنند با آنها می جنگیم و این به آن معناست که آزادی مرز دارد.
- حضرت موسی به سامری، همان کسی که در عرصه اعتقادی ایجاد انحراف کرده بود فرمود: تو نباید در جامعه باشی و شبهه افکنی کنی.
- این پدیده ای که بعد از چند ماه دوباره شاهد هستیم که اتفاق می افتد که گفته می شود حکم قصاص صدرصد اشتباه است، همه آزمایش است، آزمایش است تا حساسیت ها را برانگیزند و دوره ای را احیا کنند که پیامبر را خشونت طلب خوانند. یا باز دوره ای را احیا کنند که تقلید را میمون صفتی خواندند. آن دوره به فضل خدا تکرار شدنی نیست.
- من همینجا تشکر می کنم از اقدام قاطع و به موقع قوه قضائیه در این رابطه و امیدوارم به گونه ای رفتار شود در این عرصه ها که آنهایی که می خواهند آن فضاها تکرار شود بدانند آن فضاها ان شاء الله قابل تکرار نخواهد بود.
- انتظار من از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که حساسیت لازم داشته باشند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشادی اسلامیِ ایران است انتظار از وزیر محترم ارشاد اسلامی این است که اولا به گونه ای عمل کنند که بستر این اهانت ها خوشکانده شود و بستر این سوء استفاده از آزادی ها جمع گردد تا دیگر شاهد تکرار چنین رفتاری نباشیم.
- از وزارت ارشاد انتظار است اگر اقدام قوه ای به نام قوه قضائیه اتفاق افتاد از این اقدام حمایت شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.