معاون کمیته اطلاعات سنای آمریکا: توافق هسته‌ای سانتریفوژهای ایران را متوقف نکرد

معاون کمیته اطلاعات سنای آمریکا درباره ایران با ای بی سی نیوز مصاحبه اختصاصی انجام داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "ساکسبی چمبلیس" معاون کمیته اطلاعات سنای آمریکا در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز درباره ایران اظهاراتی را بیان کرد.

معاون کمیته اطلاعات سنای آمریکا گفت: هدف از قرارداد  با ایران این بود که این کشور را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازداریم. با این حال گرچه این توافقنامه برنامه غنی‌سازی 20 درصدی این کشور را متوقف کرد ولی آنها می‌توانند در طول این شش ماه غنی‌سازی 3.5 درصدی را ادامه دهند. سانتریفوژهای آنها میتوانند به کار خود ادامه دهند و جایگزین شوند و باید گفت که بطور کلی این حرکت نتوانسته هیچ کاری در جهت جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران صورت دهد.  این در حالیست که تحریم ها سبک شده‌اند صادرات قطعات خودرو و هواپیما به ایران آزاد شد. تحریم‌ها داشت خوب عمل می‌کرد. 

وی در مورد اقدام کنگره آمریکا برای تحریم جدید ایران نیز گفت: لایحه تحریم جدید علیه ایران تصویب نشد و به زمان پس از شش ماه توافق موقت موکول شد ولی بحث من اینجاست چرا زمانیکه تحریم‌ها خوب عمل می‌کرد چرا آنها را کاهش دادند. 

معاون کمیته اطلاعات سنای آمریکا در ادامه تهدید کرد که در صورت شکست مذاکرات، تحریم‌ها علیه ایران تشدید خواهد شد. عربستان سعودی، اسرائیل و دیگر کشورهای خاورمیانه به قرارداد هسته ای با ایران مشکوک هستند و باید رضایت آنها هم جلب شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار